ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۰:۵۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۶۱۳

شهروندان کدام استان ها بیشتر سفر رفتند

سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جزییات آماری سفرهای مسافران جاده‌ای در سال ۱۳۹۶ را اعلام کرده که در این میان مردم خراسان رضوی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. به گزارش ایسنا، در آمارهای مسافران جابه‌جا شده با وسایل حمل و نقل عمومی در سال گذشته شهروندان خراسان رضوی با ثبت حدود ۱۲.۴ درصد از کل آمارهای سفری بیشترین نقش را در آمار نهایی سال به خود اختصاص دادند و پس از آن تهرانی‌ها با ۱۱.۹، اصفهان با ۹.۱ و فارس با ۷.۴ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. در آمارهای استان‌هایی که کمترین استفاده را از این شیوه‌ حمل و نقل داشتند هم کهگیلویه و بویراحمد با ۰.۸ درصد، هرمزگان با ۰.۹ درصد و یزد با یک درصد قرار دارند.همچنین سازمان راهداری وضعیت جابه‌جایی مسافران را به تفکیک وسیله نقلیه اعلام کرده که در این میان اتوبوس ۵۴ درصد، مینی‌بوس ۲۷ درصد و سواری کرایه ۱۹ درصد از جابه‌جایی‌ها را انجام داده‌اند.از نظر سهم مسافر جابه‌جا شده هم در سفرهای بین‌شهری اتوبوس ۸۰ درصد و مینی‌بوس و سواری کرایه در مجموع ۲۰ درصد از جابه‌جایی‌ها را انجام داده‌اند. در سفرهای درون استانی سهم مینی‌بوس با ۴۳ درصد بیشتر از دیگر شیوه‌ها بوده و پس از آن اتوبوس با ۳۰ و سواری کرایه با ۲۶ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تعلیق پروانه اشتغال به‌کار رییس‌نظام مهندسی

وزیر راه و شهرسازی، پروانه اشتغال به کار رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را تعلیق کرد. به گزارش تسنیم، تعلیق پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی حدود یک هفته پس از یادداشت عباس آخوندی درباره تعارض منافع ریاست شورای مرکزی و همزمانی آن با نمایندگی مجلس صورت گرفت. عباس آخوندی در این یادداشت به موضوع انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور و تعارض‌ منافع در این رابطه پرداخته بود.  حال پس از حدود یک هفته خبر می‌رسد وزیر راه و شهرسازی برای حل و فصل این تعارض منافع دست به کار شده است. رجبی دی‌ماه سال 95 با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و حکم رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و جایگزین اکبر ترکان شده بود که با تعلیق پروانه اشتغال به کار او، ادامه ریاست بر شورای مرکزی نظام مهندسی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور چند روز پیش طی مصاحبه ای در واکنش به این مسئله که اخیرا وزیر راه و شهرسازی ادعاهایی را در رابطه با شما به‌عنوان رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان مطرح کرده است، اظهار کرد: موضوع تعارض منافع اساسا اشتباه جا افتاده است؛ نظام مهندسی ساختمان همیشه حیاط خلوت وزارت راه و شهرسازی بوده است. رجبی افزود: خود آقای آخوندی بنده را برای این پُست پیشنهاد داد، چرا همان زمان این مسئله را مطرح نکرد. واقعیت آن است که این اظهارات مبنای قانونی ندارد.

طرح تعارض منافع در شهرداری تهران نهایی شد

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران از نهایی شدن طرح تعارض منافع درجلسه مشترک کمیسیون نظارت و حقوقی و برنامه و بودجه خبر داد.به گزارش مهر، بهاره آروین درپاسخ به پرسشی در خصوص سرانجام طرح تعارض منافع که قرار بود تا پایان شهریور ماه در صحن شورای شهر تهران بررسی شود، گفت: بررسی این طرح همزمان با تعطیلات تابستانه شورا بود و بعد از تعطیلات نیز به کمیسیون مشترک ارجاع شد.وی ادامه داد: در آخرین جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت این طرح نهایی شد و نامه آن نیز به هیات رییسه ارسال شده است. درحال حاضر در شورا با ترافیک طرح ها و لوایح یک فوریتی مواجه هستید که بیشتر آنها پاسخ هایشان آمده است و باید در دستور قرارگیرد. آروین اظهار امیدواری کرد: تا پایان مهر ماه طرح نهایی شده در صحن مورد بررسی قرار گیرد.  به گزارش مهر، در طرح پیشنهادی که با یک فوریت آن در صحن شورا موافقت شده، آمده است شرکت هایی که مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه به میزان بیش از یک چهارم سرمایه شرکت در آنها سهامدار هستند و یا مسئولیت مدیرعاملی، عضویت در هیات مدیره و یا هیات نظارت بازرسی، حسابرسی، مشاوره و نمایندگی شرکت را بر عهده دارند نمی توانند طرف معامله شهرداری و واحد تابعه باشند. همچنین بر اساس ماده 3 این طرح شرکت هایی که بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه به میزان بیش از یک چهارم سرمایه شرکت در آن سهامدار هستند یا مسئولیت مدیرعاملی دارند نمی توانند طرف معامله شهرداری و واحدهای تابعه در حوزه مسئولیت آن مدیران ارشد قرار گیرند.همچنین بر اساس این طرح شهرداری مکلف است ظرف 3 ماه از تصویب این مصوبه فهرست، مشخصات سجلی، مدارک تحصیلی مسئولیت، تاریخ انتصاب و محل خدمت احکام سرپرستی و سوابق شغلی مدیران ارشد شهرداری و واحدهای تابعه را به طور کامل منتشر کند و مستمرا به روزرسانی و در دسترس عموم قرار دهد.در بخش سوم این طرح موضوع تصدی همزمان دو یا چند شغل، پست و سمت پیش بینی شده که بر اساس آن کارکنان شهرداری و واحدهای تابعه چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی تا زمانی که رابطه استخدامی آنها با شهرداری تهران پابرجاست حق استفاده از هیچ یک از صلاحیت های مندرج در پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان خود را در شهر تهران ندارند.

 

ارسال نظر