ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۰:۴۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۲۷۴

حذف پست «قائم‌مقام» در شهرداری تهران

روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۸ دیگر پستی با عنوان «قائم‌مقام» در هیچ یک از سطوح شهرداری تهران وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، در پی انتشار برخی اخبار در خصوص حضور افراد با پست قائم‌مقام در برخی رده‌های شهرداری تهران، این روابط عمومی اعلام می‌کند که با توجه به مصوبه شورای اداری شهرداری تهران که در اسفندماه ۱۳۹۷ تشکیل شد، پست «قائم‌مقام» از همه رده‌های مدیریتی شهرداری تهران حذف شده است و از ابتدای سال ۱۳۹۸ هیچ فردی، در هیچ‌کدام از رده‌های وابسته به شهرداری تهران، در چنین پستی مشغول به فعالیت نیست.

بر اساس این گزارش، آنچه حذف شده پست «قائم‌مقام» بوده و کسانی که سابق بر این، دارای چنین پستی بودند، همچنان کارمند شهرداری هستند و به موجب قانون، در سمت دیگری مشغول به کار شده‌اند. ذکر این نکته ضروری است که حذف پست قائم مقام از رده‌های شهرداری تهران به موجب ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مصوبه شورای اداری شهرداری تهران در اسفندماه ۱۳۹۷ مصوب و از ابتدای سال ۱۳۹۸ اجرایی شده است.

جریمه 2 میلیون   خودرو فاقد معاینه فنی در پایتخت

 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو از جریمه بیش از 2 میلیون خودروی فاقد معاینه فنی در پایتخت در سه ماه پایانی سا ل 97 خبر داد و گفت: این آمار تقریبا معادل با تعداد جریمه‌ها به همین علت طی 10 ماه ابتدایی سال بوده است.

سیدنواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرودر گفت‌وگو با  فارس، در ارتباط با مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: این طرح که از نیمه دوم سال 98 اجرا شد، بر اساس آن خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی افزود: در سه ماهه آخر سال 97 به اندازه 9 ماهه ابتدایی سال 97 خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شدند و تا دی ماه سال گذشته 2 میلیون و 400 خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده بودند در حالی که در سه ماهه پایانی سال پیش 2 میلیون خودرو به همین علت جریمه شده بودند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در پاسخ به اینکه آیا واریزی به حساب شهرداری به دلیل اعمال جریمه‌های خودروهای فاقد معاینه فنی واریز شده است، گفت: هنوز شهرداری عایدی از این مساله نداشته است.

اجرای 500 حکم   برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز

فرماندار شمیرانات گفت: بر اساس احکام قضایی سال گذشته 500 حکم در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اجرایی شد.

سیاوش شهریور در گفت‌وگو با فارس، درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلاب احتمالی در شهرستان شمیرانات اظهار کرد: در روزهای نخست سال جدید ستاد بحران شهرستان تشکیل شد و از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها درخواست شد نسبت به لایروبی انهار اقدام کنند. وی افزود: محل تلاقی چند جوی که در شهرستان بود کاملاً پاکسازی شد و با افزایش بارش‌ها تمامی تفرجگاه‌ها در فرحزاد، دربند و همین طور پیست‌های اسکی و حتی امامزاده صالح (ع) که مقداری دچار آب گرفتگی شده بود تعطیل شد.

فرماندار شمیرانات گفت: افرادی که در جاده‌ها گرفتار شده بودند به محل و مناطق امن راهنمایی شدند و در بارش‌های اخیر به غیر از چند نقطه کوچک آب‌گرفتگی زیاد و همین طور خسارت جانی و مالی نداشتیم و در فشم و در رودبار قصران دبی آب رودخانه 300 بود و موجب شده بود که بعضی از جاده‌ها دچار آب‌گرفتگی شوند.

شهریور گفت: در بعضی از مواقع برق، آب و گاز قطع شد و در فاصله نزدیک با تلاش همکاران شریان‌های اصلی وصل شد و مشکل خاصی را در مدت اخیر نداشتیم. وی گفت: در حال حاضر در جاده فشم با مشکلاتی مواجه هستیم که به سرعت اقدامات لازم صورت گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر ویرانی‌ها را ترمیم کنیم البته اکنون رستوران‌ها و پیست‌های این منطقه باز است و هر روز وضعیت بهتری داریم. فرماندار شمیرانات یادآور شد: بخش زیادی از معابر و حریم رودخانه آزادسازی شده است و حدود 29 دیوار و 16 پلی که غیرقانونی ساخته شده بود، تخریب کردیم که ارزش این آزادسازی حدود 100 میلیارد تومان است تا هنگام وقوع سیلاب مشکل خاصی نداشته باشیم. شهریور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در سال گذشته چه تعداد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان شمیرانات تخریب شد، ‌گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را تاکنون گرفته‌ایم و بر اساس حکم قضایی در سال گذشته 500 حکم ساخت و ساز غیرمجاز را اجرایی کردیم و در این زمینه مماشات نخواهیم کرد و بلافاصله احکام قانونی را اجرایی خواهیم کرد. وی گفت: در بعضی از این احکام ویلاهای 2 هزار متری بوده است که تخریب شدند و به اراضی ملی بازگشته‌اند.

 

ارسال نظر