اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۳۷۶

انتقال فرودگاه مهرآباد و ایستگاه راه‌آهن از تهران منتفی شد

معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موافقت شهرداری تهران، از منتفی شدن موضوع انتقال ایستگاه راه‌آهن تهران و فرودگاه مهرآباد به خارج از پایتخت خبر داد. مهرداد تقی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، افزود: شهرداری تهران این موضوع را پذیرفته و قرار است دیگر در خصوص انتقال این دو مود اصلی حمل و نقلی پایتخت اصراری نداشته باشد. او ادامه داد: در تلاشیم تا در شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش‌های مجلس به موضوع انتقال ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری از داخل شهرها رسیدگی کرده و برای تهیه آیین‌نامه یا مصوبه‌ای خاص، از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت یا مجلس پیشنهاد بدهیم. دبیر سابق شورای عالی هماهنگی ترابری گفت: بیش از ۱۵ سال است که فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شده اما عمر متروی این فرودگاه کمتر از دو سال و آن هم به صورت ناقص و عدم رعایت برخی موارد ایمنی در احداث این خط مترو است، این در حالی است که در اکثر کشورها همزمان با احداث فرودگاه یا ایستگاه راه آهن که فاصله زیادی با مرکز شهر دارد، خطوط دسترسی مترو یا دیگر مودهای حمل و نقل عمومی نیز ایجاد می‌شود.

بررسی اعتبار بلیت هواپیما هنگام خرید

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به مردم توصیه کرد که بلیت خود را از مبادی رسمی خریداری کنند و با استفاده از پایگاه اعتبارسنجی، از اصالت و اعتبار آن مطمئن شوند. به گزارش مهر، رضا جعفرزاده اظهارکرد: بلیت‌های صادره در مراکز معتبر دارای کد اعتبارسنجی است و مسافران می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی خطوط هوایی یا انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی و ورود کد اعتبارسنجی، از اصالت بلیت خریداری شده اطمینان یابند. او از برگزاری جلسات متعدد با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و یادآور شد: هیچ کس حق ندارد بلیت هواپیما را خارج از کلاس نرخی که شرکت‌ها پیش‌تر اعلام کرده‌اند به فروش برساند و مردم می‌توانند پیش از خرید بلیت، از نرخنامه مصوب انجمن شرکت‌های هواپیمایی که در سایت اینترنتی این انجمن قرار گرفته مطلع شوند. جعفرزاده همچنین از صدور بیش از ۲۱ هزار مجوز پرواز در ایام نوروز خبر داد و گفت: این مجوزها برای ایام تعطیلات نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین سال آینده صادر شده و بیش از هزار و ۵۰۰ پرواز به صورت فوق‌العاده در این ایام انجام می‌شود. او افزود: ۸۶۵ پرواز فوق‌العاده خارجی و ۶۴۵ پرواز فوق‌العاده در ایام نوروز، پروازهای داخلی هستند و با وجود محدودیت صندلی پروازهای در اختیار، برای پاسخگویی بیشتر به مسافران، با حداکثر ظرفیت ممکن خطوط پروازی مجوز صادر کرده‌ایم تا بلیت سیستمی، بیشتر در‌اختیار مسافران قرار گیرد.

طرح جامع مسکن نیاز به بازنگری اساسی ندارد

مدیر علمی طرح جامع مسکن با اشاره به اینکه در برنامه‌ای که وزارت راه‌و شهرسازی برای بازنگری طرح جامع مسکن در نظر گرفته باید به روز رسانی شود، گفت: این طرح نیاز به بازنگری اساسی ندارد. فردین یزدانی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که وزیر راه و شهرسازی از بازنگری طرح جامع مسکن خبر داده است، آیا این طرح نیاز به بازنگری دارد، گفت: با توجه به شرایط تحریمی به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی در 3 سال آینده دستخوش تغییرات اساسی شود پس باید طرح جامع مسکن نه بازنگری بلکه باید روزآمد شود.  او افزود: درآمد خانوارها به دلایل شرایط نامناسب اقتصادی چندان مساعد نیست پس طرح جامع مسکن نه به اندازه سال 92 که نیازمند یک بازنگری اساسی بود که باید به‌روزرسانی شود.  مدیرعلمی سابق طرح جامع مسکن یادآورشد: به هر حال در به روزرسانی باید اهداف کمی و کیفی و برخی منابع تامین مالی در دستور کار برای تغییرات و اصلاحات قرار گیرد.  به گفته یزدانی در این به روزرسانی باید مسکن کم درآمدها نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که در دو سال آینده وضعیت نامناسبی برای دهک‌های کم درآمد جامعه پیش‌بینی می‌شود.  او با اشاره به اینکه میزان ازدواج در کشور کاهش یافته است، ‌گفت: در طرح جامع مسکن در سال 92 مقدار تولید مسکن براساس میزان ازدواج تعیین شده (سالانه 950 هزار مسکن) بود، بنابراین حال که تعداد ازدواج کاهش یافته باید تعداد تولید مسکن نیز دستخوش تغییر شده و حتی کاهش یابد.

14 هزار راهدار آماده خدمت‌رسانی در ایام نوروز

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: 14 هزار راهدار، 2 هزار و 200 دستگاه گشت راهداری، 9 هزار و 300 دستگاه ماشین آلات و 649 باب راهدارخانه ثابت و سیار آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا افزود: برای آغاز سفرهای نوروزی 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 21 هزار و 500 دستگاه مینی بوس و 26 هزار و 300 دستگاه سواری کرایه با بیش از 118 هزار راننده و کمک راننده آماده شده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ها و تمهیدات طرح نوروزی 98 گفت: طرح نوروزی 98 از 25 اسفندماه 97 تا روز 17 فروردین ماه 98 به مدت 22 روز در سطح کشور اجرا می‌شود. حسن نیا از پیش‌بینی رشد هشت تا 10 درصدی تردد در نوروز 98 نسبت به تعطیلات نوروز سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که ترددها در هفته دوم نسبت به هفته اول تعطیلات بیشتر شده و بخش عمده بازگشت‌ها در 14، 15 و 16 فروردین باشد .

 

ارسال نظر