ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۳۱

بارش برف و باران از شنبه

سازمان هواشناسی کشور برای اکثر استان‌های کشورمان در روزهای جمعه ۱۹ بهمن ماه، شنبه و یکشنبه هفته آینده، بارش برف و باران پیش‌بینی کرد.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با تشدید سامانه بارشی، گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا خواهد گرفت. روز یکشنبه فعالیت این سامانه محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود همچنین قسمت جنوبی این سامانه از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور فعال است که اطلاعات تکمیلی در خصوص این سامانه در اطلاعیه‌های بعدی صادر خواهد شد. ر این اساس وضع هوای کشور طی هفته آینده به‌شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه: بارش برف و باران گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی.

شنبه: بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، غرب کرمان و بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر.

یکشنبه: بارش باران گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و بارش برف در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان و جنوب فارس. شایان ذکر است به‌سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکرشده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد.

پایانه غرب در روز 22 بهمن تعطیل می‌شود

با توجه به راهپیمایی پرشکوه مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن و برنامه‌ریزی انجام گرفته در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پایانه مسافری غرب تهران، از ساعت ۲۰ یکشنبه، ۲۱بهمن تا پایان مراسم یوم‌الله ۲۲بهمن در روز دوشنبه تعطیل است. به گزارش ایلنا، با توجه به برگزاری مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی و حضور پرشور شهروندان انقلابی در این مراسم، همانند سال‌های گذشته برای سهولت بیشتر حرکت مردم، مسیرهای ورودی و خروجی میدان آزادی و اطراف آن برای حرکت خودرو‌ها بسته می‌شود. همچنین به منظور ایجاد تسهیلات لازم و جلوگیری از بروز هر گونه خلل در رفت و آمد اتوبوس‌های مسافری بین شهری، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است. بر پایه این گزارش، در فاصله زمانی اعلام شده (ساعت ۲۰ یکشنبه، ۲۱بهمن، تا پایان مراسم در روز دوشنبه، ۲۲بهمن)، مسافران ورودی به تهران ازطریق تقاطع آزادراه تهران-کرج وکمربندی آزادگان به پایانه مسافری جنوب انتقال داده می‌شوند و مسافرانی که قصد خروج از تهران را دارند هم می‌توانند از پایانه مسافری جنوب به سمت مقاصد خود حرکت کنند.

رشد ۱۷ درصدی پذیرش افراد بی‌سرپناه در سال جاری

آمارهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نشان می‌دهد که پذیرش افراد بی‌سرپناه در گرمخانه‌های شهرداری در

۹ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد رشد داشته است به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت گرمخانه‌ها و سامانسراها نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول امسال ۱۱ هزار و ۹۰۸ زن در گرمخانه منطقه ۲۲ پذیرش شدند. در همین مدت ۱۳۷ هزار و ۱۰۷ مرد در بزرگ‌ترین گرمخانه تهران یعنی «خاوران» حضور داشتند. براساس آمارها ۴۲ هزار و ۷۱۶ نفر شب از این افراد تنها در آذرماه در گرمخانه‌ها حضور داشتند. براین اساس، نهمین ماه سال را می‌توان شلوغ‌ترین زمان در گرمخانه‌ها دانست.

علاوه بر این، آمارها حاکی از آن است که در ۹ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۷ درصدی در پذیرش افراد بی‌سرپناه در گرمخانه‌ها رو به رو بودیم که یکی از دلایل این موضوع افزایش تعداد گرمخانه‌ها است.

همچنین، آمارهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد تعداد افراد پذیرش شده در سامانسراها حکایت از آن دارد که در ۹ ماهه اول امسال هزار و ۸۹۸ مرد شامل هزار و ۱۷۷ متکدی و ۷۲۱ بی‌خانمان در سامانسرای اسلامشهر حضور داشتند. ۹۲۵ زن شامل ۵۹۹ متکدی و ۳۲۶ بی‌خانمان نیز در همین بازه زمانی در سامانسرای لویزان پذیرش شدند. آمارهای مربوط به سن افراد حاضر در سامانسرای لویزان نیز نشان می‌دهد که گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ۳۱ تا ۴۰ سال به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته‌اند.  همچنین، در اسلامشهر گروه‌های سنی ۵۰ تا ۷۰ سال و ۵۰ تا ۶۰ سال بیشترین تعداد حاضران را تشکیل می‌دهند. برخلاف افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها در سال ۹۷، سامانسراها در ۹ ماهه اول امسال با کاهش تعداد جامعه هدف رو به رو بودند؛ به این معنی که سال گذشته تا پایان آذرماه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانسراهای اسلامشهر و لویزان پذیرش شدند و امسال این تعداد به ۲ هزار و ۸۲۳ نفر کاهش یافت.

 

ارسال نظر