ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۰:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۸۲۹

التهابات کنونی بازار مسکن نتیجه عملیات روانی است

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت بازار مسکن و اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با این بخش، اظهار کرد: واقعیت این است که التهابات قیمتی که در بازار مسکن روی می‌دهد ریشه در همان عملیات روانی دشمن دارد که فرآیند اقتصادی کشور را هدف قرار داده است. محمد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه متأسفانه در این ماجرا عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه آتش‌بیار معرکه شده‌اند، افزود: در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای کالا را از سطح بازار جمع‌آوری و آن را احتکار می‌کردند، الان هم همان اتفاق افتاده و عده‌ای کالا را جمع کرده و نمی‌گذارند به دست مردم برسد. او اعلام کرد: اساسا معامله مسکنی با این نرخ‌ها صورت نگرفته است و بازار مسکن در رکود به‌سر می‌برد. به گفته وزیر راه و شهرسازی، عده‌ای می‌گویند دستگاه متولی بخش مسکن مقصر است، اما هیچ ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد. اسلامی به برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای رونق مسکن و تعادل‌بخشی به آن اشاره کرد و اضافه کرد: در این راستا یک برنامه منسجم و کامل در حال اجراست. او توضیح داد: این برنامه را به‌صورت کامل و با تمام قوا اجرایی کرده و نسبت به برخی القائات هم تأثیری نمی‌پذیریم و رونق‌بخشی به مسکن را به‌صورت قاطع اجرا می‌کنیم و لوازم مورد نیازهم فراهم شده است. وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه زمین مورد نیاز برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد، گفت: همزمان مباحث مربوط به توانمندسازی سازندگان را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ در این رابطه با مجوز شورای پول و اعتبار وام ساخت مسکن به‌صورت انفرادی و زوجین را افزایش داده‌ایم که به خریدار منتقل می‌شود. اسلامی تأکید کرد: زیرساخت‌های کارت اعتباری مصالح ساختمانی هم به‌صورت سیستمی فراهم شده و با اقداماتی که به آنها اشاره شد رونق‌بخشی به مسکن را عملیاتی می‌کنیم. او همچنین گفت: در خصوص مسکن اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌های مورد نظر در حال اجرا است.

واگذاری عرصه مسکن مهر با کمترین قیمت

علی‌اصغر جاودان‌فر، مدیر اجرایی مسکن مهر شرکت عمران پردیس از استقبال مردم برای خرید عرصه واحدهای این طرح خبر داد و گفت‌: قیمت‌های فروش عرصه مسکن مهر پردیس از سوی کارشناسان رسمی دادگستری با حداقل قیمت کارشناسی و با ضرایب کاهنده ارزیابی شده است. علی‌اصغر جاودان‌فر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به چگونگی فروش عرصه واحدهای مسکن مهر، اظهار کرد: با درخواست دولت و موافقت مجلس واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر پردیس از مدتی قبل آغاز شده است. او ادامه داد: با توجه به  انبوه تقاضا و استقبال گسترده مردم از این طرح در راستای تکریم مالکان و جلوگیری از اتلاف زمان متقاضیان خرید عرصه واحدهای مسکونی در فازهای مختلف بر اساس جدول زمانبندی به‌زودی و در اطلاعیه‌های رسمی اعلام می‌شود. در همین حال، احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 1500 میلیارد تومان برای ایجاد خدمات زیربنایی و انشعابات مسکن مهر و تکمیل 200 هزار واحد مسکونی تا پایان امسال خبر داد. به گزارش ایرنا، اصغری مهرآبادی گفت: براساس مصوبه مجلس، این مبلغ برای کمک به ایجاد خدمات زیربنایی، انشعابات و خطوط انتقال، محوطه‌سازی، ایجاد مسجد و کلانتری و راه‌های دسترسی در مسکن مهر از طریق فروش اراضی در اختیار سازمان ملی و مسکن اختصاص یافته است. او با بیان اینکه تا پایان امسال واحدهای مسکن مهر باقی مانده تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود، افزود: از مجموع 2 میلیون و 200 هزار مسکن مهر شهری، یک میلیون و 800 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده، 200 هزار واحد آماده تحویل و 200 هزار واحد هم تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها گران نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از عدم افزایش نرخ عوارض در طرح پرداخت الکترونیکی آزادراه‌ها خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر امینی گفت: یکسری روش‌های تشویقی هم در نظر داریم که از جمله آنها می‌توان به بحث پرداخت زودتر عوارض اشاره کرد که توسط وزیر راه و شهرسازی در حال نهایی کردن است. او افزود: یعنی اگر کسی عوارض خودش را زودتر پرداخت کند در زمان عبور از گیت‌های عوارضی تخفیف‌هایی به او تعلق بگیرد و از محل این درآمدها بتوانیم سیستم را برگردانده و عوارض اضافه‌ای تحمیل نشود.

معاون وزیرراه وشهرسازی ادامه داد: به همین دلیل تاکنون بابت عبور از گیت‌ها و عدم پرداخت عوارض کسی جریمه نشده است.

به گفته امینی، 5 مرحله چک اپراتوری داریم تا مسلم شود یک خودرو از گیت عبور کرده است، تا این لحظه تصویب شده تمام خودروهایی که تا دهم فروردین امسال از گیت‌ها عبور کرده و پرداخت نداشته اند (در سطح 50 هزار خودرو) جریمه شوند، این موضوع قطعا با دقت 100 درصدی است و خودروهای عبوری که عوارض نداده‌اند جریمه می‌شوند. معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه اطلاع‌رسانی و ارتباط‌گیری برای مطلع شدن از وضعیت عبوری خودشان از بزرگراه‌ها گفت: از هفته آینده در ابتدا یک اطلاع‌رسانی جامع بین مردم تهران و قزوین خواهیم داشت که از طریق پیامک و تمام روش‌های کسب اطلاعات به استحضار آنها خواهد رسید.

 

 

ارسال نظر