در شهر

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۶۳۳

     موتورسیکلت‌ها؛ جاماندگان طرح LEZ

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تنها قسمتی از ناوگان حمل و نقل که به هیچ وجه در طرح LEZ (منطقه کم انتشار آلایندگی هوا) موسوم به طرح کاهش آلودگی هوا، قرار نگرفته‌اند، موتورسیکلت‌ها هستند. در حالی که این دسته از وسایل نقلیه دارای مجموعه‌ای از تخلفات مربوط به آلایندگی هستند و باید اقدام قانونی جدی در مورد آنها صورت بگیرد. به گزارش ایسنا، سید وحید حسینی با اشاره به اینکه اجرای طرح LEZ یک تجربه جهانی است، اظهارکرد: این طرح در شهرهای متعدد اروپا اجرا و بر اساس آن قسمتی از شهر یا تمام آن به عنوان محدوده ممنوعه آلایندگی اعلام شده است و با روش‌هایی از قبیل پرداخت عوارض کنترل می‌شود. وی با تاکید بر اینکه خودروهای آلوده‌تر در قالب این طرح یا عوارض بیشتری برای ورود به محدوده می‌پردازند و یا اینکه اجازه تردد به این محدوده را ندارند، عنوان کرد: طرح LEZ در دنیا به صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته اجرا می‌شود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه مطالعات روی طرح LEZ طی چهار سال گذشته انجام، الگوبرداری و بومی‌سازی شده است، گفت: در تهران با توجه به زیرساخت‌های کنترلی از طریق نصب دوربین‌های ترافیکی و میزان جذب سفر، محدوده زوج و فرد به عنوان منطقه LEZ انتخاب شده است و همزمان مصوبات متعددی برای اجرای آن وضع شد. تمام کلانشهرهای آلوده کشور نیز می‌توانند با الگوبرداری از این طرح، منطقه‌ای را به عنوان محدوده LEZ انتخاب و مقررات آن را اعمال کنند.

     دلسوزی مردم  عامل تکثیر متکدیان

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از حضور حدود ۵۰۰۰ متکدی در پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا؛ علی صادقی با اعلام این خبر با اشاره به نقش مردم در افزایش تعداد متکدیان در پایتخت گفت: به‌طور معمول، شهروندان از سر دلسوزی به متکدیان کمک می‌کنند به این امید که وضعیت معیشت این افراد بهبود پیدا کند اما مساله تکدی‌گری و ساماندهی آن دارای اضلاع مختلف است که بخشی از آن به شهرداری تهران مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر، فعالیت‌های کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان را دربرمی گیرد. صادقی با اشاره به تعداد متکدیان خارجی در تهران گفت: بر اساس آمار گشت‌های شهرداری تهران، از ۲۹۴۷ مددجوی متکدی شناسایی شده در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۲۷ نفر اتباع خارجی هستند که میانگین آن روزانه ۰.۷ نفر است. وی افزود: در شش ماهه آخر سال ۹۶ نیز ۱۱۲ نفر از متکدیان شناسایی شده در تهران را اتباع خارجی تشکیل می‌دادند که به‌طور میانگین روزانه شامل ۰.۶ نفر بود.  صادقی با بیان اینکه مقایسه این دو آمار حکایت از افزایش ۰.۱ دهم نفر از متکدیان خارجی در طول یک سال گذشته دارد، گفت: با وجود این افزایش، نوسانات بازار ارز بر تعداد متکدیان خارجی در تهران تاثیرگذار بود به‌طوری که از۱۶۷۷ نفر مددجوی متکدی شناسایی شده در سه ماهه دوم سال ۹۷ تعداد ۵۴ نفر اتباع خارجی هستند که میانگین آن ۰.۶ نفر در روز است. این میزان نسبت به 3 ماهه اول سال ۹۷ با ۰.۲ دهم نفر کاهش رو به رو بوده است.

     بررسی تخلفات تاکسی‌ها  در «کمیته انضباطی»

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری  درباره تخلفات رانندگان تاکسی توضیحاتی ارایه داد. به گزارش ایسنا، وی در این‌باره گفت: هر شرکت اینترنتی در ابتدای امر باید مجوزهای لازم را بگیرد که فعالیتش مشروع و قانونی باشد و اگر این شرکت‌هایی که در زمینه حمل و نقلی ارایه خدمات می‌دهند زیر نظر شهرداری باشند قاعدتا در آنجا برای رسیدگی به این تخلفات تدابیری اندیشیده شده است و تخلفات در کمیته انضباطی شهرداری بررسی و برخوردهای لازم انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه نظارت بر شرکت‌های حمل و نقلی زیر نظر شهرداری‌ها به دو صورت انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از نظارت‌ها این است که مجموعه شهرداری و سازمان‌های تاکسیرانی انتظاماتی دارند که رسیدگی به تخلفات را انجام خواهد داد و همچنین استفاده کنندگان نیز می‌توانند شکایات خود را از رانندگان متخلف از طریق شماره‌گیری 1888 در تهران یا مراجعه حضوری به مراکز مربوطه و یا از طریق اپلیکیشن‌های برخط به ثبت برسانند. ضامنی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره در خصوص تاکسیرانی اعلام کرده که کمیته‌های انضباطی در هر تاکسیرانی و در هر شهرداری تشکیل خواهند شد که این کمیته‌ها با عضویت نماینده شورای شهر، نماینده شهرداری و نماینده بخش خصوصی تشکیل جلسه خواهند داد و در این جلسات تخلفات فرد خاطی بررسی و جریمه برای آن اعمال خواهد شد.

 

ارسال نظر