در شهر

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۳۰

    بحران زیست محیطی در آراد کوه

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش می‌کنیم امسال در نحوه جمع‌آوری پسماند تغییراتی ایجاد شود. به ویژه اینکه آرادکوه (محل انباشت زباله‌های تهران) در حال تبدیل به یک بحران زیست محیطی است.

به گزارش ایرنا، ناهید خداکرمی اظهارکرد: محیط زیست هم به شهرداری تهران اخطار داده که نمی‌تواند پسماند شهر را در آرادکوه دفن کند. در سال گذشته دغدغه اصلی مدیریت شهری این بود که پسماند را به بهترین شیوه پیش ببرد اما متاسفانه تمام مسائل مدیریت شهری به مسائل سیاسی و اقتصادی کشور گره خورده است. در حوزه جمع‌آوری پسماند وابسته به تکنولوژی خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی هستیم و با وضعیتی که کشور دارد در این حوزه با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر یک مشاور ایرانی سند جامع پسماند تهران را تدوین می‌کند. اما باز هم به منابع اقتصادی نیاز خواهیم داشت. در بودجه سال 98 شهرداری تهران مبلغ 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص یافته است. خداکرمی با بیان اینکه در برنامه جمع‌آوری پسماند تاکید مدیریت شهری بر تفکیک از مبدا و جمع‌آوری هدفمند است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که در هر روز یک جنس از پسماند جمع‌آوری شود.مثلا یک روز پسماند فلزات، یک روز پسماند شیشه و دو روز در هفته پسماندهای خشک جمع‌آوری شود.در حال حاضر در برخی از مناطق تهران شیوه جمع‌آوری پسماند و زباله تغییراتی داشته اما هنوز در تمام مناطق این اتفاق نیفتاده است.  وی ابراز امیدواری کرد که مسیر جمع‌آوری پسماند به گونه‌ای باشد که بازیافت آن برای شهر درآمد پایدار قابل اعتمادی را ایجاد کند.گفتنی است آرادکوه در بخش کهریزک شهرستان ری استان تهران واقع شده ‌است.

    افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت‌

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران گفت: از اول اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تا حداکثر ۲۰ درصد می‌تواند افزایش پیدا کند. به گزارش فارس، غلامحسین آرام درباره مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی که سال گذشته توسط شورای شهر تهران به کمیته انطباق فرمانداری تهران ارسال شده بود، اظهار کرد: شهرداری می‌تواند بر اساس نرخ تورم و حداکثر ۲۰ درصد کرایه حمل و نقل عمومی را در سال ۹۸ افزایش دهد، ولی اگر نرخ تورم ۱۵ درصد باشد باید بر همین اساس کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو افزایش یابد. او گفت: شهرداری تهران می‌تواند از اول فروردین نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کند، ولی چون با تعطیلات همراه هستیم معمولا از اول اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه‌ها افزایش می‌یابد. در حال حاضر، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت لازم را دارند تا پیش از اعلام رسمی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی به هیچ‌وجه افزایش نیابد و با متخلفین برخورد می‌شود. همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی عنوان کرد که تا پایان فروردین ماه نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

    لیست نواقص خط ۶ متروی تهران

بخش جنوبی خط ۶ مترو امروز در حالی با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود که این خط نیز از ایمنی لازم برخوردار نیست. محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بهره‌برداری از بخش جنوبی خط ۶ مترو گفت: فاز جنوبی خط ۶ مترو تهران به طول ۹ کیلومتر و ۸ ایستگاه است که روز یک‌شنبه ۹ کیلومتر مسیر با ۳ ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا افتتاح خواهد شد. از ۷ هواکش میان تونلی که در این مسیر ۹ کیلومتری وجود دارد فقط یک هواکش حدفاصل ایستگاه‌های میدان خراسان و خیابان منصور در روز یک‌شنبه راه‌اندازی خواهد شد و ۶ هواکش مابقی به علت نبود تجهیزات آماده نخواهند شد.

وی ادامه داد: پست برق بخش جنوبی خط ۶ هم به علت آماده نبودن تجهیزات مربوطه در مدار قرار نخواهد گرفت و به ناچار از برق خط ۴ استفاده خواهد شد. از این رو، امکان بهره‌برداری به صورت کامل وجود نخواهد داشت و سرفاصله قطارها بالای ۳۰ دقیقه خواهد بود.

کرونی تاکید کرد: در هر ایستگاه که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد باید سه هواساز مربوط به سکوی مسافرین، نیم تونل شمالی و نیم تونل جنوبی جهت دمش هوا بیرون به داخل ایستگاه راه‌اندازی شود که در ۳ ایستگاه مورد اشاره که امروز افتتاح می‌شود متأسفانه به صورت کامل نصب نشده و عملاً کارایی لازم را نخواهد داشت. به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، سیستم اطفای حریق نیز در این بخش نصب و راه‌اندازی نشده است. محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران نیز درباره ایمنی بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران با ۳ ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا گفت: فعلا در این زمینه حرفی نمی‌زنم. به گزارش تسنیم، هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا خط 6 به لحاظ ایمنی آماده بهره‌برداری است یا خیر؟ اظهار کرد: در این زمینه از مسوولان شهرداری تهران بپرسید و بنده بعداً اظهارنظر می‌کنم.

او در ارتباط با اظهارات دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر تهران مبنی بر اینکه سیستم اطفای حریق نیز در این بخش از خط 6 نصب و راه‌اندازی نشده است نیز عنوان کرد که در این زمینه از آقای علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران سوال بپرسید.رییس شورای شهر تهران تاکید کرد که فعلا در ارتباط با مسائل ایمنی خط 6 صحبت نمی‌کنم.

 

ارسال نظر