ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۰۹۴۱

یک ایرلاین با 2 هواپیما آغاز به کار کرد

در شرایطی که طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین‌ها موظفند برای فعالیت حداقل 5 فروند هواپیمای ملکی در اختیار داشته باشند، این سازمان به تازگی مجوز آغاز به کار یک ایرلاین را نهایی کرد که فعلا تنها 2 هواپیما دارد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که در بسیاری از کشورهای دنیا پس از ابلاغ مجوز به شرکت هواپیمایی مربوطه این انعطاف‌پذیری وجود دارد که آن شرکت تمام یا بخش عمده‌ای از ناوگان خود را به شکل اجاره‌ای فعال کند، اما قوانین فعلی در ایران شرکت‌های هواپیمایی را ملزم می‌کند که برای فعالیت، هواپیمای ملکی در اختیار داشته باشند.

در قواعد فعلی سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین باید حداقل 5 فروند هواپیمای ملکی داشته باشد و در کنار آن ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به عنوان آورده برای سرمایه‌گذاری ثبت و به‌طور رسمی با تایید مراجع قانونی وارد این صنعت کند.

با وجود آنکه هنوز سازمان هواپیمایی درباره احتمال تغییر در این قانون سخن نگفته، اما روز سه شنبه رسما گواهی‌نامه بهره‌برداری جدیدی را به یک شرکت هواپیمایی اعطا کرده که از نظر قوانین موجود هنوز مقدمات قطعی را فراهم نکرده است. براساس اظهارنظر آرش خدایی،

قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری، در حال حاضر این ایرلاین جدید 2 هواپیما در اختیار دارد که پروازهایش به زودی و با محوریت فرودگاه ساری آغاز خواهد شد و تا پایان سال جاری باید تعداد هواپیماهای خود را به پنج فروند برساند.

این انعطاف قانونی جدید شکل گرفته از سوی سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد که امکان آن وجود دارد که برخی سخت‌گیری‌ها برای تاسیس یا فعالیت شرکت‌های ایرانی کاهش یابد و این مساله شاید فضا را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این عرصه باز کند.

کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در 23 استان

سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و برف و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما طی دو روز آینده در ۲۳ استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز در نوار شمالی کشور  در  گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی شده است.او افزود: روز جمعه با نفوذ پر فشار به سواحل دریای خزر جریان‌های سرد شمالی موجب افزایش ابر، بارش باران شدید، باد شدید و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور می‌شود.

نقشینه ادامه داد: جمعه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش وزش باد شدید با کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما خواهند داشت.کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به‌شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برای روز جمعه و بالا آمدن سطح مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این استان‌ها، اظهار کرد: روز جمعه بارش برف در ارتفاعات استان اردبیل روی می‌دهد و شنبه هم ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و قزوین بارش برف پیش بینی شده است.

آغاز جمع‌آوری متکدیان پایتخت در آینده نزدیک

معاون شهردار تهران گفت: ظرف چند ماه آینده جمع‌آوری متکدیان به صورت سراسری در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، ولی‌الله شجاع‌پوریان در پاسخ به اینکه یکی از اعضای شورای شهر اعلام کرد که تکدی‌گری شغل شده است، شهرداری تهران برای رفع این معضل چه برنامه‌ای دارد، گفت: از زمانی که محمدعلی افشانی شهردار تهران ماموریت در این باره داده است جلسات متعددی با وزارت کشور، بهزیستی و مجموعه‌های مرتبط برگزار و در یکی از مناطق مرکز فوریت‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم.معاون اجتماعی شهردار تهران اضافه کرد: باید به سمتی برویم که با نگاه جامعه‌شناسی و علمی این معضل را برطرف کنیم، با رویکردهای زد و بندی نمی‌توان با این پدیده مقابله کرد. شجاع‌پوریان با تأکید بر این موضوع که باید تمام جوانب امر دیده شود، گفت: زمانی که مطالعات به اتمام برسد جمع‌آوری متکدیان را در سطح شهر آغاز می‌کنیم. وی در خصوص نحوه اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در شهر، گفت: در این باره مامورین گشت داریم که در مناطق مختلف حضور دارند.معاون اجتماعی شهردار تهران گفت: زمانی که کار آغاز شود متکدیان را جمع‌آ‌وری و به مرکز خدمات اجتماعی می‌آوریم و آنها را پایش می‌کنیم. برخی نیاز به درمان دارند و باید از نظر قانونی وزارت بهداشت ورود کند، برخی هم متکدی خارجی هستند که باید رد مرز شوند، عده‌ای هم شهرستانی هستند که باید با هماهنگی وزارت کشور به استان‌هایشان بازگردند. برخی معتادین متجاهر که نیاز به نگهداری دایمی دارند به سازمان بهزیستی واگذار می‌شوند همچنین تعدادی هم باید از نظر خانه و معیشت تأمین شوند که کمیته امداد آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد.به گفته شجاع‌پوریان، به زودی طرح جمع‌آوری متکدیان به صورت سراسری در تهران آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر