ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۴۰

    پیش بینی آلودگی هوای پایتخت از دوشنبه

از روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر هفته، جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود. به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش پراکنده باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده وزش باد رخ خواهد داد و از دوشنبه تا اواخر هفته جاری جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.

از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز پنج‌شنبه وزش باد شدید گرم جنوبی برای گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های واقع در سواحل خزر و اردبیل افزایش محسوس دما بین ۷ تا ۹ درجه رخ خواهد داد.

بر این اساس، آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.  امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

    تکذیب خروج هندی‌ها ازچابهار به بهانه ناامنی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تکذیب خروج هندی‌ها از چابهار گفت: پروژه‌های زیرساختی بندر شهید بهشتی را با قدرت ادامه می‌دهیم. هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با مهر درباره اینکه آیا انفجار تروریستی روز پنج‌شنبه منجر به نگرانی سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران بندر چابهار نسبت به امنیت منطقه می‌شود، گفت: این انفجار تروریستی، صرفا ترقه بازی در مقابل مقر نیروی انتظامی بود و ارتباطی با بندر چابهار نداشت. در سیستان و بلوچستان قبلا هم‌چنین اتفاقاتی رخ داده بود و اولین‌بار نیست که یک حادثه مشابه اتفاق می‌افتد. کما اینکه سال گذشته هم در همین استان جاده را تعدادی از اشرار بسته بودند و سپاه با آنها برخورد کرد. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: پروژه اصلی ما، بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند بود که در روز افتتاح این پروژه، هیچ اتفاقی نیفتاد و همه شاهد امنیت بالای ایران بودند. به گفته عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، از نظر این سازمان، حادثه روز پنج شنبه حادثه مهمی نبود و این انفجار نه ارتباطی به توسعه بندر چابهار دارد و نه آینده این شهر و پروژه‌های زیرساختی سازمان بنادر و منطقه آزاد؛ سازمان بنادر با قدرت و قوت پروژه توسعه بندر چابهار را به پیش می‌برد. در همین حال، ‌شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد برای افزایش بازارهای فروش در منطقه چابهار، پیمان حمل و نقل منطقه‌ای برای تسریع و تسهیل عبور و مرور و حمل و نقل با کشورهای همسایه منعقد و اجرایی شود. ‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آدم‌نژاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری و پروژه‌های در حال ساخت و بهره‌برداری در بندر چابهار پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. او افزود: ساختارها در سرمایه‌گذاری را می‌توان به گونه‌ای فراهم کرد که عدالت از بین نرود و سرمایه‌گذاران به یک اندازه جایگاه و قدرت داشته باشند.

    انتصابات در شهرداری با مشورت شورای شهر

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: تغییرات و انتصابات جدید در بدنه شهرداری تهران توسط پیروز حناچی و با مشورت اعضای شورای شهر تهران انجام می‌شود. به گزارش تسنیم، زهرا نژادبهرام با اشاره به آغاز دوره جدید در شهرداری تهران اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران امیدوارند اتفاقات خوبی در این دوره صورت بگیرد و جلسات هم اندیشی با محوریت تغییرات در شهرداری تهران را آغاز خواهند کردند و هرگونه تغییر در بدنه شهرداری تهران و انتصابات جدید با مشورت اعضای شورای شهر تهران انجام می‌شود اما تصمیم نهایی با آقای حناچی است. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: در دو دوره گذشته شهرداران تهران (نجفی و افشانی) اعضای شورای شهر تهران جلسات متعددی را برای آنها داشتند و در این جلسات درباره مسائل مختلف شهری بحث و تبادل و نظر شد.باید تلاش کنیم مدیریت شهری به ثبات برسد، در این مسیر همه باید تلاش کنند چرا که تغییرات پی در پی به ارائه خدمات به شهروندان آسیب جدی می زند و در این زمینه باید مراقب بود. وی بیان کرد: از شهردار جدید تهران نیز خواسته شده به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشد و در این زمینه باید اقدامات جدید و البته به روزی انجام شود ضمن اینکه انتظار می‌رود به تمامی گروه‌های سنی توجه شود. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: زمان زیادی به پایان شورای پنجم نمانده است و در این زمینه باقیمانده باید تلاش شود خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه شود و بتوانیم رویکرد خوبی را در زمان باقیمانده داشته باشیم.

    افتتاح 6   مرکز معاینه فنی در تهران

حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران از افتتاح 6 خط معاینه فنی در تهران طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: هفته آینده دو خط سیار و دو مرکز ثابت و جمعاً 6 خط به خطوط معاینه فنی تهران اضافه خواهد شد که با افتتاح این 6 خط، تعداد خطوط تهران به 50 عدد خواهد رسید.او با بیان اینکه حدود 300 هزار خوردو در خارج از شهر تهران معاینه فنی دریافت کرده اند و تنها 10 درصد خودروها فاقد معاینه فنی هستند، اظهار کرد: مراکز معاینه فنی در این روزها خلوت بوده و با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات‌دهی می‌کنند. وی بیان کرد: 1500 خودروی سنگین در اکیپ مشترک پلیس و ستاد معاینه فنی تهران کنترل شده است که متأسفانه 26 درصد خودروها با وجود داشتن معاینه فنی در تست مجدد مردود شدند. حسینی منش با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای مردود شده در تست معاینه فنی مربوط به خودروهای حمل زباله، نخاله و باربری می‌باشند افزود: تلاش بر این است تا دقت و نظارت بیشتری اعمال شود و خودروهای دودزا و مشکل ساز از رده خارج گردند. او همچنین گفت:ازابتدای آبان تا نیمه آذربیش از ۳۰۴ هزار دستگاه خودرو به مراکز مراجعه کرده اند، که بیش از ۲۱۲ هزار خودرو برای اولین بار به مراکز مراجعه کرده اند. او با اشاره به گزارش واحد سیار تست کنار جاده ای خودروهای سنگین، اظهار کرد: این واحد از ۵ مهر تاکنون وضعیت آلایندگی هزار و ۵۸۶ دستگاه خودروی سنگین را مورد ارزیابی قرار داده که از این تعداد ۸۴ درصد دارای معاینه فنی و ۱۶ درصد فاقد معاینه فنی بوده اند.۵۴۷ دستگاه خودرو سنگین به علت نداشتن معاینه فنی یا دودزا بودن جریمه و اعمال قانون شده اند. به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گواهی معاینه فنی ۳۰۵ خودرو به دلیل مردودی در آزمون آلایندگی باطل شده است.

 

ارسال نظر