ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۹۷

جزئیات لغو احتمالی طرح «زوج و فرد» در سال آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در سال آینده را تشریح کرد. محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده گفت: براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران قرار براین بود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد. وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است، طرح زوج و فرد، طرح  اشتباهی بوده که در بلندمدت نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداده است،  بلکه سبب شده مردم به سمت خرید خودروی ارزان قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند و این امر موجب افزایش آلودگی هوا شود، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد، برای کاهش آلودگی هوا لازم است که طرح زوج و فرد ملغی شود. پورسیدآقایی با بیان اینکه مطالعات ملغی شدن طرح زوج و فرد در حال انجام است و در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالا  اجرای طرح زوج و فرد پس از سال ها ملغی می‌شود، در مورد جزئیات مطالعات آن، گفت: در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.

وی افزود: براین اساس، دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه خودورها با هر پلاکی می‌توانند، آزادانه تردد کنند اما هزینه ورود به حلقه دوم طرح ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد یک سوم هزینه طرح ترافیک خواهد شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاص اندیشیده شده است، گفت: به مانند طرح ترافیک، برای تردد ساکنین  نیز  تخفیفات خاصی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: مطالعات این طرح در حال انجام است و در صورت تصویب در شورای ترافیک تهران،  اجرای طرح زوج و فرد بعد از سال ها در تهران ملغی می‌ شود.

لغو مجوز ورود به طرح ترافیک  تاکسی‌های متخلف

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به اینکه تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند حداکثر تا آخر آذر مهلت دارند برای دریافت آن اقدام کنند، گفت: در غیر این‌صورت، با هماهنگی‌های انجام شده با نهادهای ذی‌ربط علاوه بر لغو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، این تاکسی‌ها در کلیه نقاط شهر مشمول جریمه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا قنادان با بیان اینکه مطابق قانون، سازمان تاکسیرانی تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار کرد: متاسفانه سهم کوچکی از ناوگان تاکسی‌های شهر تهران نسبت به دریافت یا تمدید پروانه هوشمند تاکسیرانی اقدام نمی‌کنند که معمولا اغلب شکایات و تخلفات گزارش‌شده نیز مربوط به همین گروه است؛ از این رو، به جهت حفظ اعتبار تاکسیرانی در بین شهروندان قرار است با این افراد متخلف برخورد شود. برای این منظور با هماهنگی‌های انجام شده، به‌زودی تاکسی‌های فاقد پروانه الکترونیکی، در هر نقطه شهر به‌وسیله دوربین‌ها رصد و جریمه شوند.

وی با بیان اینکه تردد تاکسی‌های فاقد پروانه در معابر شهر غیرقانونی است، افزود: کد جریمه این گروه، حمل مسافر با خودرو غیرمجاز است؛ لذا این تاکسی‌ها باید تا پایان آذرماه نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند تا بتوانند ضمن برخورداری از تسهیلات مربوطه نظیر سهمیه سوخت تاکسی‌ها، مشمول طرح‌های حمایتی سازمان تاکسیرانی شوند.

قدردانی شهردار پایتخت از خطیب جمعه تهران

پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به سخنان خطیب جمعه تهران گفت: از امام جمعه تهران برای عنوان کردن برخی از مشکلات تهران قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم بخشی از مشکلات این کلان‌شهر را که به دوره‌های گذشته نیز مربوط بوده است، حل‌وفصل کنیم. به  گزارش ایسنا، حناچی در مراسم روز مجلس که در محل خانه موزه مدرس برگزار می‌شد، گفت: ملتی که تاریخ خود را فراموش می‌کند، دچار آلزایمر می‌شود. قطعا تاریخ ما نکاتی دارد که اگر به آن توجه نکنیم، ممکن است تجربیات آن را بارها و بارها تکرار کنیم.

وی افزود: همه ما به راحتی، امروز می‌توانیم ویژگی‌های مرحوم مدرس را عنوان کنیم. از جمله بارزترین ویژگی‌های این شخصیت این بود که هنگامی که در نجف حضور داشتند و خدمت سید ابوالحسن اصفهانی شاگردی می‌کردند، روزهای پنج‌شنبه و جمعه کار می‌کردند تا هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. شهردار تهران ادامه داد: شهید مدرس تنها کسی بود که حاضر نشد برای تشکیل حکومت پهلوی قسم بخورد و یک‌تنه در برابر این موضوع ایستادگی کرد. وی با اشاره به تربیت شاگردان متعدد توسط شهید مدرس، گفت: استاد الهی قمشه‌ای،‌ بدیع‌الزمان فروزانفر و جلال‌الدین همایی از جمله شاگردان شهید مدرس بودند که هر یک از این افراد تاثیر بسیاری بر جامعه داشتند. قطعا شجاعت شهید مدرس در طول تاریخ به ماندگاری وی کمک بسیاری کرده است. ایشان تعداد زیادی از آثارشان باقی مانده و در مجلس نیز به عنوان یک نماینده، تاثیر بسیاری داشتند. لذا خوشحالم که امروز در فضایی که رنگ و بوی شهید مدرس را دارد حاضر شدم و امیدوارم که خانه همه بزرگانی همچون شهید مدرس بازسازی شود و برای آموختن تجربیات آنها در طول تاریخ در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 

ارسال نظر