ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۴۱

پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به شورای پول و اعتبار

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد شده است، گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ارائه شده است اما باید شورای پول و اعتبار با آن موافقت کند.

به گزارش فارس، عباس آخوندی که در مراسم افتتاح 3000 واحد مسکن مهر پرند شرکت کرده بود، درباره بخشنامه‌ وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی که براساس آن مالکان نمی‌توانند مهندسان ناظر را انتخاب کنند، گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را همه مردم شنیده‌اند، پس بنابراین این بخشنامه در حقیقت در این جهت بوده است که با امضافروشی مقابله کنیم و آن را جمع کنیم. او با بیان اینکه افرادی که مخالف این بخشنامه هستند آنهایی هستند که تلاش می‌کنند امضافروشی روال یابد، افزود: می‌گوییم مهندسی که ساختمان را طراحی می‌کند باید به ماموریت مهندسی خود به خوبی عمل کند، پس مهندس باید دراختیار مالک باشد، نباید بابت امضا فروشی از مالکان حق‌الزحمه دریافت کند. آخوندی تأکید کرد: وقتی ناظر از سوی مالک انتخاب می‌شود، کیفیت ساخت و ساز کاهش نمی‌یابد، چرا که شهرداری‌ها بازرس انتخاب می‌کنند و آنها وظیفه بازرسی خود از روند ساخت و ساز را انجام می‌دهند. او در پاسخ به این سوال که با حضور در شهر جدید پرند و افتتاح واحدهای مسکن مهر روند ساخت و ساز واحدها را چگونه دیدید، گفت: بنده این واحدها را افتتاح نکردم، بلکه از آنها بازدید کردم.

تامین منابع برای تکمیل نواقص خطوط فعال مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: نواقص خطوط بهره برداری شده را از محل درآمد مجتمع‌های ایستگاهی و طرح‌های سرمایه گذاری تامین می کنیم.

به گزارش مهر علی امام، در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود منابع مالی و تمرکز مدیریت شهری روی تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تکلیف نواقص سایر خطوط در حال بهره برداری چه می‌شود گفت: ناچاریم با توجه به اینکه منابع درآمدی شهرداری تهران محدود است از ظرفیت‌های دیگری همچون مجتمع‌های ایستگاهی مترو یا طرح‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شویم.اتفاقات خوبی در حوزه مجتمع‌های ایستگاهی مترو انجام شود.

امام در پاسخ به این پرسش که سهم مجتمع‌های ایستگاهی در کسب درآمد رقمی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است، این رقم چه مشکلی از کمبود اعتبارات مترو را حل می کند؟ گفت: مسئولان شرکت مجتمع ایستگاهی مترو معتقدند خیلی بیشتر از رقم ۲۵۰ میلیارد تومانی که برای این مجتمع‌ها در نظر گرفته شده است، می‌توانند درآمدزایی کنند و ما هم امیدواریم که این امر محقق شود و از مجتمع‌های ایستگاهی حمایت خواهیم کرد تا بیش از ۲۵۰ میلیارد یا ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کنند.وی درباره تکمیل هواکش ایستگاه‌های خطوط مترو نیز گفت: هر ایستگاه مترو یکسری هواسازدار که هر دو طرف ایستگاه وجود دارد و به‌طور معمول از طرفی حد فاصل دو ایستگاه یک هواکش میان تونلی وجود دارد. البته از ابتدای راه‌اندازی خطوط مترو این‌طور نبوده است که هر کیلومتری که بهره‌برداری می‌شد کامل باشد.

امام تصریح کرد: هنوز خطوطی که ۲۰ سال پیش بهره‌برداری شده است نواقصی دارد که جزو برنامه‌های ماست تا با تامین اعتبار این نواقص برطرف ‌شود اما در اصل طبق استاندارد بهره‌برداری، ایستگاه‌های مترو باید با حداقل‌های لازم راه‌اندازی شود.

رهاسازی 170 هزار متر از اراضی پارک جمشیدیه

شهردار منطقه یک اعلام کرد: 170 هزار متر مربع عرصه در شمال بوستان “جمشیدیه “ با رد ادعای مطرح شده برخی افراد سودجو، با پیگیری حقوقی و قضایی شهرداری منطقه یک از دست جاعلان خارج شد.

به گزارش ایسنا، حبیب اله تاجیک اسماعیلی با بیان این خبر اظهار داشت: در شمال بوستان جمشیدیه پلاک ثبتی قرار داشت که از سال 72 افرادی سودجو با جعل سند به منظور واگذاری آن به شهرداری تهران با مبلغ دو میلیون تومان موافقت و مبلغ فوق مبادله می شود ولی پس از پی گیری و انجام استعلامات و طی روال قانونی با رد مستندات مدعیان مبلغ مذکور به شهرداری عودت و توافق نامه ابطال می شود.وی گفت: در سال 90 نیز جاعلان متاسفانه همین ملک را مجدد در شهرداری تهران با قیمت کارشناسی رسمی بالغ بر 250 میلیارد تومان مطرح کردند و با جعل اسناد در شورای شهر و مصوبات ماده 5، این زمین را به عنوان ملک خودشان در مراجع قضایی طرح دعوا کردند که با پی گیری‌های انجام شده توسط شهرداری و دفاعیات در دادگاه‌های عمومی و شورای حفظ حقوق بیت المال، عدم حق این افراد ثابت شد. شهردار منطقه یک افزود: با بررسی و استعلام‌های دقیق و تخصصی در اداره ثبت، سازمان جنگل‌ها و مراتع، منابع ملی، مشخص شد پلاک مورد دعوی از جمله اراضی ملی است که به شهرداری منطقه یک واگذار شده است. وی افزود: بعد 7 سال توانستیم 170 هزار متر مربع زمین مورد ادعای این افراد را که با جعل سند می‌خواستند تا متری 1.5 میلیون تومان از شهرداری بگیرند و پیش قسط آن هم با مدارک جعلی 160 میلیارد تومان تعیین کرده بودند با پیگیری حقوقی و قضایی شهرداری منطقه یک به نتیجه برسانیم که پرونده جعل هنوز در شورای حفظ حقوق بیت المال و محاکم قضایی مفتوح و در حال پی‌گیری است.

 

ارسال نظر