چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۹۷

مسدود شدن راه ۶۰ روستا در برف

Taadol-11-3کهگیلویه و بویراحمد| سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت بارش برف تردد در برخی محورهای استان به کندی صورت می‌گیرد و راه ارتباطی ۶۰ روستا مسدود شده است. محمد حسن نصیری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی از جمله شتاب زدگی، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان در جاده دو خطه باعث ترافیک سنگین شده و تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: فعلاً در محورهای «یاسوج-شیراز»، «یاسوج-اصفهان» و «یاسوج -مارگون» تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است. سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در محور یاسوج- اقلید متأسفانه به علت نداشتن زنجیر چرخ خودروهایی که از سفر باز می‌گردند، تردد به سختی و زحمت صورت می‌گیرد و مشکلاتی برای مسافران ایجاد شده و جاده انسداد پیدا کرد. نصیری‌راد تصریح کرد: بر اساس گزارشات رسیده تاکنون راه ۶۰ روستای استان به علت بارش برف و باران مسدود شده است.

3 پروژه در بخش آب در خمینی‌شهر به بهره‌برداری رسید

Taadol-11-4اصفهان|  با حضور استاندار اصفهان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی 3 پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در خمینی شهر به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به پروژه‌هایی که در خمینی‌شهر به بهره‌برداری رسید اعلام کرد: امروز مخزن 5هزار مترمکعبی و شیرخانه مدفون با هدف تامین آب ساکنان شمال خمینی شهر و نیز یک حلقه چاه در محله دستگرد به منظور تامین آب در مواقع بحران به بهره‌برداری رسید

  هاشم امینی افزود: سیستم تله متری شبکه توزیع آب، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ با هدف مدیریت فشار و اندازه‌گیری سطح آب مخازن نیز راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان با توجه به تراکم بیش از اندازه جمعیت در خمینی شهر تامین آب شرب شهرک منظریه با مشکل مواجه بود عنوان کرد: در فصل تابستان با توجه به محدودیت منابع آبی برخی از مناطق خمینی شهر با مشکل تامین آب مواجه بودند که انتظار می‌رود با افتتاح مخزن 5 هزار متر مکعبی مشکل آب ساکنان شمال خمینی‌شهر برطرف شود.

مخزن ذخیره آب 10 هزار متر مکعبی شهر دهلران افتتاح شد

Taadol-11-5 ایلام| همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور کاظم‌زاده نماینده مردم در مجلس دهم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام و مدیرعامل و معاونین و جمعی از مسوولان محلی مخزن10هزار مترمکعبی شهر دهلران به بهره‌برداری رسید. به گزارش «تعادل» از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: برای اصلاح و بازسازی این مخزن 19میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه این مخزن به علت زلزله‌های سالیان گذشته دچار نشت در کف و از مدار بهره‌برداری خارج شده بود، اظهار داشت: با توجه به نیاز شهر به مخزن ذخیره آب، نشت‌گیری و بهسازی این مخزن در دستور کار قرار گرفت و شرکت جهت ترمیم آن اقدام به اجرای بیش از 5000 متر مکعب سنگ چینی، شن‌ریزی و تخریب قسمت‌های آسیب دیده با هزینه‌ای بالغ بر 19 میلیارد ریال نمود. وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مخزن، حجم مخازن ذخیره شهر افزایش یافته و باعث افزایش فشار در نقاط مرزی شبکه و رفع نوسانات فشار در شبکه خواهد شد.

باید اهداف   قابل‌دسترس برای رفاه بیشتر مردم تعریف کنیم

Taadol-11-6هرمزگان| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران طی سالیان اخیر باوجود تمامی مشکلاتی که برایش به‌وجود آورده‌اند، رشد و ترقی‌اش بیشتر بوده است و این موضوع یک واقعیت است که دوست و دشمن به آن یقین و باور دارند.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه حضور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در طول چهل سال از انقلاب اسلامی بعضی از موضوعات را تجربه کردیم که می‌تواند کوله‌باری برای طی کردن مسیر آینده باشد.

وی با بیان اینکه در گذشت زمان، مشکلات پیچیده‌تری پیش روی ما آمد و البته تجربه‌های بسیاری از گذشته داریم، خاطرنشان کرد: اکنون زمانی است که تمامی مسوولان اجرایی کشور از جمله خودم باید اهداف مشخص و قابل‌دسترس برای رفاه بیشتر مردم تعریف کنیم.

آذری جهرمی ادامه داد: اکنون باید به این نکته توجه داشته باشیم وقتی به سمت قله که حرکت می‌کنیم این سنگلاخ‌هایی که پیش روی ما وجود دارد که یا دشمنان درست می‌کنند یا به‌صورت طبیعی وجود دارد، را هموار و تسطیح کنیم و شتاب رسیدن به قله را افزایش دهیم.

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های آب و فاضلاب

Taadol-11-7خراسان‌جنوبی| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از زمان تأسیس استان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ملی برای انجام پروژه‌های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب استان هزینه شده است. به گزارش ایرنا هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان پس از تقسیم خراسان بزرگ در سال ۸۳ تأسیس شد و به صورت مستقل تحت نظر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فعالیت خود را آغاز کرد.  وی افزود: اکنون ۴۵۷ هزار نفر زیر پوشش خدمات این مجموعه قرار دارند و همچنین درصد برخورداری خدمات مشترکین در بخش آب شرب ۹۹.۸۵ درصد بوده که از متوسط کشوری بالاتر است. هاشمی مقدم تعداد مشترکین آب استان را ۱۹۷ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: طول شبکه توزیع آب در سال ۸۳، ۷۱۹ کیلومتر بود که اکنون به ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: البته مقداری از این افزایش طول خطوط به دلیل الحاق برخی شهر‌ها به استان است اما در مجموع این ارقام گسترش خدمات در سطح شهر‌های استان را نشان می‌دهد. وی گفت: طول خطوط انتقال آب از ۲۳۳ کیلومتر در سال ۸۳ به ۵۷۷ کیلومتر در حال حاضر رسیده است.

 

ارسال نظر