ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۱۶

جمعیت‌پذیر کردن  سواحل مکران از سیاست‌های نظام است

فرزانه صادق‌مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه جمعیت پذیرکردن سواحل مکران جزو سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که ادامه می‌یابد، گفت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی که برای طرح ویژه چابهار تهیه می‌شود، بر اساس مطالعه و اتصال آن به طرح جامع شهر چابهار است.

صادق‌مالواجرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: اقدامی که در خصوص سواحل خلیج‌فارس و دریای‌عمان انجام شده است طرح ویژه مکران است. در طرح ویژه مکران، سیاست‌گذاری‌ها، استراتژی‌ها، راهبردها و البته اقدامات کلان هم پیش‌بینی شده است. این طرح مصوبه کلی را از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گرفته است و در حال حاضر در کمیته تخصصی طرح‌های فرادست بررسی و اعلام نظر شده و در نهایت با جمع‌بندی استان، جزییات آن ابلاغ می‌شود.

او تصریح کرد: از آنجایی که ریل‌گذاری اقدامات با پشتوانه مطالعه، طرح و برنامه است قطعا ادامه خواهد یافت. معاون معماری و شهرسازی شهر چابهار را شهری استراتژیک برای کل ایران خواند و با برشمردن ویژگی‌هایی ازجمله کنار دریابودن، منطقه آزاد بودن آن شهر، افزود: در خصوص شهر چابهار، ساماندهی به این شهر از نظر سکونتگاه‌های غیررسمی اهمیت داشت و از این منظر و برای ساماندهی به سکونتگاه‌های غیررسمی وارد شدیم که نهایتا به توافقنامه چند جانبه نیز ختم شد.

صادق‌مالواجرد ورود معاونت معماری و شهرسازی را از جهت ساماندهی به سکونتگاه‌های غیررسمی پراهمیت برشمرد و اعلام کرد: معاونت معماری و شهرسازی ورود پیدا کرد تا ساماندهی از کمپ تا رمین که حاشیه شهر چابهار است چگونه به بهترین نحو انجام شود. این ساماندهی طی یک طرح ویژه‌ای انجام می‌شود که بر اساس آن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجری اصلی و شرکت بازآفرینی شهری و سازمان ملی زمین و مسکن بنا بر ماموریتی که دارند از دیگر مجریان اجرای این طرح به شمار می‌روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به موازات ساماندهی حاشیه‌نشینی‌های چابهار، خدمات متناسب با آن در نظر گرفته می‌شود، گفت: هرگونه جابه‌جایی در شهر چابهار باید طبق طرح و برنامه اتفاق رخ دهد.

پیش‌فروش بلیت قطارهای عید فطر از 28 اردیبهشت

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: مطابق برنامه‌ریزی این شرکت، پیش‌فروش بلیت قطارهای عید فطر و بازه زمانی 11 تا 31 خرداد ماه 98 از روز شنبه 28 اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح از طریق اینترنت و مراکز مجاز فروش به صورت همزمان آغاز می‌شود.

میرحسن موسوی درگفت‌وگو با فارس، اظهارکرد: ‌از سال 94 تا تیر ماه 97 بلیت قطار افزایشی نداشت و در تیر ماه 97 ده درصد افزایش با مصوبه ستاد تنظیم بازار اعمال شد.

موسوی ادامه داد: در سال 98 با توجه به افزایش هزینه‌های شرکت‌‌های ریلی مسافری در بخش‌های مختلف نظیر تعمیر و نگهداری، راهبری و تجهیز قطارها، نیروی انسانی و ... افزایش یافت که در این راستا شرکت‌های ریلی به راه‌آهن درخواست خود را مبنی بر افزایش قیمت بلیت اعلام کرده‌اند.او اظهارکرد: موضوع در راه‌آهن جمهوری اسلامی در حال بررسی است، ضمن آنکه به مراجع قانونی جهت طرح، بررسی و تصویب ارسال شده است.معاون مسافری راه‌آهن تاکید کرد: ‌هنوز تصمیم نهایی درباره میزان افزایش قیمت بلیت قطار از سوی مراجع قانونی اخذ نشده است.موسوی گفت: هدف راه آهن حمایت از هر دو بخش مسافر و شرکت‌های ریلی است، بر این اساس برای ایام پیک سفرها تعداد قطارها را افزایش دادیم.

امکان انتقال واحدهای مسکن مهر پردیس فراهم شد

مدیر مسکن مهر پردیس از واگذاری عرصه واحدهای این طرح به صورت ۸۰ درصد اقساط خبر داد و گفت: امکان جابه‌جایی واحدهای مسکن مهر از فاز ۱۱ به فاز ۸ فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر جاودان‌فر یاد‌آور شد: پیش‌تر متقاضیان می‌توانستند با شرایط 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط عرصه واحد مسکن مهر خود را خریداری کنند که در شرایط جدید آورده نقدی به 20 درصد وکاهش یافته و 80 درصد مابقی نیز به صورت اقساط دریافت می‌شود.

او افزود: با تمهیدات ماه‌های اخیر 3500 نفر از متقاضیان فاز 8 موفق به انتخاب واحد شدند، در عین حال حدود 2000 نفر دیگر هم با وجود اطلاع‌رسانی‌ها و ارسال دعوتنامه هنوز نسبت به انتخاب واحد اقدام نکرده‌اند.

مدیر مسکن مهر پردیس، تصریح کرد: آن دسته از متقاضیانی که آورده مالی خود را تکمیل کرده‌اند و تاکنون با وجود دعوت شرکت عمران موفق به انتخاب واحد نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت www.pardis.city نسبت به دریافت نوبت در یکی از روزهای اداری هفته اقدام کنند و در روز مقرر برای انتخاب واحد به مسکن مهر مراجعه کنند.

 

ارسال نظر