ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۳۳

پرونده انتخابات شورایاری‌ها روی میز دیوان عدالت اداری

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از احتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها از سوی دیوان عدالت اداری خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه گفت: حدود 70 نماینده پیش از برگزاری این انتخابات طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار عدم برگزاری این انتخابات شده بودند. او با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها سازوکار مشخصی ندارد، ادامه داد: در انتخابات شورایاری‌ها مشخص نیست که چه نهاد یا فردی کاندیداها را تایید صلاحیت می‌کند یا اینکه اگر فردی رد صلاحیت شد، باید به چه مرجعی شکایت کند یا اینکه اگر یک کاندیدایی پس از برگزاری انتخابات شکایتی داشت باید به چه مرجعی شکایت کند؟ نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه به شورای شهر تهران بارها درباره اشکالات موجود در انتخابات شورایاری‌ها تذکراتی داده شد، اما این انتخابات برگزار شد که سازمان بازرسی نیز پرونده انتخابات را به دیوان عدالت اداری ارجاع داد. رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در حال بررسی این انتخابات است، اظهار کرد: احتمال اینکه برگزاری این انتخابات از سوی این دیوان ابطال شود نیز وجود دارد.

تفاهم‌نامه‌ شهرداری با سازمان مالیاتی برای تعدیل اجاره مسکن

به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان امور مالیاتی و شهرداری تهران برای یکپارچه‌سازی آمارهای املاک، مجوزهای صادره، پروانه ساخت و گواهی پایان کار ساختمان امضا شده است و به گفته امامی معاون شهرداری تهران موجب اثرگذاری در بازار مسکن خواهد شد. به گزارش ایسنا، بر اساس موضوع تفاهم‌نامه میان سازمان امور مالیاتی کشور و شهرداری تهران که ۳۱ تیر امسال میان دو طرف امضا شد، تبادل اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» و «شهرداری تهران» از طریق اتصالات الکترونیکی بین مراکز، شبکه‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای بین دو طرف یا ضبط و ارسال اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» از طریق بستر تبادل اطلاعات (GSB) روی وسایل و محیط‌های الکترونیکی تسهیل خواهد شد. در تفاهم‌نامه میان «سازمان امور مالیاتی» و «شهرداری تهران» قرار است، نمایندگان هر دو طرف جدول زمانبندی برای برقراری ارتباط سیستمی برای تبادل اطلاعات تهیه کنند. اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» آن طور که در این تفاهم‌نامه قید شده، شامل اقلام و اطلاعات موجود درباره املاک، مجوزهای صادره، پروانه ساخت، گواهی پایان کار ساختمان، اطلاعات اراضی بایر و سایر اطلاعات و جزییاتی است که در کارگروه مورد توافق دو طرف صورت گرفته و مربوط به ابتدای سال ۱۳۹۵ به بعد است. همچنین اطلاعاتی که بین دو طرف مبادله می‌شود در چارچوب وظایف قانونی بوده و جزییات آن محرمانه تلقی می‌شود. به همین دلیل هم افشای آن جز در مواردی که در قانون مصرح شده، ممنوع است.

از طرف دیگر برای ایجاد امکان تبادل اطلاعات، هر دو طرف، از شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شماره اختصاصی برای اتباع خارجی در سامانه‌ها استفاده می‌شود.  در قبال این اطلاعات، «سازمان امور مالیاتی» متعهد شده که خط ارتباطی بین این سازمان و «شهرداری» در بستر ملی تبادل اطلاعات برقرار شود. همچنین «سازمان مالیاتی» بر اساس قوانین بالادستی امکان دسترسی برخط (آنلاین) به فهرست بدهکاران مالیاتی را فراهم خواهد کرد. ارایه اطلاعات سابقه کسبی به «شهرداری» به صورت استعلامی یا گروهی بر اساس توافق نمایندگان دو طرف انجام خواهد شد. سایر شرایط تفاهم‌نامه هم بر این موضوع تاکید دارد که اطلاعات مورد نیاز دو طرف در چارچوب، ساختار و جزییات اطلاعات مورد تبادل در نشست‌ کارگروه مشترک با حضور نمایندگان اعلام و در دوره‌های مختلف حسب نیاز دو طرف به روزرسانی می‌شود.

2 علت اصلی فوت تهرانی‌ها در بهار

بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دستگاه تنفسی از دلایل اصلی مرگ ‌و میر تهرانی‌ها در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ بود. به گزارش ایسنا، ثبت‌احوال استان تهران در گزارشی از سه ماهه نخست سال ۹۸ اعلام کرد: در بهار سال جاری ۱۴ هزار و ۱۲ نفر در استان تهران به دلایل مختلف فوت کردند که آمار دقیق آن به تفکیک در فروردین ۴۴۴۵نفر، در اردیبهشت ۴۹۲۶ و خرداد ۴۶۴۱ بوده است. بیشترین عامل مرگ و میر در استان تهران بیماری‌های قلبی و عروقی با سهم حدود ۴۳ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش یا افزایش و بیماری‌های دستگاه‌ تنفسی با حدود ۱۴ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش و افزایش همراه بود. در جایگاه سوم و چهارم این رتبه بندی، بیماری‌های عفونی و انگلی و سرطان و تومورها با سهم درصدی حدود ۱۰ درصد با اندکی کاهش و افزایش در ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند.  در این گزارش آمده است، عوامل دیگری مانند حوادث غیرعمدی، بیماری دستگاه ادراری و تناسلی، ناهنجاری‌های مادرزادی، بیماری‌های دوران حول تولد، بیماری‌های خون‌ساز و دستگاه ایمنی، بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک، بیماری‌های روانی و اختلال رفتاری، بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، علائم تعریف شده و سایر موارد نیز از دلایل مرگ‌ومیر تهرانی‌ها بوده است.

 

ارسال نظر