ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۳۹۳۲

استقبال از حذف قیمت‌گذاری ملک در فضای مجازی

مصطفی قلی‌خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه حذف قیمت‌گذاری از سایت‌های فروش ملک اقدام مناسبی بود، گفت: قیمت‌هایی که در حال حاضر برای واحدها تعیین می‌شود، مبنای منطقی ندارد و مردم خرید نمی‌کنند. خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدام اخیر پلیس فتا در حذف قیمت‌گذاری سایت‌های فروش ملک، به موقع بود و از مسوولان می‌خواهیم که برای کد رهگیری هم دستورات لازم را بدهند که نباید کد رهگیری را در اپلیکیشن‌ها بگذارند. او با اشاره به صحبت‌های انارکی، مدیرعامل بانک مسکن مبنی بر اینکه قیمت تمام شده ساخت را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهیم، گفت: اگر برنامه دولت برای تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و همچنین اقدامات سیستم بانکی برای رونق‌دهی به بازار مسکن اجرا شود، آشفتگی فعلی در بازار فروکش خواهد کرد. خسروی تصریح کرد: معتقدم فضای کنونی بازار در آینده به سمت آرامش می‌رود منوط به اینکه مالکان قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دهند تا معاملات رونق بگیرد. به گفته خسروی، بازار مسکن ظرفیت جهش قیمتی در سال جاری را ندارد و مالکان باید این واقعیت را بپذیرند.

قیمت سوخت شناورها افزایش نیافته است

معاون اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت قیمت سوخت شناورهای مسافری و باری در سال ۱۳۹۸، گفت: قیمت سوخت شناورهای مسافری و باری از سوی مجموعه وزارت نفت تعیین می‌شود و سوخت شناورهای مسافری در آب‌های داخلی به صورت یارانه‌ای و سوخت شناورهای باری در آب‌های بین‌المللی نیز با قیمت آزاد محاسبه می‌شود و تا این لحظه افزایش قیمت سوخت شناورهای مسافری و باری در دستور کار نیست و در این رابطه افزایش قیمتی ابلاغ نشده است. هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در برخی مسیرها شاهد افزایش قیمت ۲۰ درصدی بلیت شناورهای مسافری برای مسافران غیربومی بودیم و این افزایش مبلغ برای گردشگران لحاظ شد. او، افزود: با اتمام ایام نوروز در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری، شاهد افزایش قیمت بودیم و با اتمام این ایام قیمت‌ها به حالت قبل بازگشت. معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «مزیت اقتصادی» مبنای انتخاب بندر برای خط کشتیرانی‌ است، گفت: در تحریم‌های قبلی هم که برخی خطوط کشتیرانی بنادر ایران را ترک کردند مشکلی رخ نداد و تخلیه و بارگیری انجام شد.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیستند، اظهارکرد: همه خطوط کشتیرانی (‌لاینرها) دنیا امکان ورود به همه بنادر ایران را دارا هستند. او اضافه کرد: اما لاینرهای خارجی در راستای منافع خود و هراس از تحریم‌های امریکا است که به بنادر ایران نمی‌آیند و گرنه بنادر تحریم نیستند. از سوی دیگر کشور امریکا در برخی لاینرها هم سهام‌دار است که همین امر هم موجب شده است این لاینرها مایل نباشند به بنادر ایران بیایند.

پیش‌بینی باران ۳ روزه در ۸ استان‌

سازمان هواشناسی از بارش باران ۳ روزه در استان‌های واقع در شمال غربی و نیمه شرقی کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، امروز (دوشنبه) برای نیمه شرقی کشور بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد و روز سه شنبه علاوه بر نیمه شرقی، نواحی شمالغربی هم افزایش ابر و بارش پراکنده خواهند داشت. از ظهر امروز و روز سه شنبه مرکز و شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود که ارتفاع موج به 2 متر می‌رسد.

پیامدهای منفی نگاه بنگاهی به راه‌آهن

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن تشریح نگاه بنگاهی و ریسک‌های آن بر حمل‌ونقل ریلی گفت: ریل در نگاه دیگر، می‌تواند برای منافع اقتصادی-‌اجتماعی کلان در سپهر اقتصادی و توسعه کشور نقش ایفا ‌کند که فقط از منظر بنگاهی نیست. سعید رسولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقش غیر مستقیم حمل‌ونقل ریلی بر اقتصاد ملی اظهارکرد: اگر در اقتصاد حمل‌ونقل ریلی نگاه‌ها صرفا بنگاهی (درآمد-هزینه) و بدون محدودیت باشد، نرخ بلیت قطارهای مسافری حتی به قیمت «کاهش چشم‌گیر مسافر» و «تامین ناوگان متناسب با میزان مسافر» افزایش می‌یابد که به منزله لغو سیر بسیاری از قطارهای دور برد در خطوط مختلف است. او افزود: این مساله در حوزه بار هم صدق می‌کند به‌طوری که اگر هدفگذاری انتقال بار از جاده روی ریل کنار گذاشته شود، راه‌آهن تعرفه‌های خود را تعیین می‌کند و در صورتی که صاحبان کالا علاقه‌ای نداشته باشند می‌توانند از طریق جاده بار خود را حمل کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخورد بنگاهی صرفا اقتصادی است و طبق آن شرایط شاید راه‌آهن سرپا بماند یا شاید هم ورشکست شود، ابتدا باید دید آیا حمل‌ونقل ریلی مسافر با این نرخ‌ها اقتصادی می‌شود؟ یا اینکه آستانه تحمل مردم در پرداخت نرخ‌های سنگین در چه نقطه‌ای است؟ از همین رو، ممکن است مسافر پذیرش این نرخ‌ها را نداشته باشد و از مد دیگر استفاده کند. مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به نگرش دیگری در اقتصاد حمل‌ونقل ریلی گفت: ریل در نگاه دیگر، می‌تواند برای منافع اقتصادی-‌اجتماعی کلان در سپهر اقتصادی و توسعه کشور نقش ایفا ‌کند که فقط از منظر بنگاهی نیست.

 

ارسال نظر