ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۱:۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۷۲۲

پیش بینی بارش باران در ۱۴ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران طی چهارشنبه در ۱۴ استان کشور خبر داد.به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی و لرستان و اواخر وقت در برخی نقاط خوزستان و اصفهان رگبار باران روی می‌دهد که شدت بارش در این روز مربوط به برخی نقاط آذربایجان‌شرقی و غرب آذربایجان غربی است.همچنین در روز چهارشنبه در بعضی ساعات در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین از افزایش 7 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی خبر داده و اعلام کرد این افزایش دما در خراسان رضوی تا روز پنج شنبه تداوم دارد و مجدداً از روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی و از روز جمعه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی دما تقریباً به همین میزان در مناطق ذکر شده کاهش می‌یابد.

پایتخت آمادگی بارش‌های شدید را ندارد

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران گفت: موضوع تغییرات اقلیمی جدی است و اتفاقاً به پایتخت هم کشیده خواهد شد اما این شهر آمادگی ظرفیت‌های جدید را ندارد.

مسجدجامعی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مشکلات حاصل از سیل اخیر در نقاط مختلف کشور گفت: مجموعه اقدامات شهرداری در زمینه کمک به سیل‌زدگان و حل مشکلات مردم قابل دفاع است.

وی ادامه داد: من زمان بارندگی‌های اخیر در ستاد بحران بودم، موضوع تغییرات اقلیمی جدی است و اتفاقاً به تهران هم کشیده خواهد شد. شانس تهران این بوده که میزان بارندگی که در خوزستان بود در اینجا نبوده است. ما باید به ظرفیت‌های جدید فکر کنیم چون در شرایط جدید قرار گرفتیم و شهر تهران برای ظرفیت‌های جدید آمادگی ندارد.

مسجدجامعی افزود: شبی که در ستاد بحران بودم تعداد نقاط آب گرفته شهر حدود ۵۰ نقطه بود. همان موقع گفته شد که ابری از سمت قزوین به تهران در حال حرکت است که اگر در تهران ببارد ظرفیت مقابله نداریم و بیشتر از این کاری نمی‌توانیم بکنیم. حالا خوشبختانه آن توده ابر به تهران نرسید. اگر تهران بخواهد برای مقابله با تغییرات اقلیمی مواجه بشود یکی از مهم‌ترین راه‌ها آموزش و مشارکت شهروندان در امور است.

3 ایستگاه‌ متروی تهران در روز ارتش مسافرگیری نمی‌کنند

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی شاهد- باقرشهر، شهرآفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) همزمان با برگزاری مراسم روز ارتش مسافرگیری نمی‌کنند. به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شرکت بهره‌برداری متروی تهران با توجه به برگزاری مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) از همان ساعات اولیه صبح پنجشنبه (۲۹ فروردین) تا پایان مراسم قطارها در ایستگاه شاهد - باقرشهر واقع در خط یک متروی تهران توقف نخواهد داشت. همچنین به دلیل برگزاری این مراسم، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۸ و ۲۹ فروردین) ایستگاه‌های شهرآفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) پذیرش مسافر ندارند. شهروندانی که در روز پنجشنبه (۲۹ فروردین) قصد استفاده از ایستگاه شاهد - باقرشهر را دارند، می‌توانند از ایستگاه متروی پالایشگاه استفاده کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه پس از پایان مراسم حرکت قطارها و پذیرش مسافر به‌صورت عادی و بر اساس برنامه زمان‌بندی حرکت قطارها انجام خواهد شد.

گلایه عضو شورا از جوان‌فریبی در مدیریت شهری

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از باقی‌ماندن شعارهای جوان‌گرایی در حد حرف گلایه کرد و آن را به جوان‌فریبی تشبیه کرد.

به گزارش ایسنا، حجت نظری در حاشیه جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جوان، اظهار کرد: متاسفانه در کشور بحث جوانگرایی مطرح است اما در عمل به جوانان پرداخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چند ماه قبل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به نفع جوانان در مجلس مطرح شد، گفت: به نظر می‌رسد این قانون هدفی جز مدیریت شهری نداشت چرا که بعد از رفتن شهردار تهران اجرای این قانون نیز به فراموشی سپرده شد. این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه نه‌تنها این قانون به خوبی اجرا نشد بلکه ظرف مدت کوتاهی اصلاحیه آن به مجلس شورای اسلامی برده شد که اتفاق خوبی هم نبود، اظهارکرد: سال گذشته در روز جوان طرح کاهش سن مدیران در شهرداری را به تصویب رساندیم و قرار شد که سه ماه بعد معاونت منابع انسانی لایحه‌ای را در خصوص کاهش سن مدیران به شورای شهر بدهد، اما هنوز این مهم محقق نشده است. نظری گفت: به نظر می‌رسد شعارهای جوانگرایی در همان حد حرف باقی‌مانده و بیشتر به جوان‌فریبی شبیه است.

 

ارسال نظر