ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۰۶

پیشنهاد افزایش ۱۲.۵ درصدی نرخ پارکومترها

دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: نرخ جدید پارکومترها هنوز در شورای شهر تهران تصویب نشده است.

به گزارش مهر، محمدعلی کرونی با اشاره به اینکه نرخ اعلام شده در خصوص پارکومترها مربوط به لایحه سال ۹۵ است، افزود: هنوز نرخ‌های جدید پارکومتر در شورای شهر به تصویب نرسیده است.لایحه سال گذشته به دلیل ایرادات اساسی که داشت توسط شورا به شهرداری برگشت خورد و قرار بود بعد از اصلاحاتی به شورا برگشت داده شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: هفته گذشته جلسه‌ای در این رابطه برگزار شد و کمیسیون پیشنهاد کرد ۱۲.۵ درصد نرخ‌های سال ۹۵ افزایش پیدا کند که این پیشنهاد باید در صحن شورا به تصویب برسد.

رایزنی برای ابطال معاینه فنی خودروهای تصادفی

دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از احتمال ابطال معاینه فنی معتبر بعد از وقوع تصادف خبر داد و گفت: در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم تا بتوانیم بعد از این حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کنیم.

به گزارش ایسنا، پوریا محمدیان یزدی با بیان اینکه در بررسی عوامل تصادفات به این نتیجه رسیدیم نقص خودرو که در معاینه فنی محرز شده است، نقش مهمی در بروز تصادفات دارد، اظهارکرد: اگر خودرویی گواهی معاینه فنی را دریافت کند، اما روز بعد بنا بر حادثه‌ای با خودروی دیگری تصادف کند؛ بطوری که در این تصادف جلوبندی ماشین تغییر شکل دهد، قطعا آن خودرو دیگر از سلامت و ایمنی لازم برخوردار نخواهد بود، زیرا ضربه‌ای به آن وارد شده است و حتی اگر آن خودرو دوباره در تعمیرگاه به شکل اول خود باز گردد برای اطمینان از سلامت و ایمنی دوباره نیازمند بررسی مجدد است.

محمدیان ادامه داد: به همین دلیل در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم تا بتوانیم بعد از این حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کنیم. یعنی یا کارشناس مربوطه سر صحنه تصادف اطلاعات خودروها را به سامانه سیمفا ارسال کند یا به هنگام مراجعه رانندگان به واحد خسارت بیمه، از طریق این سازمان اطلاعات مربوطه به سامانه سیمفا برای باطل شدن معاینه فنی ارسال شود. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصریح کرد: شهروندانی هستند که قبل از اتمام دوره یکساله معاینه فنی و حتی هرچندماه یک‌بارخودروهایشان را چک می‌کنند. در حقیقت این بینش و فرهنگی است که همه باید به آن برسند و فقط از روی اجبار و قانون برای بررسی سلامت خودرو مراجعه نکنند. دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به مباحثی چون ورود آموزش رانندگی در فضای مجازی و حضور خودروسازها و شرکت‌های بیمه در ارتقای فرهنگ استفاده از خودرو گفت: خودروسازها و شرکت‌های بیمه باید در فرهنگ نگهداری خودرو با مردم همکاری کنند. اگر بیمه در این حوزه اقداماتی انجام دهد قاعدتا منفعت کار در بلندمدت به خود آنها می‌رسد. در حقیقت باید سطح دانش مردم در حوزه نگهداشت از خودرو را افزایش دهیم و با افزایش دانش مردم در این زمینه تخلفات نیز کمتر خواهد شد.

سوله‌های بحران همچنان در اختیار تلویزیون

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه تهران در برابر حوادث کوچک نیز آمادگی ندارد، گفت: سوله‌های مدیریت بحران همچنان در اختیار تهیه‌کنندگان تلویزیونی قرار داشته و بازپس‌گیری نشده‌اند.

به گزارش خانه ملت، سلمان خدادادی با انتقاد از اینکه تهران نه تنها آمادگی لازم برای مقابله با حوادث بزرگ را ندارد بلکه از آمادگی برای مقابله با حوادث کوچک نیز برخوردار نیست، گفت: وقتی با بارش باران و برف تهران قفل می‌شود و مدیریت بحران از عهده مدیریت آن برنمی‌آید چگونه می‌تواند زلزله 7 ریشتری را مدیریت کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت بحران هیچ گونه آمادگی در برابر زلزله احتمالی پایتخت را ندارد، افزود: متاسفانه سوله‌های مدیریت بحران به تهیه‌کنندگان صدا و سیما اجاره داده شده و بازپس‌گیری نشده‌اند در صورت وقوع زلزله احتمالی اسکان مردم با مشکل مواجه خواهد شد؛ 80 درصد سوله‌های مدیریت بحران شهرستان‌ها ناقص هستند و هنوز تکمیل نشده‌اند به گونه‌ای که چهارسال گذشته اعتباری را به این منظور پیش بینی کردند اما هنوز ساخته نشده‌اند.

وی با انتقاد از اینکه ساخت برج‌های 15 طبقه در خیابان‌های 12 و کوچه‌های 6 متری امدادرسانی به حادثه دیدگان را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: با تخریب ساختمان‌ها حتی تردد عابران با مشکل مواجه می‌شود و هیچ خودرویی امکان رفت و آمد و امدادرسانی به حادثه دیدگان را ندارد بنابراین تعداد تلفات بسیار زیاد خواهد بود.

خدادادی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های تهران فنی نیست، تصریح کرد: 30 سال است که تراکم فروشی در پایتخت باب شده و برخی از مشکلات تهران به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط و استانداردسازی در گذشته اتفاق افتاده بنابراین طبیعی است که در زمان بحران امکان امدادرسانی به مردم وجود نداشته باشد و خسارت‌های ناشی از بی‌توجهی به ضوابط شهرسازی به هیچ‌وجه قابل جبران نخواهد بود.

 

ارسال نظر