اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۳۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۱۴۷۱

   بیش از ۲۴۰ خانوار در حریم برق فشارقوی زندگی می‌کنند

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در ادامه بافت گردی‌های خود با محوریت بافت فرسوده، روز گذشته به منطقه ۲۰ شهر تهران رفت.

به گزارش مهر، به گفته وی، طبق بررسی‌های به عمل آمده، مجموعه اقدامات و تلاش‌هایی که از سوی ساکنان با وزارت نیرو در خصوص انتقال دکل‌های فشار قوی صورت گرفته، تاکنون ثمری نداشته و وضعیت نابسامان این خطوط انتقال انرژی (قطعی و افتادن کابل) به گفته اهالی محل، طی سالیان گذشته باعث کشته شدن تعدادی از اهالی محله شده است. اکنون بیش از ۲۴۰ خانوار در زیر حریم برق فشارقوی زندگی می‌کنند.

نژاد بهرام در ادامه بازدیدش از منطقه ۲۰ یادآور شد: کارخانه روغن نباتی ورامین و بوی نامطبوع و ناامنی در محله هم یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که محله جوانمرد قصاب با آن روبه‌روست، وجود کارخانه روغن نباتی ورامین است که باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوعی درفضای پیرامونی شده که تحمل آن حتی برای دقایقی کوتاه، دشوار است. همچنین بسیاری از معابر نزدیک و مجاور کارخانه و سایر کاربرهای صنعتی و مزاحم، بدون هیچ گونه روشنایی و آسفالتی رها شده‌اند. در واقع این نواحی که در مجاورت خیابان فداییان اسلام قرارگرفته‌اند، مصداق فضاهای بدون دفاع شهری هستند که سبب بروز ناامنی یا لااقل ایجاد حس ناامنی در سطح محل شده‌اند. نژادبهرام همچنین به مواردی نظیر وضعیت کارخانه سیمان در شهر ری، وضعیت رودخانه‌ها و آب‌های بدبو که شرایط نامناسبی را برای زیست شهروندان به‌ویژه در حاشیه شهرری فراهم کرده، اشاره کرد و از شهردار خواست ضمن بررسی این موارد، وضعیت پایانه‌های اتوبوسرانی شهرری را که درصد بالایی از آلودگی هوا را شامل می‌شود، مورد توجه قرار دهد. گود ضایعات اراضی محمودآباد هم مورد دیگری بود که مورد اشاره نژادبهرام قرار گرفت؛ در این گود کودکان کار بسیاری مشغول به کار هستند و کارشان جمع آوری و تفکیک زباله است.

   پیش بینی بارش 2 روزه باران در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران طی 2 روز آینده در برخی مناطق کشور خبر و نسبت به وقوع سیلاب در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی هشدار داد.

به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای 2روز آینده برای برخی مناطق شمال غرب، غرب، مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات بارندگی، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است. وی افزود: از بعدازظهر جمعه و روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی بارش در سواحل دریای خزر تشدید  شده و کاهش دما را برای نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

   جابه‌جایی هوایی 4.5 میلیون مسافر در مرداد

آمار شاخص‎های هوانوردی مرداد ۹۷ از جابه‌جایی بیش از 4 میلیون و ۵۷۴ هزار مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت در مرداد، با انجام ۳۶ هزار و ۵۴۴فروند نشست و برخاست توانسته است، این تعداد مسافر را به همراه حدود ۴۸ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کند.

بر همین اساس، در مرداد ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۱ هزار و پنج فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی نزدیک به یک میلیون و ۲۷۱ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۶۶۰۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش نزدیک به ۹۷۷ هزار مسافر، دومین فرودگاه پر ترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با ۴۷۳۳ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۸۱۳ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش بیش از ۱۵ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش ۱۰ میلیون و ۱۵۲ هزار کیلوگرم بار و مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۸ میلیون و ۷۶۲ هزار کیلوگرم بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

   افزایش 50 درصدی قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین

در حالی که خرداد ماه امسال نرخ بلیت اتوبوس بین شهری در پی افزایش قیمت‌ها به ویژه رشد قیمت دلار، 20 درصد افزایش یافت، طبق تصمیمات گرفته شده قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین 50 درصد افزایش پیدا کرد.

احمد رضا عامری، رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تعیین قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین اظهار کرد: میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس در این ایام به همان میزان افزایش قیمت در سال گذشته است.

وی در پاسخ به این که سال گذشته میزان افزایش قیمت بلیت در ایام 50 درصد بوده آیا منظورتان این است که امسال هم همین درصد افزایش نرخ اعمال می‌شود، گفت: بهتر است در این شرایط اقتصادی این موضوعات منتشر نشود و به بحث افزایش قیمت‌ها نپردازیم.

عامری درباره تعیین نرخ بلیت براساس دلار گفت: تمام اتوبوس‌ها به مقاصد مهران، شلمچه و چذابه هزینه بلیت را به ریال دریافت خواهند کرد و نحوه نرخ گذاری بلیت خارج از مرز ارتباطی به ما ندارد.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری درباره تعداد اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی گفت: 16 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان جاده‌ای فعال هستند که تمام این ناوگان برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در حالت آماده باش قرار دارند. وی ادامه داد: اعزام زائران اربعین حسینی از یک آبان ماه شروع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، به تازگی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین المللی سازمان راهداری اعلام کرده بود که تعیین نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین به اصناف واگذار خواهد شد. تصمیم اتحادیه تعاونی‌های مسافربری افزایش قیمت‌ها براساس نرخ‌های سال گذشته است که سال گذشته هم نرخ بلیت اتوبوس 50 درصد افزایش یافت. البته این افزایش قیمت 50 درصدی بلیت اتوبوس در حالی اعمال شده که خرداد ماه گذشته شاهد رشد 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس بودیم. 

 

ارسال نظر