ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۵۵۶

لایحه مسکن اجتماعی به مجلس ارایه شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مسکن اجتماعی با رویکرد محله محوری به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است که امیدواریم با نظر مثبت نمایندگان تصویب و زمینه اجرای مسکن‌های مقاوم و با کیفیت برای مردم فراهم شود. به گزارش ایرنا، جواد حق شناس افزود: براساس بررسی‌های به عمل آمده در شرایط کنونی سه دهک جامعه دچار مشکل تامین مسکن هستند. او یادآور شد: با همراهی وزارت راه و شهرسازی و تامین زمین مناسب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمان حاضر 25 هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد. مسکن اجتماعی یکی از طرح‌هایی است که برای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر از ابتدای دولت یازدهم و در دولت دوازدهم در مورد آن تبلیغ شد اما تاکنون گام مثبتی برای اجرای آن برداشته نشده است، ناگفته نماند که راه و شهرسازی توانست این طرح را در ابتدای اسفند ماه سال ۹۵ در هیات دولت به تصویب برساند.

بسته شدن ۳ سایت نامعتبر فروش پرواز اربعین‌‌

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: یک دفتر خدمات مسافرت هوایی که بلیت پروازهای اربعین را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کرد، به مدت سه ماه تعلیق شد، همچنین اقدامات لازم برای مسدودکردن سه سایت نامعتبر فروش بلیت هواپیما انجام شد. رضا جعفر‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در تشریح فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری بابت نظارت بر پروازهای اربعین و قیمت بلیت‌ها، اظهارکرد: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سطح شهر و دو فرودگاه پرتردد امام خمینی (ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد حضور دارند.  او اظهار کرد: همچنین بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سطح شهر حضور دارند و نظارت نامحسوس بر دفاتر و مراکز فروش بلیت پروازهای اربعین انجام می‌دهند. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلف و گرانفروشی در پروازهای اربعین برخورد قانونی می‌شود، گفت: زائران دقت کنند که نرخی بالاتر از قیمت‌های مصوب بابت پروازهای اربعین نپردازند.

او با تأکید بر اینکه نرخ پروازهای اربعین برای تاریخ‌های ۲ تا ۱۲ آبان امسال تغییری نداشته است، اضافه کرد: طبق توافق مدیر‌ان عامل شرکت‌های هواپیمایی و هماهنگی ‌سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نرخ پروازهای اربعین از تهران و سایر شهرستان‌ها به نجف و بغداد و بالعکس، ۲.۲ میلیون تومان و از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس، 2.8میلیون تومان تعیین شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه این نرخ‌ها در مدت طرح پروازهای اربعین تغییری نمی‌کند، افزود: قیمت بلیت یک طرفه هر کدام نصف مبلغ اعلام شده ‌است.

جعفرزاده اظهارکرد: بطور متوسط در فرودگاه امام خمینی (ره) روزانه 35 تا 40 پرواز عتبات به فرودگاه‌های نجف و بغداد در این ایام انجام می‌شود.  او بیان کرد: پیش از شروع رسمی طرح پروازهای اربعین، از تاریخ‌های 27 مهر تا یکم آبان ماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) جمعاً 75 پرواز عتبات انجام شد.  مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم بطور متوسط در این ایام 5 تا 8 پرواز عتبات به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شود.  جعفرزاده اضافه کرد: همچنین تاکنون 10 پرواز عتبات از فرودگاه اصفهان انجام شده است و جمعاً 25 پرواز عتبات در ایام طرح اربعین در این فرودگاه انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر