ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۵۱۹

ثبت بیش از هزار زمین‌لرزه در اردیبهشت ۹۸

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در اردیبهشت ۱۳۹۸ بیش از ۱۰۰۰ زمین‌لرزه را ثبت کردند. به گزارش ایسنا، این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تعداد ۱۲ زمین‌لرزه با بزرگای بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در تاریخ 22 اردیبهشت 1398‬ با بزرگی ۵.۱ حوالی ازگله واقع در استان کرمانشاه رخ داده است.از لحاظ آماری ۹۲۴ زمین‌لرزه دارای بزرگای کوچک‌تر از ۳، تعداد ۸۵ زمین‌لرزه دارای بزرگای بین ۳و۴ و تعداد ۱۱ زمین‌لرزه دارای بزرگای بین ۴ و ۵ و تعداد ۱ زمین‌لرزه دارای بزرگای بین ۵ و ۶ بوده است.

فرصت ی برای تغییر سبک زندگی و کاهش تولید زباله

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: کاهش تولید زباله در نتیجه فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی میسر می‌شود و امیدواریم این امر در دوره کنونی تحقق بیشتری یابد.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر، خبر از کاهش هزار تنی میانگین تولید پسماند در ۹ ماه پایانی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه، خبر خوشحال‌کننده‌ای بود هر چند که علت این امر شرایط اقتصادی بیان شد. با این وجود کاهش تولید زباله یکی از اهدافی است که مدیریت شهری به ویژه از دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران به دنبال آن بوده است. زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را یک فرصت دانست و گفت: شرایط اقتصادی یکی از دلایل این مهم بوده نه دلیل اصلی آن اما می‌توانیم از این شرایط یک فرصت بسیار خوب بسازیم. نوری افزود: کاهش تولید زباله به عواملی از جمله ثبت دقیق اطلاعات و تفکیک زباله بستگی داشته و نیز تغییر سبک زندگی شهروندان و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته و همانطور که اشاره شد، قدرت خرید مردم و ما می‌توانیم از این شرایط بهترین استفاده را انجام دهیم. جلوگیری از ورود پسماندهای حجیم و الکتریکی به مجتمع پردازش و دفع و جدا‌سازی این پسماندها در سطح مناطق اقدام خوبی بوده که از سوی شهرداری صورت گرفته و در کاهش تولید زباله اثر گذار بوده است. رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا همچنین افزود: تغییر در سبک زندگی و توجه هر چه بیشتر شهروندان به اصلاح الگوی مصرف یکی دیگر از دلایل کاهش تولید پسماند بوده که می‌توان گفت اقدامات فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی و تفکیک زباله از مبدا که از سوی مدیریت شهری به کار گرفته شده مثمر ثمر بوده است. البته این پایان راه نیست و باید تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش بیشتری به خرج داد. نوری همچنین تصریح کرد: هر چقدر الگوی مصرف درست و کمتر باشد، طبیعتاً پسماند کمتری تولید خواهد شد و ما باید به نقطه‌ای برسیم که کمترین میزان دور ریز را داشته باشیم و باید به این فرهنگ برسیم تا بتوانیم از منابع درست استفاده کنیم. در این امر نیازمند مشارکت اجتماعی شهروندان هستیم.

تحویل ۱۳۵ قلاده سگ به حامیان حقوق حیوانات

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با همراهی جمعی از هنرمندان و حامیان حقوق حیوانات در نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب در آرادکوه حضور یافت و بنا بر توافق ۱۳۵ قلاده سگ را به حامیان بوستان‌های سرخه حصار، چیتگر و منطقه‌ تلو تحویل داد. به گزارش ایسنا، حمیدرضا تحصیلی با اشاره به اینکه چندی پیش طی طرحی ضربتی سگ‌های بوستان‌های سرخه حصار، چیتگر و منطقه‌ تلو جمع‌آوری شدند، اظهارکرد: صبح روز دوشنبه نمایندگان حامیان حیوانات مناطق نام برده و جمعی از هنرمندان در مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب حضور یافتند و سگ‌های محدوده‌ مربوط به خود را جهت رها‌سازی در نواحی تحت پوشش تحویل گرفتند. او این همکاری را آغاز مسیری روشن در راستای شفاف‌سازی عملکرد شرکت ساماندهی دانست و گفت: حضور حامیان در این مرکز و رصد کلیه‌ مراحل زنده‌گیری نشانگر هدف ما در جهت سلامت فعالیت‌های شرکت است.

توقف‌ پروازهای فرودگاه امام(ره) در روز ۱۴ خرداد

سرپرست معاونت بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از توقف ۵ ساعته پروازهای فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در روز ۱۴خرداد خبر داد. ‌به گزارش فارس، حسن خوشخو اظهار کرد: همزمان با برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم امام (ره)، پروازهای باری و مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ روز چهاردهم خردادماه متوقف خواهد شد. وی با اشاره به اطلاع‌رسانی توقف پروازها به شرکت‌های هواپیمایی در این روز، گفت‌: مسافران‌ در این روز حتما قبل از عزیمت به فرودگاه از طریق تماس با تلفن ۰۹۶۳۳۰ یا مراجعه به وب سایت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به نشانی IKAC.IR از زمان پرواز خود مطلع شوند. خوشخو افزود: همچنین در روز چهاردهم خرداد مسیر ترددی قم به تهران در آزادراه خلیج فارس نیز از ساعت ۱۳ تا ۲۱ مسدود خواهد بود و همه مسافران، مراجعان و رانندگان‌ برای تردد به تهران می‌توانند از آزادراه ساوه یا جاده قدیم قم - تهران استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر