مخالفت با طرح توسعه دانشگاه تهران

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۱:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۳۷۷
مخالفت با طرح توسعه دانشگاه تهران

محمد سعید ایزدی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نشست بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران، با اعلام اینکه طرح توسعه دانشگاه تهران به دلیل مخالفت اکثریت اعضای عالی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از دستورکار هفته آتی شورای عالی شهرسازی و معماری خارج می‌شود، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع و همچنین بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تری که در برگیرنده تمامی جوانب باشد و در عین حال تامین‌کننده نظرات مردم و کسبه محل و همچنین موافقت اعضای عالی کمیته فنی ۳ شورای عالی شهرسازی و معماری باشد از دستور بررسی در نوزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خارج و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نماینده وزارت کشور نیز در این نشست اعلام کرد: نگاه اقتدارگرایانه در این طرح یکی از مواردی است که باید در مورد آن بازنگری صورت بگیرد. طرح توسعه دانشگاه تهران آنقدر بزرگ دیده شده است که در صورت اجرا، پارک لاله برایش حکم حیاط خلوت را پیدا می‌کند.

این مقام مسوول با انتقاد از شهرداری گفت: چطور می‌شود در شهر تهران، شهرداری به خودش اجازه بدهد بخشی از ملک مردم را از مالکیت آنها خارج کند.

وی با اشاره به تخریب مدارس، دبیرستان‌ها، سینماها، تالارها، مراکز اقامتی، هتل‌ها و مراکز درمانی در صورت اجرای این طرح تصریح کرد: از سوی نماینده وزارت کشور، مخالفت وزارت کشور را با طرح توسعه دانشگاه تهران اعلام می‌کنم.

گفتنی است دانشگاه تهران طبق مصوبه سال‌های قبل کمیسیون ماده ۵ قرار بود از شمال تا بلوار کشاورز، از غرب تا خیابان کارگر، از جنوب تا خیابان انقلاب و از شرق تا خیابان وصال توسعه پیدا کند.

به گفته ایزدی مقرر شده بود دانشگاه تهران برای این محدوده، طرح تهیه کند و بر اساس طرح مصوب شروع به اقدامات اجرایی کند. دانشگاه تهران در طول سال‌های گذشته بر اساس منابعی که از دولت گرفته اقدام به تملک پلاک‌ها در این محدوده کرد که به همین دلیل برای کسانی که در این محدوده زندگی می‌کنند مشکلات عدیده‌ای ایجاد شده است؛ به حدی که چند روز پیش مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. بر این اساس از نمایندگان مردم درخواست کردیم تا در جلسه شورای عالی شهرسازی حضور پیدا کنند.

 

 

ارسال نظر