ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۰:۵۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۷۵۱۶

جزییات کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی

سید حسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی، بانک عامل به عنوان واسطه میان تولیدکننده مصالح و انبوه ساز عمل کرده و از دو طرف ضمانت‌هایی را اخذ می‌کند. به گزازش خبرگزاری مهر، افضلی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ارایه کارت‌های اعتباری خرید مصالح به انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران بازار مسکن، گفت: در ۱۰ ماه اخیر سازندگان مسکن به علت افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی دچار موانع عملیاتی و مشکلات بسیاری شده‌اند و این مساله موجب شد که برخی از پروژه‌های ساختمانی به علت کاهش سرمایه متوقف شود.نماینده مردم اقلید در مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به ویژه شورای عالی مسکن در

چند ماه اخیر تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده‌اند که ارایه کارت‌های اعتباری خرید مصالح به انبوه‌سازان یکی از سیاست‌های درست برای بهبود وضعیت بازار مسکن است. وی افزود: بر اساس طرح مذکور بانک به عنوان واسطه میان تولیدکننده مصالح و سازنده قرار گرفته و ضمانت‌های لازم را از دو طرف اخذ می‌کند، پس از آن شرایط خرید و فروش غیرنقدی مصالح ساختمانی فراهم می‌شود.افضلی یادآور شد: در حال حاضر بازار مسکن دچار مشکلات و تلاطمات بسیاری است، با این حال حمایت از فعالان و سازندگان می‌تواند به بهبود شرایط این بخش کمک کند. عضو کمیسیون عمران مجلس دهم اظهار کرد: نکته قابل توجه نحوه اجرا و ارایه و صدور کارت‌های اعتباری خرید مصالح است؛ در شرایط کنونی مشخص نیست که این کارت‌ها به چه کسانی ارایه شده و چه مکانیزمی برای تفکیک سازندگان واقعی با دلالان، محتکران و فروشندگان وجود دارد.وی ادامه داد: در گذشته بازار مسکن در اجرای طرح‌های مختلف به علت نبود برنامه‌ریزی و فقدان مکانیزم سیستمی دچار مشکل شده بود، بطور مثال، در اجرای مسکن مهر، برخی پروژه‌ها به پیمانکاران درجه چندم واگذار شد و تبعات این اقدام تاکنون با مردم و کشور باقی مانده است، اما بسیاری از این پروژه‌ها به افراد درست و کارشناس داده شد و به سرعت پروژه‌های مذکور به بهره‌برداری رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در کل به نظر من ارایه کارت‌های اعتباری خرید مصالح به انبوه‌سازان می‌تواند موجب کاهش سرمایه مورد نیاز اجرای پروژه‌های مسکن شود که این مساله در نهایت افزایش رونق بازار مسکن و ارتقاء آمار ساخت و ساز را به دنبال خواهد داشت.

تهران برفی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت‌: امروز ۲۳ دی سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد ایران می‌شود. این سامانه بارشی برای استان‌های مختلف از جمله تهران بارش باران و برف به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه اوایل روز یکشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بعدازظهر امروز فعالیت این سامانه بارشی در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد. بر این اساس برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌ و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، جنوب همدان، زنجان، قزوین و تهران بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت‌: فردا (۲۴ دی) با تقویت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق برای استان‌های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، خوزستان، شمال بوشهر و غرب فارس هم شاهد بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.وظیفه در مورد شرایط آب و هوای تهران، اظهارکرد: امروز (۲۳ دی) آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی بارش باران و برف و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۷ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا (۲۴ دی) آسمان پایتخت ابری، همراه با بارش باران و برف با بیشینه و کمینه دمای ۹ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

هر فصل ۲۰۰ اتوبوس از چرخه خارج می‌شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت دارای معاینه فنی هستند، گفت: به اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی فارغ از گازسوز یا دیزلی بودن اجازه تردد در شهر را نمی‌دهیم و نتیجه اینکه در هر دوره سه ماهه، ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می‌شوند. به گزارش ایسنا، پیمان سنندجی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح کاهش از آبان ماه اظهار کرد: اتوبوس‌های بالای ۱۰ سال را فرسوده می‌دانیم و اصلاً نباید به آن معاینه فنی تعلق بگیرد، اما ما هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم تا اتوبوس‌ها را برای اخذ معاینه فنی تعمیر کنیم که البته با توجه به پایین بودن کرایه‌های بلیت به هیچ‌وجه این هزینه‌ها جبران نمی‌شود.وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت دارای معاینه فنی هستند، گفت: به اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی فارغ از گازسوز یا دیزلی بودن اجازه تردد در شهر را نمی‌دهیم و نتیجه اینکه در هر دوره سه ماهه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می‌شوند.

 

ارسال نظر