ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۱:۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۱۱۰۷

تهران بدون همراهی مردم رنگ نمی‌گیرد

شهردار تهران در هفتمین مراسم یادبود هنرمندان درگذشته در سال ۹۷، بر ضرورت همراهی مردم برای حل مشکلات پایتخت در کوتاه‌مدت تأکید کرد. به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در این مراسم وضعیت تهران را ناخوشایند دانست و تصریح کرد: لازم نیست من به شما بگویم که چرا وضعیت شهر خوب نیست، چرا که شما بهتر از هر کسی مطلع هستید. در میان‌مدت و بلندمدت راه‌هایی برای اصلاح وجود دارد، اما در کوتاه‌مدت هیچ راهی جز همراهی مردم وجود ندارد. باید کاری کنیم که دغدغه بهبود شهر تبدیل به یک خواسته و جریان عمومی شود. حناچی تصریح کرد: مسبب ۴٠ درصد از آلودگی شهر وسایل نقلیه شخصی شهروندان است و اگر مردم دل بدهند و عزم عمومی وجود داشته باشد، بدون‌شک نتیجه‌اش را می‌بینیم. ما امسال از نظر آلودگی روز اضطراری نداشتیم. این در ١٠ سال اخیر کم‌سابقه بود. البته بدون‌شک افزایش نزولات آسمانی بی‌تاثیر نیست، اما دوربین‌های کنترل تردد نیز تأثیر بسزایی داشته‌اند و باید همین مسیر را ادامه دهیم. شهردار تهران عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک هنرمندان شهرمان را زیباتر کنیم و رنگ شهرمان را تغییر دهیم. اگر از ما بپرسند که تهران چه رنگی است، احتمالاً می‌گوییم خاکستری است و تهران رنگ خاصی ندارد. در حالی که فرهنگ و معماری سنتی ما سراسر رنگ است. انگار چیزهای مهمی را فراموش کرده‌ایم.

50 درصد بودجه شهرداری صرف پرداخت حقوق می‌شود

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران درباره اختصاص اغلب ردیف‌های هزینه‌ای بودجه 98 شهرداری تهران، به پرداخت حقوق پرسنل توضیحاتی را ارایه کرد. به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام در پاسخ به اینکه چرا بخش عمده‌ای از بودجه سال ۹۸ شهرداری روی پرداخت حقوق و دستمزد متمرکز شده است، گفت: حجم نیروهایی که با شهرداری همکاری می‌کنند، در حال حاضر ۶۸ هزار نفر است.این نیروها یک روزه به شهرداری نیامدند و شهرداری نیز به این حجم نیروی انسانی احتیاج ندارد، با این حال این نیروها هستند و فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و باید حقوق آنها پرداخت شود. او با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد بودجه شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود، گفت: حدود ۴۵ درصد از بودجه نیز صرف کارهای عمرانی و نگهداشت شهر می‌شود؛ ما که در مدیریت شهری چاه نفت نداریم و منابع شهرداری نیز مبتنی بر عوارض است.

موافقت مجلس با  ۵ پیشنهاد بودجه‌ای شورای عالی استان‌ها

رییس شورای عالی استان‌ها گزارش عملکرد این شورا  را  ارایه داد و گفت: مجلس با ۵ پیشنهاد بودجه‌ای شورای عالی استان‌ها موافقت کرد. به گزارش مهر، مرتضی الویری، رییس شورای عالی استان‌ها با ارایه گزارشی کوتاه از نتایج مناسب و کم‌نظیر در خصوص پذیرش پیشنهادها شورای عالی استان‌ها در رابطه با بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۸ گفت: از پیشنهاد ۱۳ گانه شورای عالی استان‌ها در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس ۵ پیشنهاد مورد موافقت این کمیسیون قرار گرفت. رییس شورای عالی استان‌ها از پذیرش پیشنهاد انتشار اوراق به مبلغی معادل ۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس خبر داد و بیان کرد: موضوع توزیع مالیات بر ارزش‌افزوده که قرار شده بود در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار گیرد کنار گذاشته شد و مطابق با پیشنهاد ما در چارچوب برنامه ششم توسعه توزیع صورت می‌گیرد.او همچنین از حذف واریز مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که به‌حساب یارانه خبر داد و افزود: پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید و این مبلغ به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود. الویری همچنین از اختصاص مبلغ هزار میلیارد تومانی که در چارچوب بند (ی) تبصره ۶ به موضوع پسماندهای خطرناک به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و توضیح داد: در لایحه قرار بود این مبلغ در اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گیرد که بنا به پیشنهاد شورای عالی استان‌ها در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفت.همچنین بودجه شورای عالی استان‌ها مستقل شد و مبلغ آن نیز به میزان ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت. هرچند این مبلغ با نیاز و ماموریت ما همخوانی ندارد ولی استقلال بودجه‌ای برای اولین‌بار اقدام مهم و اثرگذاری است.

 

ارسال نظر