اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۵۳

تاسیس کریدور کابل-تهران-استانبول در آینده  نزدیک

مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای ازتاسیس کریدور سه جانبه کابل-تهران-استانبول درآینده نزدیک خبرداد وگفت: با توجه به اینکه راه‌اندازی این کریدور به عملیات اجرایی نیاز ندارد و تنها با مذاکرات کشورهای طرف این موافقت‌نامه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند، به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، منوچهر سلمان‌زاده افزود: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های طرف افغانستانی، حمایت ایران برای عضویت این کشور در کریدور تراسیکا به عنوان یکی از کریدورهای مهم بین‌المللی است، همچنین تاکید روی محور چابهار و اصرار افغانستانی‌ها برای استفاده بیشتر از این محور در راستای تفاهم‌نامه سه‌جانبه ایران-افغانستان-هندوستان از جمله درخواست‌های مهم طرف مقابل بود. او ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌ای که با افغانستانی‌ها انجام گرفت کامیون‌دارانی که در مرز این کشور با مشکلاتی از جمله اسناد و مدارک لازم مواجه می‌شوند تا حداکثر یک هفته تعیین تکلیف شده و مشکل‌شان حل شود. مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه مرزهای ایران و افغانستان به دلیل حجم مبادلات بسیار بالای تجاری شلوغ هستند در راستای ساماندهی مرزها و حل مشکلات مرزی طرفین قرار شد که جلسه‌ای طی یک ماه آینده در مرز برگزار شود که ساعات کاری را در مرز افزایش دهیم.کریدور تراسیکا شامل سیستم حمل‌ونقل ترکیبی در منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و اروپای شرقی است که نقش مهمی در احیای یکی از مسیرهای راه تاریخی ابریشم ایفا می‌کند.

پیش‌‎بینی ۶  روز بارانی در استان‌های شمالی

سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی تا روز چهارشنبه در ۷ استان از جمله استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش تسنیم، مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری تا روز دوشنبه 18 شهریور (تاسوعای حسینی) روند کاهش محسوس دما 6 تا 10 درجه برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده، ضمن اینکه طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمالغربی و شمالشرق کشور روند کاهش دما 6 تا 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران شدت بارش افزایش می‌یابد، در این مدت برای استان‌های مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری برای بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود و طی دو روز آینده خلیج‌فارس و در روزهای یکشنبه و دوشنبه سواحل دریای خزر مواج خواهد بود.

کاهش زمان صدور پروانه ساخت به یک ماه تا پایان سال

معاون شهردار تهران از هدف‌گذاری مدیریت شهری پایتخت برای صدور پروانه ساخت و ساز برای پرونده‌های معمولی و بدون مشکل ظرف مدت یک ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به انتقادات شورای شهر تهران از افزایش میزان نارضایتی شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری گفت: موضوع نارضایتی مردم از بخشی از عملکرد شهرداری یک واقعیت است که نمی‌توانیم آن را انکار کنیم اما این امر در بخش‌های مختلف بررسی می‌شود و مهم این است که در این زمینه گوش شنوایی داشته باشیم که داریم.

او با تاکید بر اینکه مواجهه مردم با شهر و شهرداری دارای ابعاد مختلف است که در این میان نارضایتی از بخش شهرسازی تنها حدود ۱۸ درصد از نارضایتی‌ها در مقایسه با کل مسائل شهر را به خود اختصاص می‌دهد، اظهارکرد: در حوزه شهرسازی به واسطه برون‌سپاری برخی از فرایندها و ارجاع آنها به دفاتر خدمات الکترونیک ممکن است نارضایتی‌هایی شکل گرفته باشد. بخشی نیز به دلیل رفتارهایی است که باید طبق ضوابط انجام دهیم و طبیعی است افرادی که تخلف می‌کنند از این فرایند ناراضی باشند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: اگر از عموم مردم در مورد عملکرد شهرداری در خصوص جلوگیری از تخلفات بپرسیم حتما مردم رضایت خود را اعلام خواهند کرد. با این وجود فرایند شهرسازی هم در دفاتر و هم در معاونت شهرسازی مناطق نیاز به جراحی جدی دارد.گلپایگانی به راهکارهای حل این موضوع اشاره و اظهارکرد: چند استراتژی برای این موضوع در نظر گرفتیم که گام نخست آن اصلاح ضوابط و مقررات است. برای تحقق این امر تیمی از کارشناسان در چهار گروه کاری تشکیل شده است تا در این زمینه آسیب‌شناسی کنند و فرایند اصلاحات نیز آغاز شد البته بخشی از این اصلاحات نیاز به تایید کمیسیون ماده ۵ دارد چراکه برخی از قوانین و مقررات با هم در تناقض هستند.وی ادامه داد: واقعیت این است که سازمان کاری که در حال حاضر چیده‌ایم و متکی بر برون‌سپاری و خدمات الکترونیک است، اشکال دارد. زمانی که دفاتر را با رویکرد درست واگذاری کار به مردم ایجاد کردیم، تلاش کردیم عین همان سازمان کاری که در شهرداری اعمال می‌شد را در بخش خصوصی پیاده کنیم.

 

ارسال نظر