ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۰:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۱۶۴

دستور عزل 3  مدیر در بخش هوایی از سوی اسلامی

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به‌محض اطلاع از نارضایتی مسافران پرواز تهران- آبادان در ۱۶ اردیبهشت ماه به شماره ۸۶۰ شرکت هواپیمایی آسمان، به دلیل رفتار غیرمسوولانه دستور عزل رییس فرودگاه آبادان و رییس ایستگاه شرکت‌های هما و آسمان در فرودگاه آبادان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اسلامی به محض اطلاع از وقفه ایجاد شده در ارائه خدمات به مسافران پرواز شماره ۸۶۰ شرکت آسمان در ۱۶ اردیبهشت ۹۸، به سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد به خاطر کوتاهی در خدمت‌رسانی و رعایت حقوق مسافران 3 مسوول خاطی عزل و با آنها برخورد شود و فعالیت شرکت هندلینگ فضا‌اندیشان اروند محدود و اخطار کتبی داده شود.

همچنین با توجه به عدم همکاری ایستگاه آبادان شرکت هما در ارائه خدمات هندلینگ، از شرکت هواپیمایی هما خواسته شد تا به تمام ایستگاه های خود ابلاغ کند تا هنگام نیاز و اعلام درخواست، با سایر شرکت‌های هندلینگ کننده در فرودگاه ها همکاری کنند تا خدمات رسانی به مسافران و پروازها بدون وقفه انجام شود.

همچنین به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شد تا نظارت دقیقی بر نحوه فعالیت و چگونگی ارائه سرویس هندلینگ در فرودگاه ها به عمل آورد.

واکنش رییس اتحادیه املاک به سخنان معاون وزیر راه

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران در واکنش به اظهارات معاون مسکن وزیر راه مبنی بر اینکه مشاوران املاک، بازی جدیدی را در بازار مسکن آغاز کرده‌اند، گفت: بازی جدید در بازار مسکن را کسانی آغاز کرده‌اند که تراکم، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات دراختیار دارند.

خسروی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این که معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از بازی جدید مشاوران املاک در بازار مسکن انتقاد کرده است، گفت: مشاوران املاک چه بازی جدیدی می‌توانند در بازار مسکن یا اجاره بها آغاز کنند.

وی با  طرح این سئوال که مشاوران املاک در بخش خصوصی هستند و چه نفعی در گرانی مسکن می‌برند؟ گفت: گرانی مسکن موجب رکود در بازار مسکن می‌شود، پس وقتی بازار مسکن دچار رکود می‌شود، نقل و انتقالات نیز کاهش و درآمد مشاوران املاک کم می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: بازی جدید در بازار مسکن را کسانی آغاز کرده‌اند که تراکم، آهن و مصالح ساختمانی را در اختیار دارند.

خسروی تصریح کرد: بهتر است وزارت راه و شهرسازی سرعت تکمیل و نهایی کردن ۴۰۰ هزار مسکن را بیشتر کند و باز هم تأکید می‌کنم که مشاوران املاک هیچ بازی جدیدی را آغاز نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مازیار حسینی معاون وزیر راه پیش از این گفته بود: طی چند روز اخیر برخی سایت‌های اینترنتی و برخی مشاوران املاک یک بازی را شروع کردند که این بازی هیچ واقعیت اقتصادی حقیقی ندارد، بلکه برعکس هم بوده است.

لایحه مالیات بر عایدی مسکن طی چند ماه آینده تنظیم می‌شود

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مالیات‌های بخش مسکن نباید باعث فرار سرمایه از این بخش شود، گفت: در ماه‌های آینده لایحه‌ای در این خصوص در دولت تنظیم و به مجلس ارسال می‌شود.به گزارش مهر به نقل از صداوسیما، مازیار حسینی گفت: در برخی مناطق تقاضا هست، اما تولید نیست ما باید به سمت تولید و افزایش عرضه برویم و اگر عرضه زیاد صورت گیرد، قیمت‌ها افزایش نخواهد داشت. وی در پاسخ به این که باید قانونی برای کنترل قیمت مسکن باشد و نظارت بر قیمت‌ها صورت گیرد، گفت: روش‌های نظارتی حداقل در طولانی مدت جواب نمی‌دهد مالکیت در اسلام و قوانین ما به رسمیت شناخته شده است. اگر مالک و فروشنده توافق کنند کسی نمی‌تواند بگوید که چه قیمتی بگذارید.دبیر شورای عالی مسکن افزود: قیمت دستوری در بخش مسکن روش درستی نیست. امروز افزایش قیمت به این معناست که درگذشته عرضه‌ای صورت نگرفته است.معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، امسال حدود یک میلیون مسکن مهر وارد بازار می‌شود و تا حدودی بازار را به ثبات می‌رساند.

وی افزود: در ماه‌های آتی قیمت مسکن در حد تورم خواهد بود و تغییرات عجیب قیمتی نخواهیم داشت.حسینی گفت: پردیس، پرند و شهریار به لحاظ کیفیت زندگی محل مناسبی هستند و تنها مشکل این شهرستان‌ها رفت و آمد است و بسیاری از آن‌ها به لحاظ اشتغال و درمان وابسته به شهرهای بزرگ هستند و باید رفت و آمد آن‌ها تسهیل شود به همین منظور مترو هشتگرد و پرند در حال تکمیل است و مطالعات ساخت مترو پردیس در دستور کار قرارگرفته است.وی درباره قیمت مسکن گفت: در کل کشور افزایش صد درصدی قیمت صورت نگرفته است و در برخی از کلان شهرها افزایش قیمتی صورت گرفته که مطمئن هستم قیمت‌ها تعدیل می‌شود، زیرا قیمت‌ها حبابی است و به مرور زمان این شرایط به ثبات می‌رسد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: متأسفانه تقاضای انباشته شده در بخش مسکن وجود دارد و این امر بر قیمت مسکن تأثیر گذاشته است.معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل عدم اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان، لایحه پیش فروش مسکن در مجلس در حال بازنگری است.

 

ارسال نظر