درخواست رییس‌جمهور برای بازآفرینی شهری و تکمیل مسکن مهر

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۵۵۴

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به خواسته رییس‌جمهوری درباره اجرای «طرح بازآفرینی شهری»، تکمیل و واگذاری مسکن مهر را مطالبه جدی متقاضیان دانست و تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه برای اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر 500 هزار واحد، کم‌درآمد 900 هزار واحد و اقشار با درآمد متوسط 4 میلیون و 500 هزار واحد مسکن در نظر گرفته شده است. تحرک بخشیدن به بخش مسکن و حمل‌ و نقل می‌تواند در توسعه و اشتغال در کشور موثر باشد. به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در نخستین نشست خود با معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها تأکید کرد: سهم وزارت راه و شهرسازی در توسعه، اشتغال و تولید در کشور مهم و قابل‌ توجه است و کم‌ کاری این وزارتخانه تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.

او بیان کرد: تحرک بخشیدن به حوزه‌ها در زیرساخت‌های مسکن و شهرسازی و همه شقوق حمل‌‌ونقل باید مورد توجه این وزارتخانه قرار گیرد. اسلامی تاکید کرد: درخصوص مسکن مهر اگرچه برخی کمبودها و نواقص ناشی از مسوولیت دیگران است، اما وقفه و سنواتی شدن آنها به جز استهلاک و بحرانی کردن مطالبات اجتماعی دستاورد دیگری در بر نخواهد داشت. وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: پاسخگویی به مطالبات مردم درخصوص مسکن مهر از سوی رییس‌جمهوری مورد تأکید قرار داشته و در ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همواره مورد پیگیری قرار دارد.

او با اشاره به اهمیت توسعه و نگهداری راه‌های روستایی مخصوصا در مناطق محروم کشور تأکید کرد: توسعه راه‌های روستایی نیاز به یک اقدام جهادی به ویژه در مناطق محروم دارد که باید با حداقل دیوان‌سالاری شتاب گیرد. اسلامی یادآور شد: با توجه به تحریم‌های پیش رو و ضعف در تأمین بودجه که افکار عمومی را مشغول خود کرده است، الگوهای متفاوت تأمین منابع و جذب سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی استفاده از مدل‌های BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال)، BLT (ساخت، اجاره و واگذاری) و BOO (ساخت، بهره‌برداری، مالکیت) در پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل را از دیگر انتظارات و برنامه‌های آتی برشمرد و گفت: در این راستا نیازمند تعریف شاخص‌های کارآمدی برای منتج شدن به انعقاد قرارداد هستیم.

گفتنی است جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، از ساعت 13 روز شنبه (پنجم آبان) در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر