ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۵۴

دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طرح جامع مصوب ندارد

شهردار تهران با بیان اینکه «واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد طرح جامع مصوب ندارد»، گفت: طرح واحد علوم و تحقیقات حتی اگر در محدوده خارج از تهران است، باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی درباره ساخت و سازهای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و نظارت‌های شورای عالی شهرسازی بر این ساخت وسازها، با بیان اینکه «دانشگاه علوم و تحقیقات طرح جامع مصوب ندارد»، تاکید کرد: مکاتبات بسیاری انجام دادیم تا طرح جامع این دانشگاه به شورای عالی شهرسازی برسد و تصویب شود؛ حتی خاطرم هست که از سال 82 این مکاتبات آغاز شد و سال 93 نیز این کار را انجام دادیم. او همچنین درباره زمان ارایه لایحه بودجه شهرداری تهران به شورای شهر تهران اظهار کرد: بخشنامه بودجه در شهرداری ابلاغ و هفته جاری نیز جلسه‌ای در این باره تشکیل شده است و امیدواریم به زودی پیش نویس بودجه سال 98 را به شورای شهر ارایه دهیم.تلاش ما این است که لایحه بودجه، بعد از تصویب برنامه سوم شهرداری به شورای شهر ارایه شود تا ارتباط معنا داری با این برنامه پیدا کند. شهردار تهران با اشاره به وجود ردیف‌هایی در بودجه سالانه کشور در خصوص کلان‌شهرها گفت: در لایحه بودجه سال 98 برای موضوعاتی چون آلودگی هوا، ترافیک، افزایش طرح کاهش (LEZ) و همچنین فاینانس برای توسعه قطار شهری ردیف‌های جداگانه‌ای برای کلان‌شهرها پیش‌بینی شده است.

موضوع بوی نامطبوع تهران در شورای شهر بررسی می‌شود

عضو شورای شهر تهران از بررسی موضوع «بوی نامطبوع روز چهارشنبه» تهران در جلسه شورا خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در حاشیه تهرانگردی دی ماه خود گفت: اخبار ضد ونقیضی در مورد منشأ انتشار این بو مطرح و منتشر شد، از همان ابتدا برخی گمانه‌هایی در مورد نشت فاضلاب، زباله سوزی درآراد کوه و .... مطرح کردند که به نظر می‌رسید  اطلاعات دقیقی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه انتشار این بو پدیده نوظهوری بود که باید به دنبال دلایل آن بگردیم، گفت: بررسی‌ها نشان داد که برخی عوامل می‌تواند دلیل ایجاد و انتشار این بو باشند اما دلیل مشخصی نیز برای منشأ آن به دست نیامده است. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از اول حدس زده می‌شد که ممکن است این اتفاق مربوط به یک شبکه سراسری در تهران همچون گاز باشد گفت: استاندار تهران احتمال داده‌اند که این بو مربوط به نشت گاز مرکاپتان باشد چرا که برای امنیت گاز به آن یک ماده اضافه می‌کند که بویی شبیه، بوی چهارشنبه دارند که حالت آلارم دارد اما هنوز هم بررسی‌ها ادامه دارد. وی با بیان اینکه حتما در شورای شهر موضوع انتشار بوی نامطبوع روز چهارشنبه را بررسی خواهیم کرد، گفت: متاسفانه برخی‌ها می‌گویند که موضوعاتی همچون این بو، زلزله، آب و... چه ربطی به شورای شهر دارد، اما ما نماینده مردم تهران هستیم و باید گزارشی دقیق از چرایی انتشار این بو در صحن شورای شهر ارایه شود.

مسجد جامعی افزود: به‌شدت پیگیر آن هستیم که گزارشی در خصوص چرایی انتشار و منشأ بو در شورای شهر پیگیری و قرائت شود.

پلاسکوی جدید از پرداخت عوارض ساختمانی معاف شد

شهردار منطقه ۱۲ گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران، عوارض در نظر گرفته شده برای ساخت بنای پلاسکو صفر در نظر گرفته شده است. به گزارش تسنیم، علی محمد سعادتی در پاسخ به اینکه آیا علت بوی نامطبوع انتشار یافته شده در روز چهارشنبه از فاضلاب پلاسکو است، اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به انبار فاضلاب پلاسکو نداشته ضمن اینکه روز گذشته در جریان عملیات عمرانی پلاسکو درب انبار فاضلاب این مجموعه باز شد.اینکه عنوان شود این انبار می‌تواند به این حجم گاز تولید کند که سراسر تهران را فرا بگیرد یک مقدار دور از ذهن است چرا که پروژه‌های به مراتب بزرگ‌تر از پلاسکو در تهران وجود دارد. شهردار منطقه 12 گفت: در رابطه با اصل موضوع با باز شدن درب انبار فاضلاب پلاسکو بحثی نیست ضمن اینکه این اتفاق در روز پنجشنبه و در واقع یک روز بعد از انتشار بوی نامطبوع در تهران بوده است ضمن اینکه حجم گاز تولید شده نیز اینقدر نبوده است که کل تهران را در بر بگیرد. سعادتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بنای جدید پلاسکو گفت: بنابر مصوبه کمیسیون ماده 5، دستور نقشه صادر شده است و این موضوع در اختیار بنیاد به عنوان مالک قرار داده شده است و دوستان ما در بنیاد نیز باید نقشه‌های ساختمانی را تهیه و به ما ارایه کنند تا ما نیز این موضوع را در مراجع ذیصلاح مثل سازمان آتش‌نشانی و سازمان نظام مهندسی مورد تایید و در نهایت پروانه ساختمانی صادر و اقدامات لازم آغاز شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا در بنای جدید پلاسکو مکان یا محلی برای نماد غیرت و فداکاری شهدای آتش‌نشان نیز در نظر گرفته خواهد شد یا خیر گفت: این موضوع در دستور کار طراحی قرار گرفته است که امیدواریم عملیاتی نیز بشود. شهردار منطقه 12 ادامه داد: در بنای جدید ساختمان پلاسکو 15 طبقه در سطح و 5 طبقه زیر سطح مورد تایید کمیسیون ماده 5 قرار گرفته است که این کار نیز به جهت رعایت حقوق کسبه متضرر شده در پلاسکو بوده است.در ساختمان جدید پلاسکو استانداردهای لازم از جمله افزایش آسانسورها و پله‌های فرار پیش‌بینی شده است و همین امر باعث افزایش سطح مشاعات در بنا شده است و به همین دلیل برای رعایت حقوق کسبه پلاسکو و قرار دادن سطح مفید به کسبه این موضوع در طبقات پایینی زیرزمین پیش‌بینی شده است .

 

ارسال نظر