ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۵۴۰

هنگ‌کنگ، گران‌ترین شهر جهان برای خرید مسکن

هنگ‌کنگ همچنان گران‌ترین شهر جهان برای خرید مسکن است. به گزارش ایسنا، موسسه «سی بی‌آر ای» در پنجمین گزارش سالانه خود از هزینه مسکن در شهرهای مختلف جهان، اطلاعات مسکن ۳۵ شهر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.  بر اساس این گزارش، شهرهای آسیایی در این فهرست رتبه‌های بالا را به خود اختصاص داده‌اند به گونه‌ای که 4 شهر از 5 شهر گران قیمت جهان برای خرید مسکن در آسیا و بطور عمده در چین قرار دارند. طبق گزارش این موسسه، متوسط هزینه خرید خانه در شهر هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۸ معادل ۱.۲ میلیون دلار بوده است.  تقاضای بالای مسکن و کمبود فضا برای ساخت واحدهای جدید موجب رسیدن قیمت‌ها به سطوحی شده است که برای بسیاری از ساکنان این شهر دست نیافتنی به نظر می‌رسد.  دولت هنگ‌کنگ برای حل بحران مسکن در نظر دارد یک جزیره مصنوعی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید ایجاد کند و برای پیشبرد این پروژه ۸۰ میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته است. پس از هنگ‌کنگ، سنگاپور گرانترین شهر دنیا است. در این شهر، متوسط هزینه خرید مسکن در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۷۴ هزار و ۳۷۲ دلار بوده است. پس از آن شانگهای-چین قرار دارد که متوسط هزینه خرید مسکن در ۸۷۲ هزار و ۵۵۵ دلار گزارش شده است. و نکوور-کانادا در رتبه بعدی قرار دارد، متوسط هزینه خرید مسکن ۸۱۵ هزار و ۳۲۲ دلار ثبت شده است.  همچنین شهرهای شنژن- چین، لس‌آنجلس و نیویورک امریکا، لندن انگلیس، پکن چین و پاریس فرانسه به ترتیب در رده‌های بعدی این گزارش ایستاده‌اند. اما ارزان‌ترین شهرها برای خرید مسکن در سال 2018 میلادی عبارتند از: استانبول- ترکیه با متوسط هزینه خرید مسکن در سال: ۹۷ هزار و ۳۹۶ دلار، هو شه مینه- ویتنام با متوسط هزینه خرید مسکن ۱۰۳ هزار و ۵۷ دلار، بانکوک- تایلند با متوسط هزینه خرید مسکن ۱۰۶ هزار و ۳۸۳ دلار و همچنین کوالا لامپور- مالزی که متوسط هزینه خرید مسکن ۱۱۹ هزار و ۷۳۸ دلار است.  همچنین شهرهای ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، شیکاگو در امریکا، منچستر و بیرمنگام انگلیس و مونترال کانادا هم در رده‌های بعدی شهرهای ارزان رده‌بندی امسال معرفی شده‌اند.

آسیب 14 هزار کیلومتر از راه‌های کشور بر اثر سیل

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 14 هزار کیلومتر از راه‌های کشور اعم از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در بیش از 6 هزار و 800 نقطه کشور، در اثر سیل دچار آسیب شد. به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» اظهارکرد: خسارت‌های وارد شده به راه‌های کشور بطور کلی از نوع آب‌بردگی، آب‌شستگی، فرونشست، ریزش کوه یا رانش زمین بوده است. وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مقاطع به بیش از 10 هزار و 900 ابنیه فنی (از جمله پل‌ها و آب رو ها) آسیب وارد شد که در این ارتباط، 725 پل بطور کامل تخریب شد. او ادامه داد: سیلاب اخیر 3 هزار و 250 میلیارد تومان خسارت به راه‌ها، مسیرهای ریلی، ابنیه فنی و تاسیسات راه و شهرسازی وارد کرد. اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی با هشدارهایی که از سوی سازمان هواشناسی ارایه می‌شد برای همه سرفصل‌های حمل و نقل برای مقابله با سیل تمهیدات لازم را اتخاذ کرد. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سراسر کشور حدود 12 هزار نفر نیروی راهداری با بیش از 9 هزار دستگاه ماشین آلات برای انجام عملیات راهداری و برف روبی و مقابله با تهدیدات سیل همزمان به فعالیت پرداختند. او با بیان اینکه سیلاب اخیر موجب فعال شدن چشمه‌سار‌ها- که سال‌ها خشک بودند- شده است، افزود: حرکت آب‌ها درجای جای جاده‌ها، آسیب‌پذیری جاده را زیاد کرده است.  اسلامی با بیان اینکه میزان آسیب وارد شده به جاده اصلی خرم‌آباد- پلدختر خیلی زیاده بوده است، تاکید کرد: از آسیبی که به 108 کیلومترجاده وارد شده، بیش از 40 کیلومتر آسیب جدی است و حدود 28 کیلومتر آن قابلیت بازسازی اساسی دارد اما 12 کیلومتر آن باید جاده جدید احداث شود. وزیر راه وشهرسازی حجم خسارت‌های وارد شده به جاده‌ها و ابنیه فنی را بیش از 3 هزار و 520 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بطور همزمان خطوط ریلی نیز دچار آسیب شده است.

تفکیک تعرفه خدمات در بنادر شمال و جنوب کشور

مدیرکل توافقنامه‌ها وتوسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سال جاری برای اولین‌بار تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر شمالی از بنادر جنوبی کشور تفکیک شده است که اتفاقی بسیار مهم به شمار می‌رود تا بسته به کارکرد هریک از بنادر بتوان تعرفه‌های مربوط به آن را لحاظ کرد به گزارش ایلنا، محمدعلی اصل‌سعیدی‌پور افزود: اعلام و ابلاغ تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۹۸ در انتظار تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز شورای عالی رقابت است. او در خصوص آخرین وضعیت تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال جاری، ادامه داد: کتابچه تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور هرساله به روزرسانی و ابلاغ می‌شود، به این منظور کتابچه مربوط به سال ۹۸ نیز اواخر سال گذشته توسط سازمان بنادر و دریانوردی بروزرسانی شده و به منظور اعلام و ابلاغ در انتظار تصویب نهایی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. به گفته سعیدی‌پور، با توجه به مسائل و کارکردهای مختلف بنادر جنوبی و شمالی کشور تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی این دو دسته از بنادر تفکیک شده که تاکنون با رضایت مخاطبان همراه بوده است.

 

ارسال نظر