ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۹۴

احتمال اصلاح برخی از برنامه‌های تامین مسکن دولت

سرپرست جدید معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه مسکن قائم به شخص نیست گفت: برخی برنامه‌های تامین مسکن شاید نیاز به اصلاحات داشته باشد. محمود محمودزاده در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که معاون سابق مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از چند طرح با نام‌های «تام کاد» (تامین مسکن کارکنان دولت)، «تام فاز» (تامین مالی به روش فروش اقساطی زمین) و «تام اج» (تامین مسکن اجاره ای) خبر داده بود که قرار است برای خانه‌دار کردن مردم اجرایی شود، آیا این طرح‌ها ادامه خواهد یافت اظهار داشت: در این خصوص نمی‌توان فعلا اظهارنظر کرد؛ چراکه باید این طرح‌ها را مورد بررسی دقیق قرار داد. وی افزود: قطعا روندی که وزارت راه و شهرسازی داشته است قائم به شخص نیست و برنامه‌‌ای است که باید انجام شود و ممکن است که یک اصلاحات یا اضافه شدن به آن برنامه‌ها به وجود بیاید، اما در مجموع سیاست کلی قائم به شخص نخواهد بود و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است و با قوت انجام خواهد شد. محمودزاده گفت: از اوایل هفته آینده شاید بهتر بتوان در خصوص برنامه‌های مسکن یا سایر موارد مربوط به حوزه مسکن و اجاره ارایه و استراتژی جدید را اعلام کرد. روز یکشنبه، ‌محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حکمی «محمود محمودزاده» را سرپرست جدید معاونت امور مسکن و ساختمان این وزارتخانه معرفی و جایگزین مازیار حسینی منصوب کرد.

تمرکز‌زدایی از بنادر امارات

با حمل کالا به عمان و قطر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط تحریم کشورمان، این علاقه‌مندی برای شکست تمرکز کالا ایرانی در بنادر امارات وجود دارد و بنادر کشورهای عمان و قطر می‌توانند جایگزین بنادر امارات برای ترانشیپ، تخلیه و بارگیری کالاهای ایرانی باشند. جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برنامه دولت برای تمرکززدایی ترانشیب بار و کاهش وابستگی از بنادر امارات متحده عربی، اظهار کرد: این موضوع سیاست جدیدی نیست و از گذشته به دنبال اجرایی کردن این برنامه بوده‌ایم.  وی افزود: چشم‌اندازی برای توسعه حمل و نقل کشور وجود دارد و راهبردهایی هم برای تحقق این چشم‌انداز در نظر گرفته شده است. در این میان نکته اصلی این است که وظیفه داریم بنادر کشورمان و ارتباط بنادر ایران با سایر بنادر دنیا را توسعه دهیم. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تحقق این اهداف را در دو جهت دنبال می‌کنیم، گفت: از طریق پاسخگویی مناسب به تجارت کشور و نقش آفرینی در سطح منطقه و بین‌الملل اهداف مورد نظر را دنبال می‌کنیم. وظیفه ما این است که امکانات سخت‌افزار و نرم‌افزاری را به نحوی مدیریت کنیم که اولا در خدمت تجارت کشور باشد و روند تجاری را تسهیل و همچنین کارکرد منطقه‌ای و بین‌المللی خود را هم حفظ کند. اسلامی با اشاره به نقش بنادر امارات متحده عربی در منطقه اظهار کرد: بنادر امارات به غیر از کارکرد ملی خود، به منطقه توزیع و ترانشیپ کالا تبدیل شده‌اند و جزو بنادر هاب منطقه هستند. وی با بیان اینکه مجموعه شرایط سیاسی و اقتصادی سال‌های گذشته باعث شده بنادر امارات به بنادر هاب منطقه تبدیل شوند، گفت: در شرایطی که ظرفیت تجاری و جمعیت ایران و میزان مصرف در کشورمان بسیار بیشتر از امارات است.

سرنوشت دوشغله‌ها در شهرداری تهران

یک عضو شورای شهر تهران در خصوص دو شغله‌های شهرداری توضیح داد. به گزارش مهر، حجت نظری در پاسخ به اینکه مدتی پیش در خصوص دوشغله‌های شهرداری تهران هشدار داده بودید، این تذکر به کجا ختم شد؟ گفت: پاسخی کتبی به این تذکر داده نشد و معاون وقت توسعه منابع انسانی (دکتر شیخ) مواردی را به صورت شفاهی مطرح کردند، البته در ابتدا اصل موضوع را انکار کردند و وقتی چند مثال نقض مطرح شد، اعلام شد این افراد سرپرست هستند و به زودی موارد اعلام شده، اصلاح می‌شود. وی ادامه داد: در مدت کوتاهی چند نفر از کسانی که مد نظر ما بودند و نسبت به آن شناخت داشتیم که دوشغله هستند، تعیین تکلیف شدند از جمله مدیرعامل برج میلاد که همزمان مدیرکل انتصابات بود و ظرف کمتر از ۱۰ روز، سمت مدیرکل انتصابات را تحویل داده و در حال حاضر سرپرست دیگری، این مسوولیت را بر عهده دارد یا معاون عمرانی شهردار که مدیرکل همان معاونت نیز بود، در خصوص ایشان نیز تعیین تکلیف شد. نظری با بیان اینکه شهرداری برای تعیین تکلیف برخی از سمت‌ها از جمله افرادی که به جز سمت خود، در هیات‌مدیره سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز حضور دارند، مهلت خواسته است، گفت: از لیست اولیه ما، بیشتر مدیران تعیین تکلیف شده‌اند و شاید دو، سه نفری باقی مانده باشند اما یک مورد خلاف قانون نیز قابل پذیرش نیست و باید اصلاح شود. در این خصوص شهرداری از ما زمان خواسته است. وی در خصوص اینکه به تازگی لیست جدیدی از دوشغله‌های شهرداری منتشر شده است، تصریح کرد: لیست جدید ندیده‌ام بنابراین نمی‌توانم در خصوص آن اظهارنظر کنم اما ما پیگیر اصلاح این رویه هستیم و در صورت اطلاع، این موضوع را پیگیری می‌کنیم.این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه برخی برای فرار از عنوان دوشغله، قراردادهای خود را تغییر وضعیت داده و ساعتی کرده‌اند گفت: باید دید میزان حضور آنها در شهرداری در تعریف شغل می‌آید یا خیر.

 

 

ارسال نظر