ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۸۰۳

نامه شهردار تهران به رییس شورای شهر

شهردار تهران با ارسال نامه‌ای به رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد به درخواست نمایندگان مردم و بر اساس مسوولیت اجتماعی تا اعلام نتیجه به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش مهر، در متن نامه محمدعلی افشانی، شهردار تهران خطاب به محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران پس از سلام و احترام آمده است: «همان‌گونه که مستحضرید در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری با رای اعتماد شما نمایندگان مردم، مدیریت شهر تهران، پایتخت ایران به اینجانب واگذار گردید. با وجود دشواری‌های پیش رو، تلاش کردم با ارایه برنامه‌ای منسجم و عملیاتی با شعار «شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر» و با تلاش مجدانه همکارانم، همچنین حمایت بی‌دریغ شما و مردم، امید را در دل‌های شهروندان عزیز تهرانی زنده نگه دارم.

در این راستا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بهبود وضعیت هوای شهر، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه ریلی، تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهری در دولت، بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد کمربند سبز شمال تهران و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان شهرداری در صدر اهداف سازمان شهرداری قرار گرفت.

مهم‌تر از همه شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری و مبارزه واقعی و عملی با فساد و رانت، به خصوص رانت مسوولیت پست‌های کلیدی شهرداری باعث نگرانی و هجمه بی‌امان اصحاب ثروت و قدرت شد و عده‌ای به صورت سازمان یافته با هدف چنگ انداختن بر اموال مردم و دستیابی به رانت مسوولیت، تلاش نمودند مانع این حرکت ماندگار شوند.با عنایت به باور و تاکید شما نمایندگان مردم مبنی بر عدم شمولیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مطابق ماده ۸۰ قانون انتخاب شهرداران و آیین نامه اجرایی آن و سایر قوانین مرتبط که حقوقدانان برجسته و صاحبنام کشور نیز بر آن تاکید نمودند، از اینجانب خواستید مسوولیت مدیریت شهری را تا اعلام نتیجه استفساریه مجلس ادامه دهم. اینجانب نیز صرفا بر اساس مسوولیت اجتماعی و سوگندی که یاد کرده‌ام، پذیرفتم.

اکنون که استفساریه استثنا بودن شهردار تهران به عنوان شخص حقوقی و نه فرد حقیقی با قریب ۱۴۰ امضاء تحویل هیات رییسه محترم مجلس شورای اسلامی شد و در دستور کار مجلس است، از شما اعضای محترم شورای شهر تقاضا دارم پیرو تفاهم جلسه هم اندیشی امروز در صورت صلاحدید با هماهنگی نمایندگان شریف امضاکننده استفساریه، نسبت به آینده مدیریت شهر تهران اتخاذ تصمیم نمایید.

اینجانب ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ شما اعضای محترم شورای شهر تهران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم از هر تصمیمی که اتخاذ شود حمایت نموده و بدون هیچ چشم داشتی همواره برای حل مشکلات شهروندان فهیم تهرانی در کنار شما خواهم ماند.»

واگذاری اراضی مسکن استیجاری در ۴ استان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: منابع مالی اجرای طرح مسکن اجتماعی هنوز تخصیص داده نشده وسازمان برنامه و بودجه قول تأمین آن تا پایان سال را داده است.

جواد حق شناس در گفت‌وگو با مهر گفت: واگذاری مسکن مهر به اقشار آسیب پذیر جدای از طرح مسکن اجتماعی است در همین رابطه با کمیته امداد (ره) و سازمان بهزیستی توافق کردیم تا واحدهای بدون متقاضی که مناسب این خانواده‌ها باشد را در اختیار آنها قرار دهیم.

او ادامه داد: بنیاد مسکن نیز در همین راستا قرار است تعدادی از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) واگذار کند.

به گفته حق شناس، به همین منظور لیست واحدهای آماده واگذاری را به این دو نهاد حمایتی ارایه کرده‌ایم تا واحدهای مناسب این خانوارها را انتخاب و واگذار کند اما هنوز تعداد واحدهایی که در این طرح آماده واگذاری هستند و نیز لیست خانواده‌های تحت حمایت این دو نهاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نهایی نشده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در خصوص اجرای طرح مسکن اجتماعی گفت: از ابتدای نیمه دوم امسال، در ۴ استان زمین آماده واگذاری، قطعی شده اما هنوز واگذاری آنها نهایی نشده است، پس از انجام تشریفات اداری واگذاری زمین‌ها، ساخت مسکن اجاره‌ای روی اراضی دولتی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد.به گفته حق شناس، سازمان ملی زمین و مسکن نیز در حال انجام فرآیندهای اداری واگذاری این اراضی به بنیاد مسکن است و به زودی فراخوان اجرای ساخت و ساز منتشر خواهد شد تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن اجاره‌ای، زمین را دریافت کرده و اقدام به ساخت و ساز کنند.

این مقام مسوول در بنیاد مسکن یادآور شد: علاوه بر تخصیص اراضی در این چهار استان، در چند استان دیگر نیز فرآیندهای بازدید زمین‌های مورد نظر و انجام امور اداری واگذاری این زمین‌ها در حال انجام است.

 

ارسال نظر