ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۰:۳۴:۳۷
کد خبر: ۱۴۶۰۵۱

پیش‌بینی باران 2 روزه در تهران و برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از بارش باران، صاعقه و وزش بادهای شدید موقتی در برخی استان‌های کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، طی 2روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در نوار شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز و شمال فارس افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، ‌رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش پراکنده در شمالغرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت، طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

احتمال   انجام برخی پروازهای داخلی از فرودگاه امام(ره)

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از احتمال برقراری پروازهای داخلی به مقاصد گردشگری از ترمینال «سلام» فرودگاه امام خبر داد و گفت: ایرلاین‌ها باید مساله بازرگانی و اقتصادی بودن این پروازها را بررسی کنند.

«سیاوش امیر مکری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به تکمیل ترمینال سلام و ایجاد ظرفیت جدید در فرودگاه امام خمینی (ره) و با توجه به اینکه مسافران پروازهای خارجی بعد از ورود به ایران متقاضی سفر به برخی فرودگاه‌های اصلی هستند ممکن است برنامه‌ریزی جدیدی برای برقراری پروازهای داخلی از ترمینال «سلام» داشته باشیم.

به گفته او، اکنون از سوی فرودگاه‌های اصلی در شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تقاضای برقراری پرواز از ترمینال سلام وجود دارد اما مشخص نیست که این تقاضا چقدر برای ایرلاین‌ها اقتصادی باشد؛ چون ممکن است تعداد کمی مسافر بعد از ورود به ایران مقصد خود را یک شهر توریستی قرار دهند.

مکری ادامه داد: ممکن است مقصد بسیاری از مسافرهای خارجی بعد از ورود به ایران یکی از مقاصد گردشگری باشد. بنابراین، این ظرفیت وجود دارد که از ترمینال «سلام» پروازهای داخلی برقرار شود اما هواپیماهای کوچک برای اختصاص دادن به این سفرها به تعداد کافی در ایرلاین‌های ایرانی وجود ندارد. معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتقال بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام (ره) هم، اظهار کرد: فعلاً برنامه‌ای برای انتقال پروازها نداریم ضمن اینکه هر تصمیمی در خصوص انتقال پروازها مربوط به هماهنگی سه بخش سازمان هواپیمایی، فرودگاه مهرآباد و شرکت‌های هواپیمایی است تا با توجه به برنامه بازرگانی خود به جمع‌بندی نهایی برسند. او تصریح کرد: یکی از مزایای افتتاح ترمینال سلام می‌تواند برقراری پروازهای داخلی شبانه باشد که در مهرآباد به دلیل مسکونی بودن اطراف فرودگاه ممکن نیست، اما قبل از برقراری این پروازها باید بررسی شود که آیا مسافران تمایل به پرواز در این ساعات را دارند یا خیر؟ پیش‌تر گفته شده بود با افتتاح ترمینال سلام زمینه انتقال برخی پروازهای داخلی بین ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح به این فرودگاه فراهم می‌شود زیرا توقف پروازها در فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح خلایی را در تهران به وجود می‌آورد که با انتقال برخی پروازهای داخلی به ترمینال سلام می‌توان این کاستی را جبران کرد.

شماره پلاک در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا  ملاک نیست

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از پایان طرح «زوج یا فرد» در پایتخت خبر داد و گفت: از ابتدای تیر ماه طرح «محدوه کنترل آلودگی هوا» در محدوده‌ زوج یا فرد سابق اجرایی خواهد شد. به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی با اشاره به اجرای طرح ترافیک ۹۸ از ابتدای تیر ماه تصریح کرد: طرح ترافیک همانند سال گذشته در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود با این تفاوت که از ابتدای تیرماه ۹۸ طرح «زوج یا فرد» حذف خواهد شد و به‌جای آن، طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) اجرا می‌شود. او در این باره توضیح داد: در طرح مذکور، خودروهای پلاک تهران در هر فصل ۲۰ روز (و خودروهای پلاک غیر تهران ۱۵ روز) مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) هستند به‌طوری‌که زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای ورود است. او بر ضرورت ثبت‌نام خودروها در سامانه «تهران من» تاکید کرد و گفت: تمامی دارندگان خودروهای شخصی ساکن تهران و همچنین ساکنان دیگر شهرها که با خودروی شخصی قصد سفر به تهران را دارند باید پیش از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه «تهران من» به نشانی My.tehran.ir ثبت‌نام کرده باشند تا بتوانند از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا بهره‌مند شوند. به گفته پورسیدآقایی، عوارض تردد در محدوده «کنترل آلودگی هوا» در روزهای فراتر از تعداد مجاز (۲۰ روز)، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین‌شده است. او اظهار کرد: در سال ۹۸ با هدف تشویق بیشتر شهروندان به قانون‌مداری و کاهش موارد اعمال جریمه، با هماهنگی پلیس راهور ناجا، مهلت یک‌ماهه‌ای برای پرداخت عوارض طرح ترافیک و جلوگیری از جریمه در نظر گرفته‌شده است، بدین معنا که اگر شهروندانی با خودروی شخصی وارد محدوده طرح ترافیک شوند اما در حساب خود موجودی کافی نداشته باشند، یک ماه مهلت دارند که بدهی خود را پرداخت کنند تا در فهرست اعمال جریمه قرار نگیرند که استفاده از این مهلت و دریافت پیامک هشدار نیز منوط به ثبت‌نام در سامانه «تهران من» است.

 

 

ارسال نظر