ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۸۱

هوای پایتخت ۳ درجه گرم‌تر می‌شود

دمای هوای پایتخت طی 5 روز آینده 3 درجه افزایش پیدا می‌کند.به گزارش روز دوشنبه اداره کل هواشناسی استان تهران، بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای  سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به ترتیب (۳۹ و۲۳)، (۳۸ و۲۴)، (۳۹ و۲۶) و (۴۱ و۲۶) درجه سانتیگراد پیش بینی شده است. براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی 4روز آینده آسمان استان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات به خصوص فیروزکوه در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده خواهد بود.همچنین در پاره‌ای نقاط به خصوص بخش‌های جنوبی و غربی استان در ساعات بعدازظهر و شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. فرودگاه امام خمینی (ره) و ورامین با ۴۱ درجه و فیروزکوه با ۱۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان طی 48 ساعت گذشته بوده‌اند.

تاکید استاندار تهران بر تحویل سریع واحدهای مسکن مهر

اولین جلسه شورای مسکن استان تهران در سال ۹۸ به ریاست استاندار تهران با بررسی و رفع مشکلات موجود در ارایه خدمات زیربنایی مسکن مهر در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه که به بررسی و رفع مشکلات موجود در ارایه خدمات زیربنایی مسکن مهر شهرهای جدیدپرند، پردیس و اندیشه اختصاص داشت انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با تاکید بر تسریع در اتمام و تحویل پروژه‌های مسکن مهر و رفع موانع خدمات زیربنایی این پروژه‌ها گفت: روند واگذاری مسکن مهر فرسایشی شده است. افراد متقاضی این واحدها از اقشار ضعیف هستند و تا پایان سال ۹۸ باید این واحدهاتحویل شود. او با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید به تعهدات خود در تحویل واحدهای مسکن مهر توجه کنند، ادامه داد: تحویل واحدهای مسکن مهر در استان تهران باید شتاب بگیرد و انتظار داریم این مهم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد، به همین دلیل در صورت بدعهدی با عدم انجام تعهدات دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر انجام هرگونه اقدام اداری متصور است. همچنین در این جلسه رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اهمیت اتمام پروژه‌های مسکن مهر و تحویل هرچه سریع‌تر آنها به متقاضیان گفت: در فضایی که ما باید به سرعت واحدهای باقی مانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و وارد فاز جدید پروژه‌های مسکن که همان تولید و عرصه مسکن است بشویم برهمه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمت‌رسان واجب است در فضایی تعاملی مشکلات موجود را در کمترین زمان ممکن حل و فصل کنند. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه پیشنهاد داد به منظور هماهنگی و تسریع بیشتر در کار دستگاه‌های خدمت‌رسان از این پس جلسه شورای مسکن استان ماهیانه تشکیل گردد که با استقبال و پاسخ مثبت استاندار مواجه شد.

اجرای ۱۳۰۰ پروژه مسکن مشارکتی در کشور

علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در گردهمایی معرفی پروژه‌های مشارکتی این سازمان در حضور فعالان بخش خصوصی مسکن سراسر کشور با اشاره به ظرفیت گسترده پروژه‌های مشارکتی دولت با بخش خصوصی در ایجاد رونق تولید مسکن گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا به نهضت خانه‌سازی که در وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است، سرعت بخشیم. نبیان با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر و در جلسات متعدد با بخش خصوصی قراردادهایی در سازمان ملی زمین و مسکن تنظیم شده که سعی شده اشکالات قبلی آنها به حداقل برسد، افزود: سعی ما در بخش دولتی بر این است که منافع مشترک هر دو طرف را در قراردادهایمان لحاظ کنیم تا هم دولت و هم بخش خصوصی بتوانند به حداکثر خواسته‌هایشان برسند. معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح سیاست‌های دولت در بخش مسکن اظهار کرد: اولین تکلیف دولت در بخش مسکن اتمام پروژه مسکن مهر بود. تا زمانی که پرونده مسکن مهر بسته نشده بود نمی‌توانستیم طرح دیگری را آغاز کنیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او با اشاره به اینکه دومین طرح وزارت راه و شهرسازی این بود که در یک اقدام ملی و در راستای رونق تولید مجدد مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای دهک‌های مختلف را کلید بزند، افزود: در این طرح تا 2 سال آینده ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد که از این میان سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه تخصیص زمین برای ۲۰۰ هزار واحد را بر عهده دارد. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تجربه دولت در مشارکت با بخش خصوصی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۱۳۰۰ پروژه در کشور به صورت مشارکتی اجرا شده که از این میزان حدود ۹۵درصد آنها به سرانجام رسیده که این خود اتفاق مثبتی است و باید تمام تلاشمان را در استفاده از این ظرفیت گسترده به کار‌گیریم و همه دست به دست هم دهیم تا به نهضت خانه‌سازی که در وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است، سرعت بخشیم.

 

ارسال نظر