ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۳۰

3  شرط توسعه حمل ونقل پاک

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور فرهنگ‌سازی، احداث زیرساخت‌های مناسب و توجه به قوانین را اقداماتی دانست که توجه به آنها به‌طور همزمان می‌تواند استفاده از حمل‌ و نقل پاک را گسترش دهد.

مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه گسترش حمل‌ و نقل پاک نظیردوچرخه نیازمند چه اقداماتی است؟ اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم دوچرخه‌سواری را به صورت جدی در کشور رواج و حتی استفاده از حمل‌ونقل عمومی را نیز گسترش دهیم و به سمت استفاده از وسایل غیرموتوری و سبز حرکت کنیم باید چندین موضوع را همزمان پیش ببریم.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی و در کنار آن ایجاد زیرساخت‌ها، وضع قوانین و شیوه‌نامه‌هایی برای تسهیل استفاده از دوچرخه از جمله اقداماتی است که باید مد نظر قرار گیرد. توجه صرف به فرهنگسازی نیز بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و قوانین نمی‌تواند راهگشای این موضوع باشد. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در تهران نیز می‌توان مانند سایر شهرهای دیگر همزمان این اقدامات را انجام داد، گفت: شهرداران می‌توانند در این عرصه نقش موثری داشته باشند، همچنین باید مسیرهای دوچرخه ایجاد و ملزوماتی چون پارکینگ‌های دوچرخه، گیره‌های مختلف و تعمیرگاه‌های دوچرخه نیز تعبیه شود. وی گفت: از طرفی باید رفع خلاء‌های قانونی نیز پیگیری شود و اگر این اقدامات به‌صورت بسته‌ای انجام شود نه فقط برای استفاده از دوچرخه بلکه برای تمام وسایل حمل‌ و نقل عمومی فرهنگ‌سازی خواهد شد.

مدیران کهنسالی که بازنشسته نشده‌اند منع فعالیت ندارند

خزانه‌دار شورای شهر تهران، گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، استمرار مدیران کهنسالی که بازنشسته نشده‌اند را منع نکرده است. حسن رسولی، در گفت‌وگو با مهر در خصوص سرانجام تذکری که در رابطه با کیفیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به شهردار تهران داده بود، گفت: پاسخ این تذکر داده شده است و از تاریخ تصویب و ابلاغ منع به کارگیری بازنشستگان هیچ فرد بازنشسته شده‌ای توسط شهرداری به کار گرفته نشده است. وی ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان صرف نظر از کم و کیف اجرای آن درخصوص منع به کارگیری مجدد افرادی است که بر اساس فرآیند دقیق اداری و حقوقی بازنشسته می‌شوند وقانونگذار در خصوص عکس این موضوع سخنی نمی‌گوید به این معنا افرادی که سنوات خدمتی آنها پر شده است به‌طور مثال ۳۵ سال خدمت با مدرک کارشناسی ارشد، یا ۳۰سال با مدرک کارشناسی اینها به کار گرفته نشوند . رسولی اضافه کرد: آنچه من به دنبالش بودم عدم به کارگیری و خدمت نیروهای کهنسال در حوزه‌های مدیریتی بود، قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط مجلس استمرار خدمت این مدیران را منع نکرده بلکه انتصاب مجدد این افراد را ممنوع کرده است. وی ادامه داد: فرض کنید من امروز معاون شهردار هستم، ۵۰ سال نیز سابقه کار دارم اما هنوز بازنشسته نشده‌ام قانون مصوب مجلس نمی‌گوید آقای شهردار موظف است که از ادامه فعالیت من جلوگیری کند، می‌گوید نمی‌تواند در پست جدید برای من حکم صادر کند. رسولی در پاسخ به اینکه آیا بازنشسته نشدن مدیرانی با ۵۰ سال خدمت و با مدرک کارشناسی قانونی است، گفت: فرآیند قانونی بازنشستگی کاملا مشخص است، فردی که سنوات خدمتش پر شده باشد به تقاضای خود موافقت دستگاه بالاتر اقدام به بازنشستگی می‌کنند و گاهی نیز مقام اجرایی می‌تواند راسا اقدام به بازنشستگی کند. وی یادآور شد: مدیر می‌تواند نسبت به بازنشستگان، افرادی که سقف سنوانی خدمت شان پر شده باشد اقدام کند اما به آن الزامی ندارد.

صدور پیش مجوز فروش قطعات به ATR‌های ایران

مذاکره‌کننده ارشد تیم خرید هواپیما گفت: ATR چهار ماه پیش توانست مجوز فروش قطعات به ایران را از امریکا دریافت کند و این توافق مربوط به زمان فعلی یا انجام مذاکرات تازه نمی‌شود. اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با ایرنا، اظهارکرد: کمپانی ATR توانست مجوز فروش قطعات به ایران را از اوفک (زیر مجموعه وزارت خزانه داری امریکا) بگیرد. اوادامه داد: این موضوع به چهار ماه پیش مربوط می‌شود و پس از درخواست ایران از این کمپانی، ATR توانست از وزارت خزانه‌داری امریکا مجوز فروش قطعات به ایران را بگیرد. وزارت راه و شهرسازی قرارداد خرید ٢٠ فروند هواپیمای‌ای.‌تی.آر را با این کمپانی ایتالیایی - فرانسوی در دوران پسابرجام منعقد کرد.  اما ATR تنها ١٣ فروند از این هواپیماها را تحویل ایران داد و 7 فروند باقی‌مانده مشمول تحریم‌های جدید امریکا وارد ناوگان هوایی کشورمان نشد. مقامات امریکایی سال گذشته به کمپانی ATR گفته بودند که درخواست آنها برای تحویل هواپیماهای سفارش ایران را بررسی می‌کنند. بر اساس اعلام فخریه کاشان، مذاکره‌کننده ارشد تیم خرید هواپیما، امریکا تنها با درخواست فروش قطعات و پشتیبانی ATR موجود موافقت کرده است و این موافقت شامل تحویل بقیه سفارشات این کمپانی به ایران نمی‌شود.

 

 

ارسال نظر