ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۷۴

تخلف در تغییرکاربری زمین از حسینیه به تجاری - مسکونی

نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال درباره تخلف در تغییر کاربری یک قطعه زمین در سعادت آباد که برای ساخت حسینیه واگذار شده بود، گفت: در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت، قطعه زمینی در خیابان درختی سعادت آباد با کاربری تجهیزات شهری برای ساخت حسینیه واگذار شده بود، اما این افراد برخلاف قانون، کاربری آن را تغییر داده و در حال ساخت طبقات با کاربری نامعلوم مسکونی یا تجاری هستند.

حسین معصوم در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مالک طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشته حق تغییر کاربری نداشته و وزارت راه این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه خارج از مزایده واگذار کرده بود.

او ادامه داد: زمانی که سازمان مربوطه متوجه تغییر کاربری می‌شود و شکایت می‌کند هیچ سازه‌ای روی این اراضی وجود نداشت اما در حال حاضر ساختمان چند طبقه در این زمین در حال ساخت است.

معصوم اظهار کرد: این افراد زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند به فروش می‌رسانند و آنها هم با فرایندهای نامتعارف شهرداری را ملزم به صدور پروانه می‌کنند.

نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال با بیان اینکه تخلف از قرارداد، ابطال قرارداد را به دنبال دارد ادامه داد: کاربری این زمین کماکان در پروانه تجهیزات شهری است اما این افراد با توسل به یک رای کاربری را برای ساخت و ساز تغییر داده‌‌اند.

او با تاکید بر اینکه ساخت و ساز با هر کاربری دیگر در این اراضی برای وزارت راه و شهرسازی امکان فسخ قرارداد را ایجاد می‌کند، ادامه داد: در این مدت هر چه بیشتر اقدامات قانونی برای مهار این تخلف انجام شد مالکان با جدیت بیشتر ساخت و ساز را دنبال کردند.

تهران نیازمند کمک همه ارگان ها

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: ‌شهر تهران برخلاف تصور همگان شهر برخورداری نیست، پایتخت ایران نیازمند کمک و همراهی همه ارگان‌ها است. از این جهت از نمایندگان مجلس، دولت، فرماندار و استاندار تهران می‌خواهم که به کمک تهران بیایند.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری گفت: با تدبیر، هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف این معضلات در حال رفع و ساماندهی است.یکی از این معضلات، محدوده تقی‌آباد، اراضی ٥٠ هکتاری است که طی ٣٠ سال تبدیل به لکه آلوده در جنوب غرب تهران شده بود. امروز با شجاعت، قدرت ریسک‌پذیری و اقتدار شهردار منطقه ۱۸، دادستانی و نیروی انتظامی از وجود کارگاه‌های غیرمجاز زباله خشک پاک شد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: این اقدام در نوع خود بسیار ارزشمند است.در طول ٧٠ روز، ١٠٨ دستگاه خودرو، متوقف و تمام محوطه بدون درگیری، ضرب و شتم پاکسازی و مدیریت شد و شرایطی فراهم آمد که شهروندان نیز از این اقدام رضایت داشتند.

او اظهار کرد: وقتی ویژگی‌های تهران بر اساس شاخص‌های توسعه سنجیده و بررسی می‌شود، برخی شاخص‌ها از استاندارد پایین‌تر است و شهر تهران برخلاف تصور همگان شهر برخورداری نیست، پایتخت ایران نیازمند کمک و همراهی همه ارگان‌ها است. از این جهت از نمایندگان مجلس، دولت، فرماندار و استاندار تهران می‌خواهم که به کمک تهران بیایند.

مخالفت با ورود خودروی نمایندگان به خطوط ویژه

دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس برای ورود خودروهایشان به خطوط ویژه اتوبوس گفت: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با این طرح کاملا مخالف بوده و اجازه این کار نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم، سیدمحمدمهدی شریفی در پاسخ به اینکه آیا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از درخواست نمایندگان مجلس در خصوص ورود خودروهای نمایندگان مجلس به خطوط ویژه اطلاع دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص ما هیچ اطلاعی نداریم و در واقع خبر را از فضای مجازی مطلع شدیم.

وی تصریح کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با این‌گونه کارها مخالف بوده و قطعا در مقابل این تصمیم خواهیم ایستاد. این در حالی است که حدود 4 سال پیش نیز مجوزهایی برای معاون‌های وزرا برای حضور در خطوط ویژه داده شده بود و آنها توانسته بودند چراغ‌های گردون را اخذ کنند.

دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک و شخص پورسیدآقایی صدرصد با این طرح نمایندگان مجلس مخالف است و اجازه اجرایی شدن آن را هم نمی‌دهیم.تا این لحظه نیز هیچ نامه‌ای از سوی مجلس برای موضوع اشاره شده به معانت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال نشده است.

 

 

ارسال نظر