ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۴۲

سامانه جدید بارشی 10 تا 50 میلی‌متری در راه است

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه جدید بارشی از بعدازظهر دیروز (جمعه) وارد کشور شده و تا شنبه و یکشنبه فعال خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال فارس بارش‌هایی بین 10 تا 35 میلی متر رخ دهد. همچنین با حرکت این سامانه به سمت شمال شرق کشور، از عصر امروز (شنبه) تا عصر یکشنبه، بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی سمنان متمرکز می‌شود که انتظار می‌رود، بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به 30 تا 50 میلی متر برسد و موجب سیلابی شدن موقت مسیل‌ها در این منطقه شود. سازمان هواشناسی گرچه این سامانه را ضعیف‌تر از سامانه‌های اخیر دانسته اما با توجه به حجم روان‌آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، اعلام کرده است که سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب، تدابیر لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی اتخاذ کنند.

اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در تهران از امروز

 با پایان تعطیلات نوروزی، از امروز- ۱۷ فروردین- طرح ترافیک و زوج و فرد در شهر تهران اجرایی می‌شود.به گزارش مهر، با توجه به پایان تعطیلات نوروزی از ۱۷ فروردین ماه، محدودیت‌های ورود به طرح زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت 30: 6 صبح مجدداً به اجرا در خواهد آمد. طرح ترافیک و زوج و فرد در حالی از امروز اجرایی می‌شود که از روز ۲۹ اسفندماه و همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی، متوقف شده بود و اکنون با اتمام تعطیلات، شاهد اجرای این طرح در سطح شهر تهران خواهیم بود.

کاهش زمین‌خواری بعد از ایجاد یگان حفاظت

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بعد از ایجاد یگان حفاظت از اراضی در سال ۱۳۹۴ تصرف زمین‌های دولتی به شکل محسوسی کاهش یافته است. علی نبیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بطور مثال در سال ۱۳۹۷ می‌توانست حدود ۱,۳۶۴ میلیارد تومان دست‌اندازی صورت گیرد که جلوی این اتفاق گرفته شد البته متأسفانه اقدام برای تصرف اموال عمومی در کل کشور مشاهده می‌شود و صرفاً مربوط به یک نقطه خاص نیست و از شمال تا جنوب شاهد این پدیده ناخوشایند هستیم.

او تصرف در جنگل‌ها را مربوط به حوزه منابع طبیعی دانست و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن، صرفاً متولی زمین‌های دولتی است که در محدوده قانونی و حریم شهرها قرار دارد. نبیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان در سواحل شمالی که ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته شاهد تخریب و بازگشت زمین‌های دولتی بود، اظهار کرد: قطعاً اگر حکم قضایی باشد این اتفاق می‌افتد. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین درخصوص مسکن دومعلولیتی‌ها گفت: طبق تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بحث مسکن خانواده‌های دارای دو فرد معلول در سراسر کشور دنبال می‌شود. در صورت معرفی، زمین مورد نیاز در هیات‌مدیره مصوب و در اختیار همکاران در استان‌ها و کسانی که متقاضی این موضوع هستند قرار می‌گیرد. او ادامه داد: هر مقدار که بهزیستی و بنیاد مسکن نیاز داشته باشند و سازمان ملی زمین و مسکن در آن مناطق زمین دولتی در اختیار داشته باشد در راستای اقدام ملی مکلف به واگذاری است.

کاهش تعداد جان‌باختگان در تصادفات درون‌شهری

دبیر شورای عالی ترافیک کشور گفت: تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات درون‌شهری تا ۱۴ فروردین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافت. به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از کاهش ۱۸ درصدی جان باختگان در حوادث ترافیک شهری طی تعطیلات نوروزی امسال تا روز ۱۴ فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش جان باختگان حاصل همکاری مستمر دستگاه‌های عضو شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پوریا محمدیان یزدی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد نوروزی استان تهران افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال ۱۳۹۷ و بررسی طرح اجرا شده در سال گذشته، برنامه نوروزی سال ۱۳۹۸ تدوین و آغاز شد و دستگاه‌های متولی تردد در سطح کشور به صورت روزانه وضعیت تصادفات را پایش کرده و بر این اساس از آغاز طرح تا پایان روز ۱۴ فروردین سال جاری، تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات درون‌شهری ۱۸ درصد کاهش داشته است. وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی سال ۱۳۹۷ و در مدت مشابه ۴۸ نفر جان خود را بر اثر تصادفات درون شهری از دست دادند، افزود: تعداد اولیه فوتی در سرصحنه تصادف در حوزه درون‌شهری در طول دوره اجرای 19 روزه طرح نوروزی سال ۱۳۹۸، تاکنون ۴۰ تن اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه در طرح نوروز سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

 

ارسال نظر