ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۲۶۴۴

مخالفت با الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها

دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: شرکت‌های خصوصی حاضر نیستند، الکترونیکی شدن عوارض در آزادراه‌های تحت مالکیت خود را قبول کنند مگر به شرط حمایت‌های قانونی و تصویب قوانین بالادستی که امکان پرداخت عوارض و هزینه تاخیر آن را فراهم کند.

خدایار خاشع در گفت‌وگو با ایرنا گفت: الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراهی حیاتی و لازم است و در همه جهان اجرایی می‌شود، اما در ایران به قانونی نیازمندیم که پرداخت پول از طرف مردم به حساب شرکت سرمایه‌گذار در زمان مقرر انجام شود.

او افزود: زیرساخت‌های قانونی اجرای این طرح هنوز فراهم نیست؛ این زیرساخت‌ها منهای امکانات سخت افزاری از قیبل نصب دوربین‌ها و... است بلکه لازم است قوانینی از اجرای این طرح حمایت کند و در ایران این قوانین حمایتی وجود ندارد.خاشع ادامه داد: برای مثال به استناد بند (و) ماده ۴۶ قانون مالیات ارزش افزوده در صورت عدم پرداخت عوارض از جمله عوارض سالانه خودرو به شهرداری بعد از موعد مقرر به ازای هر ماه تاخیر جریمه دو درصدی در نظر گرفته شده است. برای تاخیر در پرداخت عوارض عبور از آزادراه‌ها نیز باید چنین قانونی تصویب شود.به گفته دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در حال حاضر بسیاری از کاربران جاده عوارض سالانه آزادراهی خودروی خود را پرداخت نکرده‌اند، حتی یک تبلیغی برای تشویق مردم به پرداخت به موقع عوارض آزادراهی نیست. در حالی که برای پرداخت عوارض خانه شاهد طرح‌های تشویقی زیادی در کنار قوانین تصویب شده هستیم.او اضافه کرد: بخش خصوصی تمام همکاری خود را برای اجرای طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی دارد اما برای اینکه مردم ملزم به پرداخت الکترونیکی عوارض باشند به قانون نیازمندیم. او اضافه کرد: باید قوانینی مثل عوارض خودرو وجود داشته باشند تا کسی که می‌خواهد ماشین خود را بفروشد علاوه بر مفاصاحساب شهرداری، مفاصاحساب آزادراهی هم پرداخت کند، در غیر این صورت تضمینی برای دریافت عوارض نیست.

حفاری مترو موجب فرونشست زمین در شهرری شد

علیرضا هاتفی، دبیر بحران شهرداری منطقه ٢٠ تهران گفت: حفاری خط ٦ مترو تهران باعث فرونشست 7 میلی‌متری زمین در خیابان شهید غیوری شمالی شهرری شد.

به گزارش ایرنا، هاتفی اظهار کرد: روز یکشنبه بر اثر لرزش‌هایی که به واسطه دستگاه تی بی‌ام (دستگاه حفاری تونل مترو) به وجود آمد، بخشی از خیابان شهید غیوری شمالی دچار فرو رفتگی 7 میلی‌متری شد که با تشخیص و حضور به موقع عوامل مترو و شهرداری، خیابان ایمن‌سازی شد.هاتفی با بیان اینکه حفاری خط ۶ مترو حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا حرم مطهر عبدالعظیم (ع) علت اصلی این حادثه بوده است، افزود: حفاری در عمق ١٧ متری از سطح زمین انجام می‌شود و خوشبختانه این فرونشست بسیار محدود و جزئی بود. عوامل مترو از زیر زمین نقاط نشست کرده را با بتن و عوامل شهرداری نیز از سطح زمین محفظه‌های خالی را پر از بتن کردند.دبیر بحران شهرداری منطقه ٢٠ تهران با بیان اینکه این فرونشست محدود و هیچ‌گونه خطری برای عابران و ساکنان نداشته است، یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه به خاطر عبور لوله گاز، آب و فاضلاب انجام شده و منطقه تا ۴۸ ساعت زیرنظر نظارت عوامل اجرایی قرار گرفت.منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.بعد از اعلام این خبر مدیرعامل متروی تهران نقش حفاری‌های مترو در فرونشست زمین را رد کرد.به گزارش ایسنا علی امام در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر نقش و تاثیر حفاری‌های مترو در گذشته در فرونشست زمین در پایتخت گفت: مترو نقشی در فرونشست زمین پایتخت ندارد.

اختصاص ۴ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه

رییس شورای شهر تهران از اختصاص بودجه ۴ میلیارد تومانی برای مناسب‌سازی مدارس دخترانه خبر داد. به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره طرح دوفوریتی الزام شهرداری تهران به اختصاص ۳۰ درصد از ردیف بودجه سالانه اختصاصی به آموزش و پرورش تهران برای مناسب‌سازی مدارس اظهارکرد: این طرح دوفوریتی ابتدا از جانب ۱۶ نفر اعضا مطرح شد و با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید. در این طرح برخی اعضای شورای شهر پیشنهاد افزایش بیشتر بودجه شهرداری به ۵۰ درصد را داشتند که رأی نیاورد و سرانجام قرار بر این شد که ۳۰ درصد کمک‌های شهرداری در این جهت به آموزش و پرورش اختصاص داده شود.

هاشمی با اشاره به صحبت‌های ناهید خداکرمی در صحن شورا مبنی بر کمبود ویتامین D دانش‌آموزان دختر که مادران آینده هستند و لزوم مناسب‌سازی که اگر دید در مدارس نباشد دختران می‌توانند آزادانه در مدرسه روسری‌های خود را بردارند و آفتاب را جذب کنند، گفت: این مساله سبب می‌شود که دختران به جای استفاده از قرص مستقیم بتوانند آفتاب را برای جذب ویتامین D داشته باشند که البته این موضوع نه در همه مدارس بلکه در برخی از مدرسه‌ها که شرایط لازم را داشته باشند می‌تواند اجرایی شود و باتوجه به بودجه کل ۲۰ میلیارد تومانی، ۴ میلیارد تومان آن می‌تواند به این امر اختصاص یابد.

 

ارسال نظر