ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۳۴

طرح ترافیک ۹۷ تا ابتدای تابستان سال آینده اعتبار دارد

قائم مقام معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص اعتبار آرم طرح ترافیک ۹۷ گفت: طرح ترافیک ۹۷ تا ابتدای تابستان سال آینده اعتبار دارد.

شهریار افندی‌زاده، قائم‌مقام معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره اعتبار آرم‌های طرح ترافیک 97 گفت: ‌آرم‌های طرح ترافیک 97 تا ابتدای تیرماه اعتبار دارد.وی با بیان اینکه محدوده زوج و فرد در ابتدای تابستان 98 برداشته می‌شود، ‌گفت: بعد از حذف محدوده زوج و فرد طرح جدید اجرایی می‌شود و تا همان زمان هم آرم‌های طرح ترافیک 97 اعتبار دارد.این مقام مسوول در خصوص حذف محدوده زوج و فرد گفت: تجربه‌های دنیا نشان داده است که طرح زوج و فرد به صورت مقطعی پاسخ می‌دهد و در درازمدت تأثیری ندارد.به گفته افندی‌زاده طی مطالعات صورت گرفته و همچنین توافقات مسوولان محدوده زوج و فرد در ابتدای تابستان سال آینده برداشته می‌شود و از این پس خودروها با شرایط خاص اجازه تردد دارند.وی ادامه داد: به هر خودرو اجازه داده می‌شود که 20 روز در هر فصل رایگان در محدوده زوج و فرد سابق تردد کند و تأکید می‌کنم که این 20 روز اگر در هر فصل مربوطه استفاده نشود به فصل بعد منتقل نمی‌شود.افندی‌زاده از شهروندان خواست‌ برای تردد در محدوده طرح ترافیک حتما در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده و با شارژ کارت به صورت خودکار هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

کشف اولین ریل قطار دودی پایتخت

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از کشف ریل اولین قطار دودی در شهرری خبر داد.

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه در زمانی که ماموران شهرداری در حال ترمیم پیاده‌راه مقابل امامزاده عبدالله‌(ع) بودند، متوجه ریل‌های اولین قطار دودی پایتخت می‌شوند، گفت: قرار است اولین قطار دودی شهر تهران نیز که در حال حاضر در ایستگاه شهرری قرار دارد به این ریل منتقل شود تا یادگاری اولین قطار ریلی پایتخت زنده شود. وی تأکید کرد: این ریل و لوکوموتیو قدیمی، خاطره تهران قدیم را زنده می‌کند. بر اساس این گزارش، اولین قطار دودی شهر تهران در زمان ناصرالدین‌شاه در شهرری احداث شد.

خط ۶ و ۷ مترو همچنان نواقصی دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: خط ۷ متروی تهران همچنان نواقصی دارد مانند هواکش‌ها که ما از مدیران مترو خواسته‌ایم این موضوع را جدی بگیرند.

محمد علیخانی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به اینکه آیا ایستگاه‌هایی که به زودی در خط ۷ به بهره‌برداری می‌رسند، تکمیل شده‌اند؟ اظهار کرد: ضمانت اجرا در ایستگاه‌هایی که قرار است به بهره‌برداری برسد، با کسانی است که زمان بهره‌برداری را تایید کرده‌اند اما اینگونه نیست که از زمان توقف تابه حال کاری انجام نگرفته باشد.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، گزارشی از وضعیت مترو و خطوط ۶ و ۷ که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند، ارایه شد؛ این خطوط همچنان نواقصی دارند و کامل نشده‌اند که شورا تأکید کرد نواقص کامل شده به خصوص روی هواکش‌ها تأکید شد.علیخانی با بیان اینکه در خط ۶ و ۷ مترو اقدامات زیادی انجام شده است، گفت: سیگنالینگ یکی از مسائل مهمی بود که پیش از این در این خط وجود نداشت و می‌توانست برای مسافران خطرآفرین باشد که در حال حاضر این نقص خط ۷ برطرف شده، پله فرار و… از دیگر امکاناتی است که در این ایستگاه‌ها اضافه شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: هواکش‌های ایستگاه‌های مترو از بخش‌های مهم است که اهمیت آن در زمان‌های بحرانی مانند آتش‌سوزی مشخص می‌شود. بر اساس گزارشی که داده شد، هواکش‌ها صد درصد کامل نیست بنابراین کمیسیون عمران از مدیران خواست که تکمیل هواکش‌ها را جدی بگیرند.

پنجشنبه آخر سال مترو به سمت حرم امام رایگان است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: مسافرینی که به سمت ایستگاه حرم امام (ره) حرکت می‌کنند مترو برای آنها رایگان است.

فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پنجشنبه آخر سال گفت: فردا مسافرینی که به سمت ایستگاه حرم امام می‌روند به صورت رایگان از مترو استفاده می‌کنند.وی ادامه داد: سرفاصله قطارها 5 دقیقه شده است و تعدادی قطار اضافه کرده‌ایم.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر این موضوع که تمامی اقدامات صورت گرفته است، گفت: همکاران در مسیر هستند و اگر نیاز باشد دوباره قطار اضافه می‌کنیم.به گفته نوبخت، فقط افرادی که مسیر آنها به سمت ایستگاه حرم امام (ره) می‌روند رایگان هستند الباقی شهروندان باید هزینه تردد خود با مترو را پرداخت کنند.

 

ارسال نظر