ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۷۱

درخواست چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به پکن با مدیران ارشد شرکت بین‌المللی صنایع شمال چین و شرکت توسعه زیرساخت‌های چین دیدار و از پروژه عظیم مترو پکن بازدید کرد.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار محمد راستاد، مدیرعامل این سازمان با مدیران ارشد شرکت بین‌المللی صنایع شمال چین، مدیران این شرکت ابراز امیدواری کردند که بتوانند در بنادر ایران سرمایه‌گذاری کنند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی در بنادر ایران اعلام آمادگی کرد. در جریان این دیدار از یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شرکت مذکور که بخشی از پروژه عظیم مترو پکن به طول ۶۳۶ کیلومتر و با حجم تردد بیش از ۱۰ میلیون نفر است، بازدید شد. لازم به ذکر است، شرکت مذکور فعالیت‌های گسترده دیگری در سطح جهان داشته و در ایران نیز در ساخت و توسعه مترو تهران، خط ریلی تهران - کرج، تامین واگن برای راه‌آهن، سرمایه‌گذاری با مشارکت شرکت تولید واگن تهران، تامین واگن خط مشهد و مشارکت در پروژه توسعه ریلی میانه- تبریز فعالیت کرده است. همچنین در جلسه مشترک مدیرعامل سازمان بنادر با مدیران ارشد شرکت توسعه زیرساخت‌های چین، توانمندی‌های این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و مدیران شرکت مذکور، از حسن تعامل طرف ایرانی در مراودات بین‌المللی تقدیر کردند و اذعان داشتند، ایران جزو کشورهایی است که پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک دارد و چینی‌ها، علاقه‌مندی بسیاری برای همکاری با ایرانی‌‌ها دارند. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است؛ شرکت مذکور از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی عمرانی و توسعه زیرساختی است و از بین ۲۵۰ شرکت پیمانکار بین‌المللی، رتبه سوم جهانی را دارد و عمدتا در حوزه ریل، ساخت واگن، پل و راه، صنایع نیرو، صنعت کشاورزی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، پروژه‌های عمرانی، ساخت بنادر، تامین تجهیزات، سرمایه‌گذاری و مدیریت پروژه‌ها فعالیت می‌کند و در طراحی و ساخت ۷ بندر از ۱۰ بندر برتر دنیا مشارکت داشته است.

افزایش نرخ بلیت هواپیما  به علت محدودیت ناوگان

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی بیان کرد: محدودیت ناوگان هواپیما به دلیل رشد تقاضا برای سفر هوایی در کشور یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت است. سیاوش امیر مکری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعداد و ارقام نرخ بلیت توسط ایرلاین‌ها و چارترکننده‌ها تعیین می‌شود و البته نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر این موضوع وجود دارد. اوبا بیان اینکه تاکید و حساسیت وزیر راه و شهر‌سازی بر کنترل قیمت‌ها و نظارت دقیق بر آنها بسیار بالا است، اظهارکرد: در بعضی از فصول و زمان‌ها، ایرلاین‌ها برای اینکه تقاضای بالایی برای سفر هوایی وجود دارد، ممکن است خارج از سیستم فروش مکانیزه، قیمت را افزایش دهند اما قطعا سازمان هواپیمایی کشوری بر این موضوع نظارت دارد و با متخلفان برخورد می‌کند.به گفته امیرمکری، در صورت مشخص شدن تخلف یا اعلام مردم به سازمان هواپیمایی کشور، پیگیری‌های لازم انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

گام دوم الکترونیکی شدن صدور پروانه عملیاتی شد

به گفته حامد سلیمی، مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گام دوم الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه و گواهی با ایجاد امکان دریافت نسخه چاپی و پی‌دی‌اف کلیه اسناد و مدارک صادره فراهم شده است. به گزارش فارس، سلیمی افزود: پیش از این در گام اول الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه، با حذف مراجعه حضوری شهروندان، امکان ثبت درخواست فرآیند صدور پروانه به صورت اینترنتی با استفاده از سامانه الکترونیکی برداشته شد، اکنون در گام دوم امکان دریافت نسخه چاپی و فایل پی دی اف کلیه اسناد و مدارک صادره در فرآیند صدور در نظر گرفته شده است. سلیمی با بیان اینکه گام دوم از چهارم شهریور ۹۸ آغاز شده است، گفت: مدارکی که امکان دریافت نسخه چاپی و فایل پی‌دی‌اف آن در نظر گرفته شده، ابتدا شامل فرم اطلاعات احداث بنا (دستور نقشه) است.تا پایان شهریور ماه سال جاری سایر فرم‌ها اعم از فرم عوارض کنترل فنی، فرم عوارض نظارت فنی، فرم خلاف ساختمانی، آرای کمیسیون‌های ماده100 و در نهایت پروانه و گواهی قابل دسترسی است. مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت وصدور پروانه تأکید کرد: شهروندان برای استفاده از این خدمات نخست باید در سامانه www.urban.tehran.ir حساب کاربری ایجاد کنند.متقاضیان صدور پروانه و گواهی پیش از استفاده از این امکان، بایستی جهت احراز هویت، مدارک ملکی و مالکیتی خود را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک ارایه کنند. سلیمی عنوان کرد: علاوه بر دریافت نسخه چاپی اسناد و مدارک، گردش کار پرونده در کلیه مراحل همراه با پیام‌های ثبت شده توسط کاربران نیز قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است گردش کار پرونده شامل دلایلی از جمله: عدم تأیید نقشه، اقدامات پرونده، آخرین مرحله کاری پرونده، دلایل برگشت پرونده و نظرات شورای معماری است.از آغاز این فرآیند تاکنون، بیش از ۸ هزار شهروند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نسبت به طی فرآیند مورد اشاره در خصوص حساب کاربری خود را اقدام کرده‌اند.

 

ارسال نظر