اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۶۶

پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس آغاز شد

پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس به صورت حضوری و غیرحضوری از 12 اسفندماه (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، متقاضیان انجام سفرهای نوروزی با اتوبوس می‌توانند برای خریداری بلیت‌های

پیش‌فروش به صورت حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد خرید بلیت خود را به ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری و روزهای پایانی موکول نکنند.

قیمت بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری در نوروز سال ۱۳۹۸ با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها روبرو شده است و متقاضیان باید بلیت مورد نظر خود را از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال جاری با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ خریداری کنند.

در صورت وجود هرگونه شکایت و انتقاد از سوی مسافران، آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱، که اپلیکیشن موبایلی آن نیز وجود دارد به بخش ثبت شکایت مسافران حمل و نقل عمومی مراجعه کرده و با اعلام مشخصات مربوطه اعم از شماره بلیت، مبدا و مقصد و اطلاعاتی از این دست شکایت خود را ثبت کنند تا توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اسرع وقت رسیدگی شود.

پیش‌بینی افزایش 10 درصدی سفرهای جاده‌ای در نوروز

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: در تعطیلات نوروز سال آینده پیش‌بینی می‌شود که میزان جابه‌جایی مسافران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی کشور 10 درصد در همسنجی با سال گذشته افزایش داشته باشد.

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا افزود: 14 هزار دستگاه اتوبوس، 30 هزار دستگاه سواری و تاکسی بین شهری و 30 هزار دستگاه

مینی‌بوس در کشور به مسافران خدمات ارایه می‌کنند. او اضافه کرد: طرح نوروزی امسال از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 17 فروردین 98 ادامه خواهد یافت.این مقام مسوول اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای افزایش ایمنی و ایجاد بستر مناسب برای مسافران نوروزی با پلیس راه و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم انجام داده است.به گفته حسن نیا، سال گذشته 400 هزار دستگاه خودرو خارجی به صورت ترانزیت در کشور تردد کردند که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور گردش مالی خوبی داشته و کمک حال اقتصاد کشور است.

تصویب اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در دولت

معاون مسافری از تصویب اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در جلسه پنجم اسفند ماه سال جاری هیات دولت خبر داد.

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شرکت قطارهای حومه‌ای بر اساس بند 52 قانون برنامه ششم توسعه و با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در زیر مجموعه راه‌آهن شکل گرفته است.او افزود: همچنین دولت در بند 52 قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده است تا اساسنامه این شرکت را با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تهیه و تصویب کند.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن، در طول یک سال گذشته شرکت راه‌آهن با تهیه پیش‌نویس این اساسنامه و برگزاری جلسات متعدد با سایر بخش‌های دولت نظیر وزارت کشور، سازمان مدیریت و وزارت راه و شهرسازی توانست نظرات این بخش‌ها را دریافت و تأیید آنها را کسب کند.

موسوی ادامه داد: این درحالی است که تلاش‌های راه آهن برای تصویب این اساسنامه در هیات دولت یکی از گام‌های مهم و اصلی ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای به شمار می‌رود.

او یادآور شد: شرکت راه‌آهن از سال 1392 توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد و موفق به تصویب قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه هیات دولت در مورد اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای شده است.

‌این مقام مسوول با بیان اینکه راه‌‌آهن دستاوردهای مهم و قابل توجهی را در بخش قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای داشته است، گفت: ‌‌بر اساس آمارهای منتشره در طی این سال‌ها تعداد مسافران این قطارها رشد بیش از ۲.۵ برابری داشته و در سال جاری این مسافران 30 درصد مجموع مسافران راه آهن را تشکیل داده‌اند.

کاهش دما در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از کاهش دما در برخی استان‌های کشور خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر استان‌های شمالی طی امروز و فردا در مناطق غرب و شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، از بعد از ظهر دیروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش‌های پراکنده برای استان‌های شمالی روی داد، ضمن اینکه در برخی مناطق شمالغرب کشور بارش‌ پراکنده برف (در مناطق کوهستانی) و باران پیش‌بینی شد.امروزعلاوه بر این برخی مناطق غرب، دامنه‌های جنوبی مرکزی و شرقی بارش‌های پراکنده باران همراه وزش باد پیش‌بینی شده است.سازمان هواشناسی برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور در روز سه شنبه، بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

 

ارسال نظر