آرام‌سازی ترافیکی میدان راه‌آهن در جنوب تهران

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۱۶۴۲

مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران از آرام‌سازی ترافیکی میدان راه‌آهن در جنوب تهران خبر داد و گفت که رویکرد این میدان تاریخی به عنوان دروازه ورودی پایتخت از پایانه حمل و نقل به پلازا تغییر و میزبان مراسم و آیین‌های نوروزی است.

به گزارش ایرنا، برزین ضرغامی با بیان اینکه میدان راه‌آهن به عنوان یکی از میادین اصلی شهر تهران در جنوب پایتخت شناخته می‌شود، گفت: این میدان علاوه بر اینکه یکی از مبادی اصلی ورودی و خروجی مسافران به پایتخت است، دارای سابقه و ارزش تاریخی نیز به حساب می‌آید.

او با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی میدان راه‌آهن افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در بهبود کیفی این میدان، توجه ویژه به عابران پیاده و رویکرد انسان محوری در فضاهای شهری است. ضرغامی با بیان اینکه توجه به ارزش‌های تاریخی میدان راه‌آهن برعهده سازمان زیبا‌سازی است، ادامه داد: طراحی، عملیات اجرایی و ساماندهی میدان راه‌آهن در دو فاز اجرایی شده است. او به تبدیل شدن این محور شهری به پایانه وسایل حمل و نقل عمومی به عنوان مهم‌ترین آسیب اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تمامی عرصه این میدان تبدیل به ترمینال اتوبوس و تاکسی شده و این مجموعه تنها کارکرد تبادل سفر را دارد.

 

ارسال نظر