ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۱:۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۱۰۳۲

ممنوعیت عملیات عمرانی از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ممنوعیت انجام هرگونه عملیات عمرانی در پایتخت از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۵ فروردین و ممنوعیت عملیات تخریب و گودبرداری از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ خبر داد. به گزارش ایلنا، مهدی صالحی با اعلام این ممنوعیت که در قالب طرح «استقبال از بهار» انجام می‌شود، گفت: البته در این بازه زمانی انجام تمهیدات لازم به منظور افزایش ایمنی، اجرای سازه نگهبان و پایدارسازی جداره گود زیرنظر مهندس ناظر پروژه و با اعلام قبلی موارد به اداره کل معماری و ساختمان مجاز است. وی همچنین به ممنوعیت عملیات تخریب و گودبرداری در پایتخت از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۶ فروردین اشاره و عنوان کرد: تمامی ممنوعیت‌های مذکور بطور ۲۴ ساعته اعمال می‌شوند و نیروهای نظارتی شهرداری تهران نیز برای جلوگیری از انجام هرگونه تخلف بطور مستمر در شهر حضور خواهند داشت. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه این محدودیت‌ها شامل تمامی کارگاه‌های ساختمانی اعم از دولتی و غیردولتی می‌شود، گفت: بطور معمول در سال‌های گذشته استثناهایی برای اجرای عملیات عمرانی در نظرگرفته می‌شد؛ بطور مثال، از آن جایی که امکان اجرای عملیات عمرانی در برخی از معابر از جمله چهارراه مخبرالدوله در طول سال وجود نداشت، این امر در گذشته به ایام نوروز موکول شد. با این وجود، تاکنون هیچ استثنایی در نظر نگرفتیم. صالحی تصریح کرد: همچنین در قالب طرح استقبال از بهار اخطاریه‌ای برای املاک دارای عملیات گودبرداری مبنی بر لزوم تسریع در اجرا و تکمیل سازه نگهبان طبق نقشه‌های مصوب ارسال می‌شود تا پیش از ۲۸ اسفندماه پایداری لازم برای گود تامین شود. به گفته وی، برای تاورکرین‌های رهاشده و دارای خطر نیز تا ۲۸ اسفندماه اخطاریه ارسال می‌شود. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات برنامه‌ریزی شده برای ساماندهی ظاهر کارگاه‌های ساختمانی پرداخت و گفت: ایجاد نظم در محدوده کارگاه‌ها از جمله رفع سد معبر ساختمانی و جمع‌آوری مصالح ساختمانی یا نخاله‌ها، رنگ آمیزی حصارهای کارگاهی، نصب علایم ایمنی و ترافیکی هشداردهنده در قسمت‌های مختلف پروژه در کارگاه‌های ساختمانی و آزادسازی معابر پیاده وفق بخشنامه‌های ملاک عمل، از جمله اقداماتی است که پیش از نوروز ۹۸ انجام خواهد شد.

بسته شدن ۴۶ سایت متخلف فروش بلیت هواپیما

 رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از بسته شدن ۴۶ سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما از ابتدای اردیبهشت ماه تا اواسط اسفند جاری خبرداد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفرزاده اظهار کرد: با عنایت به اینکه برخی از سایت‌های غیرمجاز به فروش بلیت الکترونیکی بدون اخذ مجوز از این سازمان اقدام کرده و گاهی با فروش بلیت هواپیما که از اصالت واقعی برخوردار نبوده و موجبات نارضایتی و تضییع حقوق شهروندان و اخلال در نظم عمومی هوانوردی را فراهم آورده بودند، نسبت به انسداد و فیلترینگ برخی از این سایت‌ها اقدامات قانونی به عمل آمده است. وی افزود: به واسطه‌ها و سایت‌های غیرمجاز هشدار می‌دهیم، در صورت محرز شدن تخلف این سایت‌ها و ارایه هر گونه گزارش چه از طرف شرکت‌های هواپیمایی و چه به هنگام بازرسی‌های دفتر نظارت و چه گزارشات مردمی با آنها برخورد می‌شود. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن توصیه به متقاضیان مبنی بر اینکه بلیت هواپیما را از مراکز معتبر خریداری کنند، گفت: به منظور جلوگیری از برخی تخلفات و ساماندهی فروش بلیت هواپیما لیست دفاتر خدمات الکترونیکی روی پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir قرار گرفته و متقاضیان خرید بلیت هواپیما می‌توانند از سایت‌های دارای مجوز از سازمان نسبت به خرید بلیت اقدام کرده و از طریق سامانه راستی‌آزمایی که روی سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی است از وضعیت اصالت بلیت خود مطمئن شوند.

گسترش خطوط ترانزیتی بین ایران و آذربایجان

 محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و تکنولوژی آذربایجان با تاکید بر اینکه مشکل گمرک بار همراه اتباع آذربایجانی مسافر نخجوان حل می‌شود، گفت: به دنبال آن هستیم تا خطوط ترانزیت ریل و جاده بین دو کشور با جدیت گسترش یابد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با شاهد مصطفی‌یف وزیر اقتصاد، رامین گلوزاده وزیر حمل و نقل و فناوری اطلاعات و همچنین جاوید گورباخف مدیرعامل راه‌آهن آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای و گسترش زیرساخت‌ها کمک می‌کند که میزان تبادلات و تعاملات دو کشور گسترش یابد، گفت: در دیدارهای قبلی مطالبی مطرح شده بود که توسط هیات ایرانی دیدارکننده پیگیری شده و برای حل آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته است. اسلامی یکی از این مسائل و مشکلات بین دو کشور را مسائل گمرکی برای اتباع آذربایجانی مسافر نخجوان عنوان کرد و افزود: در همین رابطه و برای حل این مشکل با گمرک جمهوری اسلامی ایران تفاهم شده است و به زودی با امضای تفاهم نامه‌ای در کمیسیون مشترک بین دو دولت این مساله بطور کامل حل خواهد شد. همچنین همتای آذربایجانی وزیر راه گفت: امیدواریم کریدور شمال-جنوب هرچه سریعتر به اتمام برسد و مسیر ریلی به آذربایجان از طریق آستار متصل شود.

 

 

ارسال نظر