آخوندی: با کاهش قیمت ارز، التهاب بازار مسکن فروکش می‌کند

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۵۳

کارشناسان اقتصاد مسکن معتقدند که با کاهش نرخ ارز، سه سناریوی کاهش، ثبات و افزایش قیمت مسکن برای بازار مسکن پیش بینی می شود اما وزیر راه و شهرسازی معتقد است که با کاهش قیمت ارز، التهاب در بازار مسکن فروکش می کند و قیمت ها متعادل می شود، عباس آخوندی با بیان اینکه جهش قیمت مسکن با افزایش قیمت مصالح که منجر به رکود و عدم ساخت‌وساز شده است، گفت: بخش مسکن تابعی از اقتصاد کلان بوده و نمی‌توان آن را جدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی در حاشیه سفر به مشهد و افتتاح 16 پروژه افزود: صنعت و مسکن به‌هم‌پیوسته است و با ثباتی که در اقتصاد کلان در حال انجام است، با کاهش التهاب بازار ارز و سکه در مسکن نیز این التهاب فروکش کرده و همه بخش‌ها را در بر خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از ابتدا دیدمان این بود که به‌جای رها کردن محلات فرسوده و خانه‌سازی در مناطق دیگر، کیفیت زندگی را در همین مناطق افزایش دهیم.

او اظهار کرد: یکی از مزایای طرح بازآفرینی این است که کلیه دستگاه‌ها درگیر شده و به توسعه این کار ارزشمند کمک می‌کنند، با این روش خودبه‌خود محیط زندگی مردم ارتقا پیدا کرده و عملا بعد از آن خود مردم برای خانه‌سازی و ساخت‌و‌ساز اقدام می کنند.

به گفته آخوندی، راه درستی انتخاب شده است چون اگر نگاهی به طرح بازآفرینی شهری داشته باشیم شاهد هستیم که با آوردن خدمات زیربنایی، خانه‌ها ساخته‌شده و ساختمان‌ها ارتقای کیفیت پیدا می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نیازی نیست در بحث خانه‌سازی به‌طور مستقیم دخالت داشته باشیم؛ زیرا مهم ارتقای کیفیت زندگی مردم است و از همین رو نام این طرح را بازآفرینی شهری گذاشتیم و شهر اگر بازآفرینی شود باقی مسائل خودبه‌خود توسط مردم رفع می شود. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارتخانه در بخش مسکن و پرداخت تسهیلات مسکن چه طرحی در نظر دارد؟ اظهار کرد: تسهیلات بانکی برای خانه اولی‌ها و بافت‌های فرسوده از سیستم پس‌انداز با نرخ بهره 6 درصد به‌خوبی مورد استقبال قرار گرفت و طبق آمار ارائه شده بیش از ۴۰۰ هزار خانوار در این طرح پس‌انداز داشته‌اند و این طرح در خدمت مردم است.

 

ارسال نظر