اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۶۸۴

تغییر 3 مدیر ارشد در وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در احکامی جداگانه، سه معاون جدید خود در حوزه مسکن را معرفی کرد.

به گزارش مهر، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی سه تن از معاونان خود را تغییر داد و حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و هوشمند عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنها کرد.

بر اساس این گزارش سیدمازیار حسینی، معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار تهران به عنوان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، فرزانه صادق مالواجرد، مدیرکل سابق دفتر معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی را به سمت سرپرست معاونت معماری و شهرسازی این وزارتخانه و سیدمحمد پژمان، مدیرعامل اسبق سازمان ملی زمین و مسکن در دولت یازدهم را به سمت مدیرعاملی شرکت بازآفرینی شهری منصوب کرد.

آخر هفته برفی در انتظار بیشتر مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشورمان پیش‌بینی کرد. به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: چهارشنبه مورخ 26 دی ماه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه با تشدید سامانه بارشی، گستره بارش‌ها نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت و جمعه عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود.

این سامانه با کاهش قابل ملاحظه دما بین 8 تا 10 درجه همراه بوده و در غالب مناطق بارش به‌صورت برف و با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

مجوز انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ کل کشور از مجوز این کمیسیون برای انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود نگهبان سلامی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال ٩٨ اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تایید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

به گفته وی، طبق این مصوبه اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تایید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران طرح است.

فعالیت گرمخانه‌های تهران  ۲۴ ساعته شد

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از شبانه روزی شدن گرمخانه‌ها تا زمانی که دمای هوا در شب به بالای ۵ درجه سانتی گراد برسد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، نجم‌الدین محمدی با اعلام این خبر گفت: از هفته گذشته که دمای هوا به شکل محسوسی کاهش یافت، ساعت فعالیت گرمخانه‌ها افزایش پیدا کرد، به گونه‌ای که این مراکز به‌طور ۲۴ ساعته آماده پذیرش مددجویان هستند.

وی با اشاره به استقرار هر شب بیش از 2 هزار نفر در گرمخانه‌ها عنوان کرد: بطور معمول، ساعت کار گرمخانه‌ها به این شکل است که مددجویان ساعات اولیه صبح از مراکز خارج شوند، اما با شبانه‌روزی شدن این مراکز، هیچ اجباری برای خروج مددجویان نیست و وعده‌های غذایی گرم هم در این اماکن توزیع می‌شود.

محمدی ادامه داد: البته، بسیاری از افرادی که در گرمخانه مستقر می‌شوند، مصرف‌کننده مواد مخدر‌ند و ترجیح می‌دهند صبح برای کار یا مصرف مواد از مراکز خارج شوند که این به تصمیم شخصی افراد برمی‌گردد و مراکز در این زمینه نقشی ندارند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حضور گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی در تمامی مناطق به ویژه منطقه ۱، ۲ و ۱۲ گفت: در حال حاضر در کنار گشت‌های معمول، ۴ دستگاه اتوبوس در منطقه ۱۲، ۲ دستگاه در دره فرحزاد و یک دستگاه در تجریش، آسیب‌دیدگان را از کلونی‌های اصلی جمع‌آوری می‌کنند و به گرمخانه‌ها انتقال می‌دهند.

محمدی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد کارتن خواب، مراتب را به ۱۳۷ اطلاع دهند تا با حضور مددکاران شهرداری تهران نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه‌ها اقدام شود.

 

 

ارسال نظر