اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۰۲

خسارت به 130 هزار واحد مسکونی در سیلاب

درحالی که پیش از این اعلام شده بود که 55هزار واحد مسکونی آسیب دیده‌اند اما معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن کشور گفت: 130 هزار واحد مسکونی در سیل اخیر خسارت دیدند.

به گزارش ایسنا، عزیزالله مهدیان افزود: در بحث بازسازی منازل، از نظر کیفی اجازه نمی‌دهیم از مصالح غیراستاندارد استفاده شود زیرا عوامل اجرایی که برای کار معرفی می‌شوند تایید شده سازمان هستند .

او ادامه داد: در حادثه سیل اخیر بیش از 130 هزار واحد خسارت دیده‌اند که 50 هزار واحد تخریبی است که کار کارشناسی‌های این واحدهای خسارت دیده در حال انجام است؛ برای شروع کار، سهمیه مصوب دولت را ابلاغ کردیم و مابقی امور در هیات وزیران تصویب خواهد شد تا در یک زمانبندی مشخصی کار بازسازی را به سرانجام برسانیم . مهدیان تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای ارسال پرونده‌ها به بانک‌های عامل نداریم و در گام نخست از منابع خود سازمان بنیاد مسکن کشور استفاده می‌کنیم . او اظهار کرد: تسهیلات واحدهای تخریبی 40 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و 10میلیون تومان کمک بلاعوض، برای خرید لوازم منزل 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و پنج میلیون تومان بلاعوض و در شهرها تسهیلات 50 میلیون تومانی و کمک بلاعوض 12 میلیون تومانی و برای تعمیرات نیز 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است. مهدیان گفت: تمام ارزیابی استان‌ها از برآورد خسارات ناشی از سیل تا چهارشنبه همین هفته جمع‌بندی می‌شود تا در جلسه هیات دولت روز یکشنبه هفته آینده مطرح شود.

ورود سامانه جوی  تازه و آغاز بارش‌ها

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل ورود امواج تراز میانی، در اغلب مناطق کشور در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ از روز پنجشنبه با ورود‌ سامانه جوی دیگری، بارش‌ها از شمال‌ غرب و نیز جنوب کشور آغاز می‌شود. به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز پنجشنبه با ورود‌ سامانه دیگر، بارش‌ها از شمال‌ غرب و نیز جنوب کشور آغاز می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است. امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

نحوه ثبت‌نام‌ در سامانه

اخذ عوارض آزادراه‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق سایت‌های

 www.nspay.ir و www.aaniro.com در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی ثبت‌نام کنند، گفت: تا ۴۸ ساعت پس از عبور از آزادراه، امکان پرداخت عوارض وجود دارد.

‌محمدحسین میرشفیع‌ در گفت‌وگو با فارس، درباره جزییات الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی، اظهارکرد: موضوع الکترونیکی‌شدن اخذ عوارض آزادراهی از ۲۸ اسفندماه ۹۷ در چهار آزادراه عملیاتی شد و کاربرانی که از این چهار آزادراه عبور کرده‌اند ‌تا بیست و چهارم فروردین‌ماه ۹۸ مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند و اگر پرداخت انجام نشود، مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

میرشفیع‌ ادامه داد: هم‌اکنون در آزادراه‌های تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان اخذ عوارضی کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، پلاک‌ها با دوربین‌های مربوطه خوانده می‌شود و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ‌وجه دریافت نقدی هم وجود ندارد. او ادامه داد: کاربران آزادراهی می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های اینترنتی https: //www.nspay.ir/ و http: //www.aaniro.com/ نسبت به آگاهی بیشتر در این باره و ثبت‌نام از طریق شماره پلاک خودرو، شماره تلفن همراه و درج شماره حساب بابت کسر عوارض آزادراهی، اقدام کنند.

میرشفیع‌ اضافه کرد: همچنین اپلیکیشن‌هایی نیز در این باره معرفی شده است که کاربران می‌توانند با نصب آن در تلفن همراه خود و معرفی پلاک خودرو و شماره حساب، نسبت به ثبت‌نام پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کنند. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: بدین‌ترتیب کاربران با تعریف کیف پول الکترونیکی‌ و به صورت مستقیم شماره حساب خود را به سیستم الکترونیکی عوارض آزادراه متصل می‌کنند و هنگام عبور از محل عوارضی آزادراه‌ها و پس از شناسایی پلاک، به‌طور اتوماتیک هزینه عوارضی از حساب آنها کسر می‌شود.

میرشفیع تصریح کرد: همچنین «تگ‌هایی» که پیش از این بابت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در بانک مسکن فروخته می‌شد، دارای اعتبار است که آن را به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض متصل کرده‌ایم. او بیان کرد: با این حال بهترین روش برای ثبت‌نام، مراجعه به سایت‌های مذکور است‌، اما کسانی که پیش از این تگ‌های بانک مسکن را هم خریداری کرده‌اند مشکلی ندارند و این تگ‌ها به سیستم الکترونیکی اخذ عوارض متصل است.

 

 

ارسال نظر