بی اثری محدودیت های سوخت رسانی بر پروازها

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۹۵

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آثار اعمال تحریم های امریکا علیه صنعت هوانوردی ایران گفت: هرچند که تحریم های امریکا مشکلات و محدودیت هایی را در تامین سوخت هواپیماهای ایرانی در برخی فرودگاه ها به وجود آورده، اما پروازها همچنان برقرار است.

علی عابدزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته و مدیریت مناسب تاکنون هیچ پروازی به دلیل دریافت نشدن سوخت به هواپیماهای ایرانی باطل نشده، اما ممکن است برخی پروازهای با تاخیر انجام شده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری های سازمان هواپیمایی کشوری درباره عدم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در برخی فرودگاه‌ها پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه امریکا اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به تمام کشورهای جهان اعلام کرده این اقدام خلاف کنوانسیون بین المللی شیکاگو است.

او ادامه داد: معاهده هواپیمایی کشوری بین‌المللی که به کنوانسیون شیکاگو هم معروف است، مهم‌ترین معاهده مربوط به هوانوردی و حقوق هوایی است که اجرای آن از 4 آوریل 1947 آغاز شد.

این کنوانسیون بین المللی هوانوردی در کنفرانسی در شیکاگو با حضور بیش از 50 کشور به تصویب رسید که منجر به تأسیس سازمان بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) شد.

به گفته عابدزاده، ایران هم یکی از کشورهای موسس ایکائو و از اولین امضا کنندگان این معاهده بود و قانون اجازه الحاق دولت ایران به این کنوانسیون در 30 تیر 1328 به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسید و کشور های عضو این پیمان مکلفند در این بخش بدون اختلال و سوءاستفاده، همکاری بین ملل و مردم را که آرامش و امنیت جهان متکی به آن است، توسعه دهند.

عابدزاده تصریح کرد: پیام خود را بر مبنای کنوانسیون شیکاگو به بسیاری از کشورهای جهان اعلام‌ کرده ایم که این کنوانسیون برای این ایجاد شده که بین ملت‌ها ارتباط دوستی و صلح برقرار شود و آن چیزی که امریکایی ها انجام می دهند، بر خلاف مقررات کنوانسیون شیکاگو و حقوق بشر است.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با بیان اینکه به همه کشورهای اعلام کردیم که در این زمینه با امریکا همکاری نکنند، افزود: با این حال فشارهای امریکا و اقدامات یکجانبه آنها، برخی کشورها را برای ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی ‌‌با محدودیت مواجه کرده است، اما برخی دیگر از کشورها با عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی از این خواسته امریکا تبعیت نمی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به اختصاص هواپیماهای مناسب شرکت‌های ایرانی این مساله را به خوبی مدیریت کرده اند تا پروازهای آنها بدون هیچ مشکلی همچنان به کشورهای مختلف جهان انجام شود.

 

ارسال نظر