در شهر

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۵۵۹۷

ماجرای «خاک خوردن واگن‌های مترو در گمرک»

محسن پورسیدآقایی در مورد ادعاهای خاک خوردن واگن‌های مترو در گمرک، گفت: اصولا واگن‌های مترو در داخل کشور تولید می‌شود و تنها بخشی از قطعات سی‌کی‌دی 70 دستگاه واگن مربوط به خط فرودگاه امام اخیرا وارد بندر عباس شده است.

به گزارش ایسنا، وی درباره ترخیص این قطعات از گمرک، گفت: نیمی از وجه این قطعات قبلا از بانک شهر وام گرفته شده و در قالب پیش پرداخت، واریز شده بود. ولی در سال جاری  ال سی(LC)  آن منقضی و با توجه به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، لغو شده بود.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از این تاخیر ناشی از مشکلات ارزی در کشور بود، گفت: به هر شکل ممکن، با وجود سختی کار، پیگیری کردیم که ال‌سی تمدید شود و نهایتا شب قبل از اعمال تحریم‌ها در 13 آبان‌، کل پول به طرف چینی که بخشی از قطعات واگن از آنجا خریداری شده بود، پرداخت شد.به گفته پورسیدآقایی، پس از آن، طرف چینی اسناد حمل را برای بانک شهر ارسال کرد ولی این بار بانک شهر اعلام کرد که به علت تمدید نشدن سایر وام‌های ریالی و ارزی پرداخت شده به شهرداری، از تحویل اسناد حمل خودداری می‌کند. باز در یک ماه اخیر پیگیری کردیم تا آنکه مشکل تمدید وام‌های ریالی نیز حل شد و بالاخره چند روز قبل، آخرین نامه تسهیلات ارزی نیز از شهرداری دریافت و تحویل بانک شد و امروز اسناد مربوطه از بانک دریافت شد.امیدواریم هر چه زودتر قطعات از گمرک ترخیص شوند و سریع‌تر کار تولید و آماده‌سازی واگن‌ها به نتیجه برسد. چرا که مترو به شدت از لحاظ واگن و قطار کمبود دارد و شهروندان و مسافران از این بابت به رنج و سختی زیادی می‌افتند.پورسیدآقایی گفت: از این رو، می‌بینید که اساسا نه واگنی در کار بوده و نه خبر 15 ماه معطلی در گمرک و متروکه شدن آنها درست است. امیدوارم کسانی که قصد دارند درباره مدیریت شهری نظر بدهند، این نوع اطلاعات را از منابع اصلی دریافت کنند تا نه حرف نادرستی بزنند و نه موجب تشویش بی‌مورد افکار عمومی شوند.

حدود ۱۳ هزار ملک مسکونی تهران در معرض خطر لرزش

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار قطعه ملک مسکونی و هزار مدرسه در معرض خطر زلزله قرار دارد، گفت: ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده ساکن است.

به گزارش فارس، احمد صادقی در دوره بین‌المللی جستجو و نجات شهری که از سوی امداد و نجات هلال‌احمر و با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سفارت اتریش در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارشات سازمان ملل ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیا بوده که از ۴۰ حادثه ۳۱ حادثه طبیعی در آن امکان وقوع دارد.

وی افزود: تهران به دلیل وجود گسل‌های فراوان، پتانسیل بالای لرزه خیزی دارد و تراکم جمعیت، ساختار ناایمن، کمبود نیازهای ضروری در هنگام زلزله و امکانات محدود بر این موضوع دامن می‌زند.

 

ارسال نظر