مدیریت تهران نیازمند همکاری پلیس و شهرداری

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۹۹۷

رییس پلیس پایتخت گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترافیکی نیازمند همکاری پلیس و شهرداری است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در دیدار با پیروز حناچی شهردار جدید تهران در باغ نگارستان با اشاره به خدمات پلیس و شهرداری برای شهروندان، گفت: با هم افزایی و همکاری می‌توان آسیب‌های اجتماعی را ریشه یابی و کاهش داد.

وی با بیان اینکه شهرداری و پلیس نهادهایی هستند که بیشترین مسوولیت در اداره شهر و امور آن را دارند، گفت: همه ما می دانیم که بسیاری از مأموریت‌های پلیس و شهرداری، نزدیک است و همکاری و هم افزایی بین پلیس و شهرداری می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و انتظامی را حل کند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه حل مشکلات ترافیکی نیازمند همکاری و هم افزایی همه نهادهای مرتبط خصوصا، شهرداری و پلیس است، تصریح کرد: با وجود حجم بالای خودروها در معابر شهری بدون همفکری این دو نهاد، تسهیلات و نظم ترافیکی امکان پذیر نیست و هر تصمیمی در این حوزه باید در کمیسیون‌ها و شوراهای مربوطه اتخاذ شود.

وی با اشاره به سطح آسیب‌های اجتماعی و تاثیر آن بر مدیریت شهری، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در مدیریت شهری، موضوع آسیب های اجتماعی است و همه می دانیم که این موضوع تک علتی نیست بلکه در ریشه یابی یک آسیب، به چندین علت می رسیم. بنابراین موضوعی با این پیچیدگی، نیازمند نشست های تخصصی و مشترک سازمان های دخیل از جمله پلیس و شهرداری است و نباید اجازه دهیم برخی از آسیب‌ها به بحران تبدیل شوند و لازم است با اقدامات عملیاتی و جهادی موضوعات را حل و فصل کنیم.

دکتر حناچی نیز به اهمیت وجود امنیت در جامعه و تلاش پلیس برای برقراری این نظم و امنیت اشاره و از زحمات شبانه روزی مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قدردانی کرد.در پایان این دیدار، رئیس پلیس پایتخت با اهدا لوح تقدیر به شهردار تهران، انتصاب وی را در سمت خطیر مدیریت شهری کلانشهر تهران، تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، دیدار رئیس پلیس و شهردار تهران در حالی انجام شده است که این دو نهاد طی روزهای اخیر درباره نرده های چهار راه ولیعصر اختلاف داشتند به گونه ای که وقتی معاونت حمل و نقل شهرداری،‌نرده‌های یادشده را با هدف کمک به تردد شهروندان از این چهار راه برچید،‌پلیس بلافاصله نرده های یادشده را دوباره نصب کرد. با توجه به این دیدار، امید می رود که مسایلی از این دست میان شهرداری و پلیس راهور حل شده و شاهد ترافیک عادی و روانی در سطح پایتخت باشیم. در عین حال، رییس پلیس پایتخت دیروز اعلام کرد که محدوده چهارراه ولیعصر برای تردد عابران از سطح تقاطع بازگشایی نمی شود.

به گزارش ایسنا سردار رحیمی درباره اینکه آیا مسیر و تقاطع خیابان های ولیعصر و انقلاب برای عبور عابران پیاده بازگشایی خواهد شد گفت: خیر. چرا که فلسفه ساخت زیرگذر چهارراه ولیعصر یا چهارراه جهان نما این بود که عبور و مرور جمعیت به زیر سطح برود و میلیاردها تومان نیز برای ساخت آن هزینه شد تا ترافیک در آن منطقه از بین برود و حتی سوانح و حوادث رانندگی نیز کاهش بیابد.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند تسهیل تردد توانیابان باید در همان زیرگذر تعبیه شود، ادامه داد: این همه هزینه شده تا ترافیک مدیریت شود، بنابراین باید برای رفت و آمد معلولان، مسوولان شرایطی را فراهم کنند که در همان زیر گذر مشکل تردد برایشان حل شود.

پیش از این شهرداری تهران با درخواست انجمن های فعال در دفاع از حقوق معلولان تصمیم به بازگشایی مسیر و تقاطع چهارراه ولیعصر برای تردد عابران گرفته بود که باوجود برگزاری مراسمی برای بریدن نرده‌های چهارراه ولیعصر، با مخالفت پلیس روبه رو شد و نرده ها مجدد نصب شد.

 

 

ارسال نظر