آغاز تهاتر مطالبات پیمانکاران با بدهی بانکی آنها

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۰۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز تهاتر مطالبات پیمانکاران با بدهی بانکی آنها، ‌گفت: تا پایان سه ماه سوم امسال چیزی حدود 60 تا 70 درصد مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت‌وگو با ایلنا درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کل مطالبات پیمانکاران از این سازمان چیزی حدود 2000 میلیارد تومان است که بخشی از آن کارکرد سال جاری و بخشی مربوط به کارکرد سال گذشته است.او افزود: تهاتر 120 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران به بانک‌ها و مطالبات آ‌نها از سازمان راهداری در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سه ماه سوم امسال چیزی حدود 60 تا 70 درصد مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد. 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت در حال فروش است. همچنین 500 میلیارد تومان اسناد خزانه ارائه می‌دهیم، بخشی به صورت نقدینگی پرداخت می‌شود و بخشی دیگر هم از طریق تهاتر بدهی پیمانکاران به بانک‌ها با مطالبات آنها از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تسویه خواهد شد.حسن نیا اظهارکرد: با توجه به پتانسیل قانون بودجه در سال 97 این اقدام در دست اجرا است و به‌طور کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند 400 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را از طریق تهاتر با بدهی آنها به بانک‌ها، تامین اجتماعی، وزارت اقتصاد بابت مالیات و ... تسویه کند.

این مقام مسوول با اشاره به اقدامات در دستور کار برای افزایش ارتقای ایمنی جاده‌های کشور اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای افزایش و ارتقای ایمنی سطح جاده‌ها و محورها در دستور کار داریم که یکی از آنها افزایش تعداد دوربین‌های ترددشمار و سرعت‌سنج در شبکه جاده‌ای کشور است.حسن‌نیا همچنین درباره آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرای راهداری زمستانی گفت: برای انجام راهداری زمستانی 9600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک، 11 هزار و 500 راهدار و 649 باب راهدارخانه آماده‌باش هستند.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 9100 دستگاه گشت راهداری عملیات راهداری زمستانی را در این مدت انجام خواهد داد و 1300 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای شریانی کشور فعال هستند.

 

ارسال نظر