ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۹۶

بازار مسکن مسدود نیست

مصطفی‌ قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در بازار مسکن خرید و فروش انجام می‌شود و مسدود نشده است، گفت: اگر قیمت‌ها با قدرت خرید خانوارها تناسب داشته باشد، هم خانه‌های کوچک و هم خانه‌های بزرگ، مشتری خود را خواهد داشت. ‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها از رکود کامل در بازار مسکن، در ۱۵ روز ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۷، معاملات ۱۳۰۰ فقره نسبت به ۱۵ روز ابتدای دی‌ماه افزایش یافت، البته اوضاع چندان مطلوب نیست که آن هم به کاهش قدرت خرید متقاضیا ن مربوط می‌شود. او افزود: نوسانات نرخ ارز طی سال‌های اخیر اثر منفی در بازار مسکن ایجاد کرده و تولید به اندازه‌ نیاز کشور نیست، زمانی که عرضه به اندازه‌ کافی در بازار مسکن وجود نداشته باشد، انباشت تقاضا موجب به هم خوردن توازن می‌شود، به همین دلیل دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهد که در این صورت بازار روال طبیعی خود را پیدا می‌کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه لازم است به سمت صنعتی‌سازی برویم گفت: متراژ خانه‌ها باید مطابق سلایق همه گروه‌ها باشد و اگرچه در بسیاری از محله‌ها نیاز به متراژهای کمتر از ۸۰ متر داریم، اما در مناطق دیگر نیاز به واحدهای بزرگ متراژ دیده می‌شود، بنابراین نمی‌توانیم صرفاً آپارتمان‌های کوچک یا بزرگ متراژ را ملاک برنامه‌ریزی برای تولید قرار دهیم.

آغاز فروش بلیت پروازهای نوروزی‌ با نرخ‌ آذر

دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای نوروز ۹۸ از سوی شرکت‌های هواپیمایی آغاز شد، گفت: با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی، نرخ بلیت پرواز برای ایام نوروز افزایش نمی‌یابد و همان قیمت‌های آذرماه ۹۷ است.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، درباره پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی هواپیما اظهارکرد: برنامه شرکت‌های هواپیمایی به صورت فصلی بسته می‌شود، در این رابطه برخی شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت‌های نوروزی را آغاز کرده‌اند و در حال حاضر از طریق ‌سایت شرکت‌های هواپیمایی و برخی آژانس‌های فروش، امکان تهیه بلیت‌های نوروزی هواپیما وجود دارد. دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: این قیمت‌ها که شامل طیفی از نرخ‌ها بین حداقل تا حداکثر در همه مسیرهای داخلی است، در حال حاضر ‌در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است.  او ادامه داد: امسال به دلیل از رده خارج شدن تعدادی از هواپیماها و غیرعملیاتی شدن برخی هواپیماها، ظرفیت حمل و نقل هوایی برای نوروز ۹۸ کاهش می‌یابد، برخی هواپیماها مشکل موتور و تأمین قطعات دارند، بنابراین تعداد هواپیماها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. اسعدی سامانی ادامه داد: با وجود کاهش صندلی پرواز، شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند، برای ایام نوروز، با برقراری پروازهای متعدد فوق‌العاده، نیازهای مسافران را در ایام نوروز پاسخگو باشند.  دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: در ایام نوروز حدود ۱۵۰ فروند هواپیما برای جابه‌جایی مسافران نوروزی آماده می‌شود. او ادامه داد: سعی می‌کنیم با وجود آنکه در نوروز ۹۷ نسبت به نوروز ۹۶ حدود ۸ درصد ‌کاهش جابه‌جایی مسافر داشتیم، حداقل در نوروز ۹۸ با اقبال مسافران، تلاش شرکت‌های هواپیمایی و برقراری پروازهای فوق‌العاده، به اندازه نوروز ۹۷ مسافر جابه‌جا کنیم و آمار کاهشی نداشته باشیم.

مشوق‌های ساخت در بافت‌های فرسوده بیشتر شود

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مشکل بافت فرسوده را هر چه زودتر حل کنیم، گفت: برای ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد باید این مشوق‌ها بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر واقع در منطقه ۱۷، ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: از نزدیک با مشکلات مردم منطقه ۱۷ آشنا هستم و تعداد زیادی از دوستان من در دوران دفاع مقدس اهل این منطقه بودند، عدد ۴۰۰۰ شهید با توجه به تراکم این منطقه عدد بالایی است و نشان از روحیه فداکارانه و سختکوشی اهالی این نقطه از شهر دارد. شهردار تهران با اشاره به موضوع فرسودگی بافت به عنوان یکی از مشکلات مهم این منطقه تصریح کرد: بخش‌هایی از منطقه ۱۷ مانند مناطق ۹، ۱۰، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ جز مناطقی است که ابتدا بافت در آن ایجاد شد و بعد به اصول مهندسی و شهرسازی توجه شد.

حناچی تاکید کرد: باید مشکل بافت فرسوده در این منطقه را هر چه زودتر حل کنیم، چرا که خطر زلزله در تهران جدی است و باید کاری کنیم که حتی یک واحد هم در شهر تخریب نشود. البته برای ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد باید این مشوق‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در این منطقه گفت: در شهرسازی معمولا با آیتم‌های تعداد خانوار، واحدهای ساختمانی و تعداد افراد در هر هکتار، تراکم را می‌سنجند و بر این اساس، این منطقه تراکم بالایی دارد و مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است. حناچی با اشاره به پروژه مربوط به مسیر عبوری خط راه آهن تهران - تبریز عنوان کرد: این پروژه از نظر طول و مساحت یکی از پروژه‌های کم نظیر است و با توجه به سازه بتنی آن نمی‌توان بارگذاری سنگینی روی آن انجام داد. با وجود این، برای این پروژه یک مناقصه رقابتی تعریف شده است و حدود ۱۰۰ شرکت طرح‌های خود را ارایه داده‌اند. حتی برخی از شرکت‌های خارجی نیز در این مناقصه شرکت کرده‌اند که یکی از این شرکت‌ها تجربه اجرای پروژه مشابهی را در بارسلونای اسپانیا دارد.

 

 

ارسال نظر