ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۳۸۶

پیامدهای هدفگذاری اشتباه در ساخت مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه آمار سرشماری سال ۹۵ نشان می‌دهد که ۴۵۰ هزار مسکن خالی از سکنه داشته است، گفت: برای تعادل بازار مسکن باید ۴ تا ۵ درصد واحدهای مسکونی اضافه‌تر از خانوار داشته باشیم.

نادر محمد زاده در گفت‌وگو با فارس افزود: براساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار، ۲.۵ میلیون خانه خالی از سکنه در سرشماری سال ۹۵ وجود داشته است. وی  در پاسخ به این سوال که کارشناسان عنوان می‌کنند که ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و طبیعی است که ۱۰ درصد آن خالی از سکنه باشد، گفت: اینکه چه درصدی طبیعی است، چندان درست نیست، چرا که در هیچ کجای دنیا ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی ساخته شده پُر نیست. محمدزاده افزود: اساساً به طور طبیعی اگر می‌خواهید بازار مسکن را متعادل نگه دارید باید حدود ۴ تا ۵ درصد واحد مسکونی اضافه‌تر از خانوار داشته باشیم، اما اینکه در تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داشته باشیم و عموماً هم واحدهای مسکونی لوکس‌اند، این نشان می‌دهد که هدف‌گذاری اشتباه بوده است.

اجرای رتبه‌بندی قطارها از 15 روز آینده

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه رتبه‌بندی قطارهای مسافری تا 15 روز آینده تصویب می‌شود، گفت: زمستان امسال پیش‌فروش بلیت‌های قطار با لحاظ رتبه قطارها انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، میرحسن موسوی با اشاره به آمار 6 ماهه امسال گفت: در نیمه اول امسال تعداد 13.8 میلیون نفر سفر توسط قطار انجام شد که نسبت به پارسال 10 درصد رشد داشت که از این رقم 10.7 میلیون نفر سفر مربوط به قطارهای بین‌ شهری و 3.1 میلیون نفر سفر مربوط به قطارهای حومه‌ای است.

او ادامه داد: در بخش قطارهای بین شهری 11 درصد رشد نسبت به 6 ماهه ابتدایی 96 و در بخش قطارهای حومه‌ای 7 درصد رشد نسبت به 6 ماهه اول 96 رخ داد.  معاون مسافری راه‌آهن افزود: میانگین تاخیر حرکت قطارها از مبدا کمتر از 30 ثانیه و از مبدا تا مقصد کمتر از 30 دقیقه در این ایام بود. موسوی اظهار کرد: امسال قطارهای گردشگری یک روزه در مسیرهای اراک- بیشه، تهران- بیابانک، تهران- کاشان، تهران- شیرگاه، کرمان- راین، تهران- همدان، اهواز- تنگه پنج، مشهد- نیشابور، تبریز- مراغه و تبریز - جلفا داشتیم. او ادامه داد: امسال رتبه‌بندی قطارهای مسافری نهایی و مقرر شد همه قطارهای مسافری در رتبه‌بندی قرار گیرند تا متقاضیان سفر بدانند چه قطاری با چه کیفیتی سوار می‌شوند.  موسوی با بیان اینکه به زودی در مسیرهای رشت و ارومیه هم قطار راه‌اندازی می‌شود، گفت: کمیسیونی از طرف راه‌آهن برای تحویل پروژه و کمیسیون برای تعیین سرعت در این دو مسیر در نظر گرفته شده است.  این مقام مسئول گفت: امسال قطارهای حومه‌ای افزوده شد که شامل مسیر تهران- تاکستان، اضافه شدن سه زوج قطار در مسیر تهران- پرند،‌ اضافه شدن سه زوج قطار در مسیر تهران- گرمسار و اضافه شدن دو زوج قطار در مسیر تهران- قم است.

 

ارسال نظر